עונת הקיץ הרשמית עוד לא כאן במלוא עוזה, אך נמל התעופה בן גוריון כבר רושם נתוני שיא מעודדים: היום, יום חמישי (25.6.2026), צפויה להירשם בנתב"ג תנועת הנוסעים הגבוהה ביותר מאז פרוץ "שאגת הארי". על פי תחזיות רשות שדות התעופה (רש"ת), מעל ל-75,000 נוסעים יעברו במהלך היום בטיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות.
התנועה הערה של היום היא רק יריית הפתיחה לחודש הבא; בחודש יולי צפויים לעבור בנתב"ג מעל 2 מיליון נוסעים. מדובר בגידול מרשים של כ-25% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, המעיד על התאוששות משמעותית של ענף התעופה המקומי.
הנהלת ענף התעופה: "חזרת האמון של החברות הבינלאומיות"
בכירי משרד התחבורה ורשות שדות התעופה התייחסו לנתוני השיא ולמוכנות לקראת הקיץ העמוס:
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל במיל׳ מירי רגב: "פעלנו ואנו ממשיכים לפעול כדי לאפשר שמיים פתוחים לקראת הקיץ ולתת מענה לביקושים ההולכים וגדלים לטיסות מישראל ואליה. ההיערכות כוללת עבודה אינטנסיבית מול כלל הגורמים הרלוונטיים, ובכלל זה פינוי חלק המטוסים האמריקאים מנתב"ג, במטרה לאפשר את הרחבת היצע הטיסות בעונת הקיץ."
יו״ר רשות שדות התעופה, אלוף במיל׳ יפתח רון טל: “הנתונים משקפים את התעצמות הפעילות התעופתית בישראל ואת האמון המחודש של הציבור ושל חברות התעופה הבינלאומיות. רשות שדות התעופה ממשיכה לפעול להרחבת הקיבולת התפעולית של נתב”ג, תוך שמירה על רמת בטיחות, ביטחון ושירות מהגבוהות ביותר, כדי לתת מענה לביקושים ההולכים וגדלים בעונת הקיץ".
מנכ"ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי: "רשות שדות התעופה השלימה היערכות מקיפה בכלל מערכי השירות, הביטחון, הבידוק והתפעול, במטרה לאפשר לנוסעים חוויית שירות יעילה, בטוחה ומהירה ככל הניתן. אנו פועלים במציאות ביטחונית מורכבת, לצד מאמצים מתמשכים להגדלת הקיבולת התפעולית של נתב"ג. הנתונים משקפים את התאוששות ענף התעופה ואת חזרת האמון של חברות התעופה הבינלאומיות בפעילות בישראל."
בשורה לטסים: טרמינל 1 חוזר לפעילות מלאה
במסגרת ההיערכות לגידול המשמעותי במספר הנוסעים במהלך חודשי הקיץ, ומתוך מטרה להקל על העומסים בטרמינל 3, ברשות שדות התעופה מודיעים על פתיחתו המחודשת של טרמינל 1:
28.6.2026: יחודשו הטיסות הפנים-ארציות (לאילת וממנה) מטרמינל 1.
1.7.2026: יחודשו גם הטיסות הבינלאומיות (חברות לואו-קוסט ואחרות) מטרמינל 1.
פתיחת הטרמינל נועדה להגדיל באופן ישיר את הקיבולת התפעולית של נתב"ג, לתת מענה הולם לביקושים הגבוהים של עונת הקיץ ולשפר את חוויית השירות הכוללת לנוסעים הטסים לחו"ל.
המלצות רש"ת לנוסעים: איך תעברו את נתב"ג בשלום?
כדי להבטיח טיסה נעימה ולמנוע עיכובים מיותרים, ברשות שדות התעופה ממליצים לציבור הנוסעים לפעול לפי הכללים הבאים:
בצעו צ'ק-אין מראש: מומלץ לבצע את תהליך הרישום לטיסה באתר חברת התעופה עוד מהבית כדי לחסוך זמן יקר בתורים.
בדקו את הטרמינל: בשל חזרתו של טרמינל 1 לפעילות, בדקו היטב ומבעוד מועד מאיזה טרמינל ממריאה הטיסה שלכם.
הקדימו להגיע: מומלץ להגיע לנתב"ג כ-3 שעות לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס.
הישארו מעודכנים: מומלץ להתעדכן בשעת הטיסה המדויקת מול חברות התעופה ומדריכי הטיסות הרשמיים טרם היציאה לשדה.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם – מעל ל-750 חברים








