IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » מלונות » אחוז רווח המלונות מסך ההכנסות גדל מ-16% ב-2016 ל-19% ב-2018

אחוז רווח המלונות מסך ההכנסות גדל מ-16% ב-2016 ל-19% ב-2018

עוזי בכר 3 ביוני 2019 14:05

לפי נתוני הלמ"ס, ההכנסות וההוצאות של המלונות עלו בכל שנה לעומת קודמתה

אחוז רווח המלונות מסך ההכנסות גדל מ-16% ב-2016 ל-19% ב-2018 מלון דן אילת. צילום סיון פרג'

בשנת 2018 היו הכנסות מלונות התיירות בישראל כ-11.0 מיליארד שקל (7% עלייה לעומת 2017) וסך ההוצאות היו כ-8.9 מיליארד שקל (עלייה של 6% לעומת 2017). רווח המלונות בשנת 2018 הגיע ל-2.1 מיליארד שקל והיווה 19% מההכנסות.

כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שעוסקים בהכנסות, הוצאות ורווח המלונות לשנת 2016 ואומדנים לשנים 2017-2018. לפי הלמ"ס, ההכנסות וההוצאות של המלונות עלו בכל שנה לעומת קודמתה, ואחוז רווח המלונות מתוך סך ההכנסות גדל מ-16% בשנת 2016 ל-18% בשנת 2017 ול-19% בשנת 2018.

שנת 2016 לעומת 2015

בשנת 2016 נרשמה ירידה של 3% ברווחי המלונות לעומת שנת 2015 ההכנסות גדלו ב-2.4% אך ההוצאות גדלו בשיעור גבוה יותר של 3.6% גידול בהכנסות נרשם בכל ערי התיירות פרט לים המלח, העלייה הגדולה ביותר נרשמה בהרצלייה – 17%.

מקור: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

 מדדי תיירות לשנת 2018 (אומדנים)

בשנת 2018 היו בישראל 419 מלונות תיירות ובהם 54  אלף חדרים. בשנת 2018 נרשם שיא במספר כניסות התיירים לארץ -4.1 מיליון תיירים. זוהי עלייה של 14% לעומת השיא הקודם שנרשם ב-2017. ב-2018 לינות התיירים בבתי המלון גדלו ב-9% והגיעו לשיא של 11.6 מיליון. סך הלינות גדלו ב-4% והגיעו ל-25.2 מיליון. התפוסה של החדרים הגיעה ל-68%.

ממצאים רב-שנתיים

בשנים 2000-1991 עלו ההכנסות של מלונות התיירות כמעט ברצף, וכך גם ההוצאות; הרווח נע בין 10% ל‑19% מההכנסות. בלמ"ס מסבירים כי בעיתות משבר בתיירות, ההכנסות של המלונות יורדות במהירות רבה יותר מאשר ההוצאות. שכן עם פרוץ המשבר הזמנות מתבטלות, ואילו ההוצאות אינן מצטמצמות באופן מידי, בעיקר בגלל מרכיב התמורה למשרות שכיר. בשנת 2001 קטנו ההכנסות ברבע, וההוצאות – ב-18% בלבד. ב-2002 קטנו ההכנסות וההוצאות בשיעור דומה (11%). אחוז הרווח מכלל ההכנסות ירד מ-12% בשנת 2000 לכ-4% ב-2002.

בשנים 2012-2003 גדלו ההכנסות וההוצאות. פרט לשנים 2007 ו-2009 הגידול בהכנסות היה מהיר יותר מאשר הגידול בהוצאות, תופעה המאפיינת התאוששות. בשנים 2018-2013 נע רווח המלונות בין 17% ל-19% מההכנסות.

בשנת 2018 היו הכנסות מלונות התיירות כ-11.0 מיליארד שקל (7% עלייה לעומת 2017) וסך ההוצאות היו כ-8.9 מיליארד שקל (עלייה של 6% לעומת 2017). רווח המלונות בשנת 2018 הגיע ל-2.1 מיליארד ש"ח והיווה 19% מההכנסות.

מקור: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

 

בשנת 2018 היו, כאמור, הכנסות מלונות התיירות כ-11.0 מיליארד שקל (7% עלייה לעומת 2017) וסך ההוצאות היו כ-8.9 מיליארד שקל (עלייה של 6% לעומת 2017). רווח המלונות בשנת 2018 הגיע ל-2.1 מיליארד שקל והיווה 19% מההכנסות.

ממצאי "סקר מלונות – הכנסות והוצאות 2016"

בשנת 2016 לעומת 2015 נרשמה עליה גדולה יותר בהוצאות לעומת העליה בהכנסות, וברווח נרשמה ירידה של 3%.

בהכנסות לשנת 2016 נרשמה עלייה בכל הרמות פרטי לרמה I  – הרמה הגבוהה ביותר (ירידה של כאחוז אחד).

בהוצאות נרשמו עליות בכל רמות המלונות. ברמה II ו"באחר" נרשמה עלייה של כ-5%.

הרווח במלונות ברמה I ירד ב-12% והרווח ברמהIII  ירד  ב-10%. בסך הכל הרווח ירד רק ב-3% בעקבות העליות שנרשמו ברמה II וב"אחר".

התמורה למשרות כאחוז מההכנסות בשנים 2016-2015 הייתה כ-37%. בשנים 2014-2003 התמורה למשרות נעה בין 33% בשנת 2008 ל-40% בשנת 2003. יוזכר שב-2008 מדדי התיירות היו גבוהים במיוחד, ואילו 2003 הייתה שנת משבר בתיירות הנכנסת.

הערך המוסף (רווח ותמורה למשרות) של המלונות הגיע בשנת 2016 ל-5.0 מיליארד שקל, עליה של אחוז אחד לעומת 2015. הערך המוסף של המלונות ברמות הגבוהות (רמה I ורמה II) היה 72% מסך הערך המוסף במלונות.

מקור: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

תוצאות הסקר לפי יישובים

בשנת 2016 לעומת 2015 חלה עלייה  של 2.4% בהכנסות. עליות גדולות נרשמו בהכנסות במלונות הרצליה (17%), בתל אביב-יפו, חיפה ואילת (4%).  הירידה הגדולה  בהכנסות  נרשמה בים המלח (6%).

העלייה בהוצאות נרשמה בכל ערי התיירות פרט לים המלח (ירידה של 8%). העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בהרצליה (15%). ההכנסות הגבוהות ביותר נרשמו באילת (כ-26% מסך הכנסות המלונות), בתל אביב-יפו (20%) ובירושלים (14%).

מקור הנתונים הוא נתוני "סקר מלונות – הכנסות והוצאות 2016". הנתונים מבוססים על ניתוח דוחות כספיים לשנת 2016 שהגישו המלונות לשלטונות מס הכנסה ונתונים משלימים שהתקבלו מרשתות המלונות. הנתונים אינם כוללים מע"מ.
אוכלוסיית הסקר כוללת מלונות תיירות למעט מלונות במזרח ירושלים. על בסיס נתונים אלו נערכו אומדנים  לשנים 2017 ו-2018. האומדנים חושבו באמצעות מודל של רגרסיה ליניארית על בסיס הנתונים של הסקרים השוטפים על לינות, תפוסה ופדיון של מלונות התיירות.

בקרוב יתפרסמו תוצאות הסקר מתפרסמות במלואן כחלק מהפרסום השנתי "תיירות 2018". בפרסום מוצגים נתונים על החשבון הכלכלי של המלונות (הכנסות לפי מחלקות, פירוט הוצאות, ערך מוסף ורווח ותמורה להון) לפי רמת מלון, יישובים נבחרים, גודל מלון ולפי תפוסת חדרים.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=96303

אולי יעניין אתכם גם

  • משרד התיירות מפרסם נוהל לשיקום מקומות לינה שאירחו מפוניםמשרד התיירות מפרסם נוהל לשיקום מקומות לינה שאירחו מפונים
  • משרד התיירות ומינהל התכנון יאפשרו תוספת מגורים בקרקע בייעוד מלונאימשרד התיירות ומינהל התכנון יאפשרו תוספת מגורים בקרקע בייעוד מלונאי
  • מותגי הטיפוח הגלובלים מסתננים אל החוויה המלונאיתמותגי הטיפוח הגלובלים מסתננים אל החוויה המלונאית
  • הלמ"ס: יציאות ישראלים לחו"ל וכניסות מבקרים בנובמבר 2024הלמ"ס: יציאות ישראלים לחו"ל וכניסות מבקרים בנובמבר 2024
  • ינואר  – אוקטובר במלונות: ירידה חדה בלינות תייריםינואר – אוקטובר במלונות: ירידה חדה בלינות תיירים
תגיות:
תוצאות לפי יישובים מלונות הכנסות הוצאות הלמ"ס
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס