IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » פנייה דחופה של ההתאחדות למשרד התיירות

פנייה דחופה של ההתאחדות למשרד התיירות

דפנה וייס 9 ביוני 2015 0:00

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות יוסי פתאל  פנה להיוע"מ של משרד התיירות בבקשה לבחון אפשרות לדחות את כניסת התקנות לתוקף ולשמר את הסטטוס קוו כל עוד לא החל תהליך דירוג בתי המלון

פנייה דחופה של ההתאחדות למשרד התיירות no_imge-2371

ב-3 בספטמבר הקרוב אמורות להיכנס לתוקף תקנות שירותי תיירות (בתי מלון), תשע"ג-2013, אשר אוסרות על כל גופי התיירות לעשות שימוש בדירוג בתי מלון לפי שיטת הכוכבים, כל עוד לא בוצע ואושר דירוג רשמי חדש. דא עקא, תקנות אלה אושרו בעת שהייתה סברה בתוקף, כי מהלך דירוג בתי מלון בישראל יהיה כבר בעיצומו בעת כניסתן לתוקף. הליך זה, אשר התאחדות סוכני הנסיעות תמכה בו לאורך כל הדרך, טרם החל.

 

נכון להיום, הדירוג באמצעות כוכבים אסור על בתי המלון מטעמים מובנים, ואינו מהווה עבירה כאשר גופים אחרים מציינים כוכבים בפרסומיהם. כלומר, במצב הנוכחי משרדי הנסיעות יכולים להודיע בפרסומיהם מהי דרגת הכוכבים של המלונות שהם מציעים ללקוחות. כל מפרסם עושה זאת עפ"י שיקולו ועל אחריותו בלבד.

 

זהו אלמנט חשוב בפרסום שירותי התיירות, ובעיקר משמעותי נוכח העובדה כי ספקי תיירות הפועלים מחו"ל ומציעים את אותם מלונות, משתמשים באורח קבע בשיטת הכוכבים בפרסומיהם, מה שמקנה להם יתרון מסחרי וכלכלי עצום בהשוואה למשרדי הנסיעות הפועלים בישראל, שמעסיקים אלפי עובדים ומשרתים מאות אלפי לקוחות.

 

יצוין כי נושא זה מצטרף אל פכים אחרים בתחום שירותי התיירות, אשר בהם מופלים משרדי הנסיעות בישראל לעומת ספקי תיירות הפועלים מחו"ל ואשר בדרך זו החוק הישראלי אינו חל עליהם (דוגמה: חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח לבטל שירותי תיירות המתרחשים במלואם בחו"ל, אך אינו נאכף על ספקי תיירות הפועלים מחו"ל, כמדיניות מוצהרת של משרד התמ"ת). לא מיותר לציין גם, שהגדולים מבין גורמי התיירות המשווקים בתי מלון לישראלים בישראל, אשר נוטלים את ההובלה בשוק הישראלי, הינם אתרים בינלאומיים.

 

ניתן להסיק איפוא, כי בחסות החוק הישראלי ובעידודו, מופלים בעלי עסקים ישראלים לרעה; בתמיכה בפועל של הממשלה, משתלטות על שוק שירותי התיירות בישראל פירמות בינלאומיות, על חשבון הישראליות.

 

זאת ועוד, בנוסף על הנזק הנגרם לחברות הישראליות, יוצאת גם ממשלת ישראל נפסדת, שכן היא אינה שותפה בהכנסותיהם של הגורמים הבינלאומיים, בניגוד לחברות הישראליות אשר משלמות מסים כחוק.

 

נוכח כל אלה, אם אכן ייכנסו התקנות לתוקפן כמתוכנן, משרדי הנסיעות בישראל עומדים נוכח נזקים כלכליים משמעותיים ובלתי הפיכים, שכן ספקי התיירות הפועלים מחו"ל, בכללם האתרים הבינלאומיים, יציגו את המלונות בשיטת הכוכבים, בעוד הישראלים לא יוכלו לציין כל דירוג כוכבים.

 

פניית ההתאחדות אל היוע"מ של משרד התיירות בבקשה לבחון אפשרות לדחות את כניסת התקנות לתוקף ולשמר את הסטטוס קוו כל עוד לא החל תהליך דירוג בתי המלון, נענתה בשלילה. לעניין זה ראוי לציין כי הממשלה, ברצותה, יכולה לפעול כפי שראינו השבוע, עת עולה לאישור ועדת הכלכלה החלטת שר התקשורת על דחיית כניסה לתוקף של חלק מסעיפי חוק הדואר החדש, שכן טרם הושגו חלק מן התנאים המקדימים לשינוי עליו הוחלט.

 

לפיכך פנה מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל אל מנכ"ל משרד התיירות בבקשה לכינוס פגישת חירום דחופה בנושא, במטרה למצוא פתרון למשבר העמוק והמאיים שהונח לפתחו של ענף נסיעות התיירות בישראל

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=77266

אולי יעניין אתכם גם

  • דצמבר חם במלונות ibis ירושלים: סיורי כריסמס וטיולי שבת בבוקרדצמבר חם במלונות ibis ירושלים: סיורי כריסמס וטיולי שבת בבוקר
  • בדיקות קורונה (PCR) לנוסעי אל על בטיסות נכנסות לישראלבדיקות קורונה (PCR) לנוסעי אל על בטיסות נכנסות לישראל
  • האיחוד האירופי ישקיע 700 אלף אירו בפיתוח דרך הבשורה והבשמיםהאיחוד האירופי ישקיע 700 אלף אירו בפיתוח דרך הבשורה והבשמים
  • חברת SWISS תמשיך להמתיק את הטיסות בשוקולד Frey  שוויצריחברת SWISS תמשיך להמתיק את הטיסות בשוקולד Frey שוויצרי
  • אל על צמצמה את ההפסד ל-86 מיליון דולר, ברבעון הראשון של 2021אל על צמצמה את ההפסד ל-86 מיליון דולר, ברבעון הראשון של 2021
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס