דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » סוף לסיפור: קובלט אייר נכנסה לפירוק

סוף לסיפור: קובלט אייר נכנסה לפירוק

עוזי בכר 12 בינואר 2019 11:24

קובלט אייר חדלה לפעול מרצון ב-18 באוקטובר 2018 ורישיון ההפעלה האווירית שלה בוטל

סוף לסיפור: קובלט אייר נכנסה לפירוק מטוס איירבס A320-200 של קובלט אייר שקרסה בשנה שעברה, צילום יח"צ

חברת התעופה הקפריסאית קובלט אייר (Cobaltair) נכנסה לפירוק מרצון ב-19 בדצמבר 2018 ומונה לה מפרק. בדף האינטרנט שלה נכתב כי הודעות על הליך הפירוק, כולל מימוש נכסיה, יפורסמו באתר.

קובלט סיימה את פעילותה ביום חמישי, ה-18 באוקטובר, לאחר שרשיון ההפעלה שלה, ה-Air Operator Certificate – AOC בוטל בשל מחסור במימון.

חברת הייבוא והייצוא היוונית Diversa SA הראתה עניין ברכישת חברת התעופה כחלק מאסטרטגיית הרחבת הגיוון העסקי שלה, אך זה דעך לאחר שבהליך בדיקת הנאותות (הדיו דיליג'נס) הראו הספרים על חוב של יותר מ-100 מיליון יורו (116 מיליון דולר).

קובלט אייר, שבסיסה היה בנמל התעופה של לרנקה, קפריסין, החלה לפעול בשנת 2016, במקביל להקמתן של חברות תעופה נוספות, בעקבות פירוקה של חברת התעופה סייפרוס איירווייס. בדצמבר 2017 התקבלה לארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט”א, לאחר שעמדה בתנאיו.

קובלט אייר משפרת את חווית הטיסה. מטוס החברה בלרנקה. צילום Depositphotos
קובלט אייר. הטיסה מדי יום כ-2,500 נוסעים מקפריסין ואליה. צילום Depositphotos

קובלט אייר הפעילה טיסות ל-21 יעדים ב-12 מדינות באירופה, המזרח התיכון והמפרץ הפרסי. צי החברה כלל 2 מטוסי A319 ו-4 מטוסי איירבס  A320. חברת התעופה הקפריסאית הטיסה מדי יום כ-2,500 נוסעים מקפריסין ואליה, ביניהם גם לא מעט ישראלים וממשלת קפריסין מימנה את עלות החזרתם של נוסעים שנותרו ללא טיסה בעקבות הקריסה, עד ה-24 באוקטובר.

קובלט אייר טסה בין לרנקה ונתב”ג ואף השתתפה ביריד IMTM 2018 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב. את החלל שהותירה מילאו במהרה חברות התעופה האחרות הפועלות אל קפריסין וממנה ובהן סייפרוס איירווייס החדשה, אייג’יאן, ריינאייר והחברות הישראליות.

לטענת אנשי מקצוע, טעותה האסטרטגית של קובלט, שראתה עצמה כמחליפה של סייפרוס איירווייס, היתה להתמקד בקפריסין כשוק העיקרי ולא להתייחס אליה כאל עוד יעד, אלא שהשוק הקפריסאי אינו גדול דיו. כמו כן, קריסת קובלט היתה חלק מתופעה רחבה בהרבה. 

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=91692

אולי יעניין אתכם גם

  • טוס איירווייס תפעיל טיסות ישירות משדה דב ללרנקהטוס איירווייס תפעיל טיסות ישירות משדה דב ללרנקה
  • קפריסין תממן את עלות ההחזרה של נוסעים שקובלט אייר נטשהקפריסין תממן את עלות ההחזרה של נוסעים שקובלט אייר נטשה
  • לדלג על נתב"ג בדרך לקפריסיןלדלג על נתב"ג בדרך לקפריסין
  • טל תעופה תייצג את סייפרוס איירוויזטל תעופה תייצג את סייפרוס איירוויז
  • חברה יוונית עדיין מתעניינת בקובלט שהפסיקה את פעילותהחברה יוונית עדיין מתעניינת בקובלט שהפסיקה את פעילותה
תגיות:
נתב"ג קפריסין לרנקה קובלט אייר מפרק
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version