IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » נוסעים מתפרעים במהלך טיסות

נוסעים מתפרעים במהלך טיסות

עוזי בכר 13 במרץ 2015 19:15

יואל פלדשו, מנהל רת"א (רשות התעופה האזרחית) שלח מכתב לשלושת מנהלי חברות התעופה הישראליות בנושא נוסעים מתפרעים:" להתנהגות פרועה של נוסעים בכלי טיס יש פוטנציאל לפגיעה בבטיחות הטיסה ופעילות אכיפה תסייע למיגור התופעה"

נוסעים מתפרעים במהלך טיסות 200720rad5F144@aviation4_2-1

לכבוד:

מנכ"ל אל על דוד מימון

מנכ"ל ארקיע ניר דגן

מנכ"ל ישראיר אורי סירקיס

מכובדי

הנדון: נוסעים מתפרעים במהלך טיסות

 

אלימות נוסעים בקבינה בטיסות מסחריות היא תופעה שהולכת וגדלה בעולם ובשיעור עולה עם עליית מספר הטסים בטיסות מסחריות.

בארץ הנושא זכה לאחרונה לתהודה. הניסיון מלמד שחלק מהנוסעים הישראלים "מרגישים בבית" בעת שטסים בחברות ישראליות אך מתנהגים באופן שונה כאשר הם טסים בחברות זרות.

להתנהגות פרועה של נוסעים בכלי טיס (Unruly passengers) יש פוטנציאל לפגיעה בבטיחות הטיסה ולפיכך קיימת הסדרה בנושא, הן בדיני התעופה הבינלאומיים, והן בדיני הטיס הישראליים.

בידי חברות התעופה גם כלים מהמשפט הפרטי – כגון דיני החוזים, ובכלל זה תנאי התובלה שקובעות חברות התעופה כחלק מעסקת מכר כרטיס טיסה- המאפשרים להן לטפל בנוסע המסכן או עלול לסכן את בטיחות הטיסה. ראו לעניין זה גם חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי תנאיה).

מובן הוא כי כחברות תעופה הפועלות בעולם תחרותי ייעודכם הוא להטיס נוסעים בבטיחות מרבית ולספק להם חוויה נעימה. יעוד זה אינו עולה, מן הסתם, בקנה אחד עם אכיפה אדוקה של כללי התנהגות נוסעים בקבינה. האילוצים המבצעיים והצורך לעמוד בלוחות זמנים מדודים גם הם מקטינים את הנטייה להפעיל אמצעי אכיפה שבידכם כדי ליצור הרתעה.

פעילות אכיפה תסייע למיגור התנהגות פרועה של נוסעים ותתרום לשיפור הבטיחות בטיסה.

לאור זאת, ומתוך הבנה לצרכים המבצעיים והשירותיים של חברות התעופה קיימתי היום ישיבה עם משטרת מרחב נתב"ג. המשטרה רואה חשיבות רבה בטיפול במקרי אלימות שכאלו ובהתאם לכך סוכם כי כאשר קברניט נתקל במקרה של אלימות מצד נוסעים במהלך הטיסה חזרה לארץ הוא יכול לפנות אל מגדל הפיקוח ולבקש את עזרת המשטרה אשר תגיע לפתח המטוס לטובת מעצר הנוסע המתפרע וגביית עדות מאנשי הצוות. עוד סוכם כי, המשטרה תחזור עם משוב למתלונן.

אני מצרף לעיונכם מסמך מנחה לחברות תעופה שהכינה ועדה משותפת לרשות התעופה האזרחית הבריטית , חברות תעופה בריטיות, איגוד הטייסים הבריטי, מפעילי שדות תעופה בבריטניה, חברות ביטוח וגורמים נוספים מתעשיית התעופה. יש במסמך זה צדדים מאירים ומחדשים.

בברכה, יואל פלדשו,

מנהל רשות התעופה האזרחית

 

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=74087

אולי יעניין אתכם גם

  • קריסת אייר ברלין פגעה בנמלי התעופה של בירת גרמניהקריסת אייר ברלין פגעה בנמלי התעופה של בירת גרמניה
  • רשות האוכלוסין וההגירה: עדכון קבלת קהלרשות האוכלוסין וההגירה: עדכון קבלת קהל
  • קוריאן אייר תפעיל איירבוס A330-200 בקו לישראלקוריאן אייר תפעיל איירבוס A330-200 בקו לישראל
  • "התייר/ת המכוער/ת": מאילו מדינות מגיעים 'התיירים הגרועים' ביותר"התייר/ת המכוער/ת": מאילו מדינות מגיעים 'התיירים הגרועים' ביותר
  • חודשה תוכנית הסמכת הבריאות בנמל התעופה של איסטנבולחודשה תוכנית הסמכת הבריאות בנמל התעופה של איסטנבול
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס