החברה תוותר בהדרגה על מחלקת היוקרה האייקונית, שבעבר הופיעה בצי רחב של מטוסי A380, 747 ו־A340. כיום זמינה רק בשלושה מטוסים, והיא תוחלף במוצר "עסקים פלוס"

מחלקה ראשונה הייתה מאז ומתמיד סמל סטטוס של תאי איירווייז. בעבר הוצעה בקנה מידה רחב במטוסי A340, A380 ובואינג 747, והיא נחשבה לאחת החוויות היוקרתיות בענף – לעיתים אפילו כלי לשרת את בית המלוכה התאילנדי. אולם בשנים האחרונות צומצם המוצר בצורה דרמטית, וכיום הוא קיים רק בשלושה מטוסי בואינג 777-300ER שפועלים בקווים נבחרים מבנגקוק ללונדון ולטוקיו.
החברה, שנמצאת בעיצומו של פרויקט חידוש צי משמעותי, החליטה לוותר על המחלקה הראשונה לחלוטין. הזמנותיה ל־45 מטוסי בואינג 787-9 – שיגיעו החל מ־2028 – לא כוללות את המחלקה הראשונה, אלא "מחלקת עסקים פלוס" בשורה הראשונה, מוצר שכבר הופך לסטנדרט אצל חברות תעופה רבות. גם צי מטוסי ה־777 הקיים יעבור מתיחת פנים: סוויטות עסקים חדשות יותקנו, והמחלקה הראשונה תצא מהמשחק.
למרות שהמהלך עלול לאכזב נוסעים נאמנים, הוא מתבקש: קשה להצדיק הפעלה של מוצר יקר ומסובך כאשר הוא זמין בצי כה מצומצם. תאי איירווייז מבקשת להציע חוויית טיסה עקבית יותר בטווח הארוך – גם אם זה אומר לוותר על היוקרה האולטימטיבית.
בשורה התחתונה: המחלקה הראשונה של תאי איירווייז תיעלם בשנים הקרובות. במקומה תגיע חוויית עסקים מתקדמת ואחידה, שתנסה לגשר בין נוחות מקסימלית לבין ניהול יעיל ורווחי יותר.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=179766