אמבראר סיפקה 47 מטוסים ברבעון השני של השנה, גידול של 47% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עליה של 35% במשלוחי המטוסים נרשמה גם במחצית הראשונה של השנה
 מטוס אמבראר של חברת Flybe.  צילום Depositphotos
								מטוס אמבראר של חברת Flybe.  צילום Depositphotos
																																					אמבראר (Embraer), קונצרן האווירונאוטיקה הברזילאי מדווח על גידול של 47% במשלוחי המטוסים ברבעון הראשון של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. אמבראר סיפקה 47 מטוסים ברבעון השני של השנה, מתוכם 17 מטוסים מסחריים ו-30 מטוסי מנהלים (19 מטוסים קלים ו-11 מטוסים בגדלים בינוניים). בהשוואה לרבעון השני של 2022, היקף המשלוחים גדל ב-55% בתעופה מסחרית וב-43% ב-Executive Jets. צבר ההזמנות הסתכם ב-17.3 מיליארד דולר.
במחצית הראשונה של השנה מספר משלוחי המטוסים גדל ב-35% לעומת 2022 ובמהלך השנה נצברו 62 מטוסים (24 מסחריים ו-38 פרטיים).
אמריקן איירליינס (American Airlines) הזמינה שבעה מטוסי E175 חדשים. המטוסים יופעלו על ידי החברה הבת Envoy Air. עם תחילת המשלוחים ברבעון האחרון של השנה, צי חברת Air Envoy יגדל ליותר מ-141 מטוסים עד סוף 2024.
אמבראר קיבלה גם הזמנה מחברת בינטר (Binter) לשישה מטוסי E195-E2, שיביאו את צי המטוסים ל-16 מטוסי סילון. Scoot, חברת לואו קוסט של סינגפור איירליינס, מוסיפה גם היא תשעה E190-E2 לצי שלה. רויאל ג'ורדניאן איירליינס (Royal Jordanian Airlines) הגיעה להסכם רכישה של שמונה מטוסי E190-E2 ו-E195-E2, עם משלוחים החל מהרבעון הרביעי של השנה. כל שלושת ההסכמים כללו חוזים עם חברת הליסינג אזורה (Azorra).
SKS Airways במלזיה חתמה על הסכם רכישת עשרה מטוסי E195-E2 לצי שלה. בנוסף, SKS הצטרפה לתוכנית התמיכה במטוסים שיופעלו בדרום מזרח אסיה. Star Air, חברת תעופה הודית רכשה ארבעה מטוסי E175 והאריכה את חוזה החכירה שלה, כך שיכלול את ה-E175 בצי שלה. גולת הכותרת הייתה רכישת 20 מטוסי אמבראר עבור קבוצת Lanzhou הסינית.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=143382







