IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » נסיון נוסף של תעשיית התיירות למנוע את סגירת שדה דב

נסיון נוסף של תעשיית התיירות למנוע את סגירת שדה דב

עוזי בכר 13 במאי 2019 10:39

הפעם בפנייה לשר התיירות יריב לוין המתריעה על האסון בפניו עומדת אילת

נסיון נוסף של תעשיית התיירות למנוע את סגירת שדה דב מלון ישרוטל רויאל ביץ' באילת. הצפוסה הגבוהה ביותר באוגוסט נרשמה בעיר הדרומית. צילום יח"צ

בעוד עיריית תל אביב, משרדי הממשלה והתקשורת שקועים מעל לראשיהם בשבוע האירוויזיון המתרחש בעצם הימים האלה בעיר, נציגים של התאחדות המלונות, רשתות מלונות שלהן מלונות באילת והתאחדות משרדי הנסיעות פנו אתמול (א') אל שר התיירות יריב לוין בנסיון נוסף למנוע את הפגיעה האנושה, לדבריהם, בענף התיירות בעיר אילת.

עם לא מעט מחמאות לשר היוצא לוין, הם פונים ללב שלו ולפי לשון המכתב: "אנו פונים אליך כמי שהתריע כנגד סגירת שדה דב ובעד פיתוח התיירות בעיר אילת. אנו פונים אליך כמי שהיה שר תיירות פעיל ויוזם, אשר הקפיץ את הענף שנות אור קדימה ונחשב לאחד משרי התיירות הטובים שידענו.  אנו פונים אליך בתוקף תפקידך כאחראי על התיירות במדינת ישראל וכמי שבידו למנוע את האסון הכבד המתרגש על עתיד התיירות בעיר אילת, באם חלילה, תתממש הכוונה לסגור את שדה דב. זו תהיה מכת מוות לתיירות באילת, שהיא מקור הפרנסה של רוב תושבי העיר ויעד תיירות מרכזי של ישראל עבור ישראלים ובכלל זה ועדי עובדים, איגודים ומוסדות ואף תיירים".

קדמה למכתב הנוכחי התראה  של 15 ראשי רשויות מקומיות נגד סגירת השדה.

במכתב הנוכחי מתריעים מנכ"לי מלונות כמו ליאור רביב מישרוטל, רונן ניסנבאום מדן, אביה מזרחי מגן מפתאל, שבתאי שי מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, חני סובול מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, כי סגירת השדה תפגע באבחה אחת באחד המוקדים התיירותיים של מדינת ישראל ותיזכר היסטורית כמחדל שספק אם ניתן יהיה לתקנו בעתיד. "אנו מבקשים ממך התערבות מידית מתוקף אחריותך. אנו עושים זאת, מאחר וכבר כעת, עם פתיחתו לטיסות של השדה החדש בערבה, אנו חשים על בשרינו את הירידה המשמעותית בכמות הטיסות מנתב"ג לרמון בשיעור של 23% ובנוסף ירידה של 24% בטיסות מחיפה לרמון. על פי התחזיות שלנו, המכה צפויה להיות קשה וכואבת הרבה יותר בחודשים יולי ואוגוסט , שהם החודשים החזקים ביותר בשנה בענף התיירות בעיר, באם ייסגר חלילה, שדה דב ב-1 ביולי".

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, ותוכנית חלופית לסגירת שדה דב במסגרת מגבלות הגובה של השדה. צילום עירית רוזנבלום

"הממשלה מקריבה את אילת בעבור יזמות נדל"נית"

הם מוסיפים וכותבים כי "הנתונים, בוודאי, מוכרים היטב לא רק לנו, אלא גם לך ולאנשי המקצוע במשרדך והכתובת הינה על הקיר: ממשלת ישראל מקריבה, בעבור יזמות נדל"נית, את העיר אילת ואת תושביה ופרנסתם ופוגעת פגיעה קשה וחמורה בענפי התיירות (מלונות, קווי תעופה, אטרקציות) ועושה זאת בחוסר אחריות והיעדר חלופה ראויה, ובניגוד מוחלט להגיון.  תמצית הסכנה הגדולה טמונה במונח 'יהיה בסדר'. אנחנו יודעים ששום דבר לא יהיה בסדר . אדוני השר,  לעומת הירידה הדרמטית בכמות הטיסות לאילת מנתב"ג ומחיפה, לא נרשמה כל ירידה בשיעור הטיסות משדה דב לאילת מאז נפתח רמון – עובדה המלמדת על מרכזיותו של השדה לענף התיירות בעיר ולפרנסת תושביה. המרחק של שדה התעופה רמון מהעיר אילת, הפקקים מהשדה ואליו, מחיר המוניות, משך הזמן ועוד, הופכים את הטיסה מנתב"ג לרמון לבלתי אפשרית, שכן, בנוסף לעומס הכבד כבר היום בנתב"ג, הרי שזמן ההגעה מהחניות אל הטרמינל בנתב"ג, זמן ההמתנה, ההסעה מהטרמינל אל המטוס, ההסעה של המטוס על המסלולים בשדה בינלאומי, ההמתנה להמראה והטיסה, הופכת את הטיסה לאילת לבלתי כדאית, ואת כביש 90 החד מסלולי למלכודת מוות למי שיבחר להגיע לאילת ברכב"

לטענתם, המהלך שמובילה ממשלת ישראל לסגירתו משיקולי נדל"ן, מכריחה את הישראלים בעל כורחם לבחור ביעדים מתחרים לאילת כמו פאפוס, רודוס וכרתים. "כבוד השר,  אנו קוראים לך לממש מיד את אחריותך ההיסטורית, להתערב לאלתר, ולפעול לדחיית ההחלטה, על סגירת שדה דב, כדי לאפשר לממשלה ולכנסת הנבחרת לומר את דברה.  אין זה מקרה, שכל ראשי הערים בישראל, רוב מוחלט של סיעות הכנסת ושל השרים, סבורים שמדובר בהחלטה מופקרת, פזיזה וחסרת אחריות, המהוה התעלמות פושעת מתושבי אילת,  מענף המלונאות והתיירות בעיר הדרומית ומהאינטרסים הלאומיים של ישראל.  אין בדעתנו, ללכת כצאן לטבח. יש לנו אחריות גוברת לעשרות האלפים המועסקים על ידינו בענף התיירות בעיר, ללקוחות שלנו ולעתידה ולכלכלתה של העיר אילת, כמו גם לאינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל. זו שעת חירום. או מצפים ממך לקום ולעשות מעשה".

בקשה לתגובת השר לוין למכתב טרם נענתה.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=95608

אולי יעניין אתכם גם

  • יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: סגירת שדה דב זו בכיה לדורותיו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: סגירת שדה דב זו בכיה לדורות
  • בינואר-יולי נרשמו 7 מיליון לינות תיירים ו-7.6 מיליון לינות ישראליםבינואר-יולי נרשמו 7 מיליון לינות תיירים ו-7.6 מיליון לינות ישראלים
  • יוני באילת: ירידה ממוצעת של כ-10 אחוזים מתל אביב/נתב"גיוני באילת: ירידה ממוצעת של כ-10 אחוזים מתל אביב/נתב"ג
  • ועדת הכספים הצביעה בעד מתווה לדחיית סגירת שדה דבועדת הכספים הצביעה בעד מתווה לדחיית סגירת שדה דב
  • ועדת הכנסת המליצה על דחיית סגירת שדה דב לתחילת 2020ועדת הכנסת המליצה על דחיית סגירת שדה דב לתחילת 2020
תגיות:
התאחדות המלונות שדה דב רמון אילת התאחדות משרדי הנסיעות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס