IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » מלונות » Airbnb רוכשת את חברת HotelTonight להזמנות הרגע האחרון

Airbnb רוכשת את חברת HotelTonight להזמנות הרגע האחרון

עוזי בכר 9 במרץ 2019 18:04

להערכת אנליסטים, שווי העסקה הוא כ-400 מיליון דולר והיא מהווה את הרכישה הגדולה ביותר של Airbnb

Airbnb רוכשת את חברת HotelTonight להזמנות הרגע האחרון Airbnb ברומא. הלינה החלופית האולטימטיבית. אבל יש גם אחרות. צילום Depsotphoto

חברת השכרת הדירות לטווח קצר באינטרנט Airbnb, הסכימה לרכוש את HotelTonigh – חברת הזמנות "הרגע האחרון" של חדרי מלון. לדעת אנליסטים, מדובר ברכישה הגדולה ביותר עד כה של Airbnb. כל זאת על מנת להגדיל את היקף רישומי הלינות שלה באתרה, לפני ההנפקה הראשונית שלה לציבור שהיא מתכננת.

Airbnb סירבה לחשוף את התנאים הפיננסיים של העסקה, אבל הערכות הן כי המחיר קרוב להערכה הפרטית האחרונה שביצעה חברת מחקרי שוק PitchBook Data על  HotelTonight – שלפיה שוויה הוא 463 מיליון דולר.

אם הערכה זו נכונה, תהיה זו הרכישה הגדולה ביותר של החברה, לאחר שבתחילת 2017 רכשה את חברת Luxury Retreats תמורת כ-300 מיליון דולר, ואשר הייתה הרכישה הגדולה ביותר שלה באותה העת.

ניצול החדרים הריקים

חברת HotelTonight, שבסיסה בסן פרנסיסקו, מציעה הזמנות ברגע האחרון של חדרי מלון, כשהיא מנצלת את מלאי החדרים הריקים שנותרו במלונות, בעיקר באזורים עירוניים.

הרכישה של HotelTonigh מרחיבה עוד יותר את טווח החדירה של Airbnb לתוך תעשיית המלונאות, שם היא מהווה כוח משבש מאז השקתה לפני יותר מעשור. למרות ההתנגדויות מצד המלונאים והרשויות, הצליחה חברת ההשכרה האינטרנטית להכניס שינוי בענף הנסיעות, באמצעות שיכנוע של מיליוני אנשים לפתוח את בתיהם לפני זרים.

ל-Airbnb יש היום 3 מיליון חברים ונתח השוק שלה בתיירות העולמית הוא 18% – 19% כשצמיחתה ממשיכה, למרות המקלות שמנסים להכניס בגלגליה, בדיוק כפי שהיה בתחילת דרכן של חברות הלואו-קוסט, שהשפעתן כיום על התעופה עצומה.

צמיחתה מסמלת את התרחבות הכלכלה השיתופית, שגרמה לכך שהכל עומד היום להשכרה: להשכרה או להחלפת דירות, מכוניות, סיורים משותפים, מוניות אובר (UBER) ועוד..

Airbnb – צמיחתה מסמלת את התרחבות הכלכלה השיתופית/ צילום Depositphotos

פלטפורמת נסיעות מקצה לקצה

בחודש נובמבר 2016, הודיע ​​בריאן צ'סקי (Brian Chesky), מייסד ומנכ"ל ,Airbnb כי החברה עומדת להפוך לפלטפורמת נסיעות מקצה לקצה, המציעה טיסות, חוויות ודברים נוספים בתעשיית התיירות, כשהמטרה שלו ש-Airbnb תהיה שוות ערך לאמזון בתחום הנסיעות, בשיטת עצירה אחת וקנייה (one-stop-shop). לאור זאת, החלה Airbnb בשנה שעברה להדגיש במקום בולט באתר האינטרנט שלה יותר מלונות ואף הציגה תוכניות נאמנות בנושא זה. היה זה צעד נוסף לתוך המגרש של יריביה, שהכפיל את מספר חדרי המלונות הזמינים באתרה כמו מלונות בוטיק, חדרי לינה וארוחת בוקר, ומקומות אירוח אחרים, כמו אכסניות ונופש. זאת, כאשר על פי Airbnb, יש לה יותר מ-6 מיליון הזמנות, ביותר מ-5.7 מיליון בתים להשכרה.

קרבות כריות בלובי

HotelTonight נסמכת על מלונות בוטיק המציעים חוויות מוזרות עם משחקי לוח, או קרבות כריות בלובי. "המלונות דואגים למתן החוויות האלה לדור המילניום, ואנחנו עוזרים לאנשים האלה לקבל את זה במחיר מצוין", אמר סם שאנק (Sam Shank), מייסד ומנכ"ל החברה, בראיון לטלוויזיה בלומברג באוקטובר אשתקד.

סמלה של Airbnb. צילום Depostiphotos

המכירה ל-Airbnb היא שינוי באסטרטגיה של שאנק, שדיבר כבר לפני שנתיים על הנפקה לציבור. בראיון הטלוויזיוני באוקטובר, אמר שאנק כי הנפקה ציבורית ראשונית יכולה להיות בקרוב. "אנחנו בהחלט חושבים על זה", ציין. הוא גם אמר אז, כי הוא רואה את אקספדיה ובוקינג כיריביו, בעוד שעל Airbnb הוא אמר שהיא "משלימה מאוד את מה שאנחנו עושים".

על פי HotelTonight, עם כניסתה לתוך Airbnb היא תסייע לה לספק את הביקוש הצרכני הגובר להזמנות באותו היום. על פי בכיר ב-Airbnb, בארבעת השבועות שחלפו, בדק צ'סקי את רישומי  HotelTonight בסן פרנסיסקו ובסביבותיה, כדי לנסות את האתר.

בשלב זה האפליקציה והאתר של חברת HotelTonight ימשיכו לפעול באורח עצמאי, אך Airbnb תשקול בסופו של דבר לשלב את מלונות הבוטיק שלה ואת היחידות להשכרה שלה באתרה.

החדירה הגוברת של Airbnb לתחום המלונאות צפויה לטשטש את הגבולות בין המלונאות "הרגילה" לבין שיטת Airbnb, כשרשתות מלונאיות ייכנסו לתחום השכרת חדרי דירות, כפי שכבר עושה זאת רשת פתאל בארץ. בהסתכלות רחבה יותר ניתן בהחלט לצפות בעתיד לטישטוש המכירות בין כל הגורמים המרכיבי את תעשיית התיירות – חברות תעופה עם מחירי בייסיק, שיטת Airbnb במלונאות "הרגילה" והתגברות שיטת אתרי OTA, שעל פי הערכות, ההזמנות שלהם עד שנת 2020 תכפלנה את עצמן והן יהיו 10% מכלל ההזמנות התיירותיות הבינלאומיות.

כתבה קודמת: Airbnb מחליטה להחרים השכרת חדרים ביהודה ושומרון

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=93626

אולי יעניין אתכם גם

  • הזמנות בהיקף של יותר ממיליארד דולר ל-Airbnb ברבעון השלישיהזמנות בהיקף של יותר ממיליארד דולר ל-Airbnb ברבעון השלישי
  • סוף עונת המסיבות? Airbnb סוגרת את הדלת בפני החוגגיםסוף עונת המסיבות? Airbnb סוגרת את הדלת בפני החוגגים
  • מהפסדים לרווחים: Airbnb מסיימת את 2024 בהצלחהמהפסדים לרווחים: Airbnb מסיימת את 2024 בהצלחה
  • ממשלת צרפת אומרת "די להשכרת דירות לטווח קצר"ממשלת צרפת אומרת "די להשכרת דירות לטווח קצר"
  • היעד הפופולארי שימנע את פעילות Airbnb עבור התייריםהיעד הפופולארי שימנע את פעילות Airbnb עבור התיירים
תגיות:
HotelTonight סם שאנק Airbnb בריאן צ'סקי
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס