דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » ועדת הכלכלה קיבלה את התיקון לחוק טיבי

ועדת הכלכלה קיבלה את התיקון לחוק טיבי

דפנה וייס 1 בינואר 2025 16:11

תיקון חוק “שירותי תעופה – פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה” צפוי להקטין את אי הוודאות של חברות התעופה, להגדיל את כמות הטיסות לישראל וממנה, תוך שמירה על זכויות הנוסעים במקרים של ביטולי טיסות

ועדת הכלכלה קיבלה את התיקון לחוק טיבי מטוסים חונים בנתב"ג. צילום Depositphotos

ועדת הכלכלה קיבלה את תיקון רגב לחוק טיבי בהובלת יו״ר הוועדה דוד ביטן. תיקון חוק “שירותי תעופה – פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה” צפוי להקטין את אי הוודאות של חברות התעופה, להגדיל את כמות הטיסות לישראל וממנה, תוך שמירה על זכויות הנוסעים במקרים של ביטולי טיסות חובת החזר דמי הכרטיס לנוסע בגין טיסה שבוטלה תישאר בכל מצב.

חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) מסדיר את זכויות הנוסעים בעת ביטול טיסה, עיכוב טיסה ודחיית טיסה מצד חברות התעופה.

המצב כיום:
על פי החוק הקיים, נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה או נדחתה טיסתו בשמונה שעות זכאי לשירותי סיוע כגון מזון ומשקאות, בהתאם לזמן המתנה, אירוח בבית מלון אם נדרשת שהייה של לילה אחד או יותר ושירותי הסעות מנמל התעופה לבית המלון. אם חברת התעופה לא מספקת לנוסע את שירותי הסיוע המגיעים לו בגין ביטול הטיסה היא חושפת את עצמה לתביעה אזרחית בסכום שמעל ל-10,000 ₪ וזאת ללא הוכחת נזק.

בנוסף, החוק מחייב את חברות התעופה בהשבת תמורה או במתן כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע, ובפיצוי כספי שנע בין 1,300 ל-3,130 ₪.

בעקבות מלחמת חרבות ברזל חברות רבות ביטלו או דחו טיסות. למרות שהחברות השיבו את דמי הכרטיס, כנדרש על פי החוק, הוגשו נגדן בנוסף גם תביעות פיצוי בהתאם לחוק. התיקון שעבר בועדת הכלכלה הבוקר (ד') מבקש להסדיר את הנושא.

המצב אחרי התיקון:
על פי התיקון יתבצע שינוי זמני בזכאות לפיצוי בשל מלחמת "חרבות ברזל".

1. על טיסות שבוטלו בין 8 באוקטובר 2023 ל-30 בנובמבר 2023 עקב המצב הביטחוני המיוחד, שהוביל לביטולים רחבים של טיסות לא ינתן פיצוי מעבר להחזר דמי הכרטיס.

2. התיקון מקצר את תקופת ההודעה המוקדמת לנוסעים על שינוי בטיסה מ-14 ימים ל-3 ימים, עבור טיסות שתוכננו בין 1 בדצמבר 2023 ל-29 בפברואר 2024.

3. התיקון מייצר גמישות למתן מענה מהיר במקרים מיוחדים, באמצעות הוספת סמכות לשרת התחבורה, בהתייעצות עם שר הכלכלה ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לשנות את ההטבות לנוסעים לפי החוק, במקרים של מצב מיוחד בעורף, אירוע חירום אזרחי או מצב חירום בריאותי שנמשך מעל שבועיים.

4. על מנת להגדיל את היצע הטיסות לארה"ב, בשיח משותף של משרד התחבורה עם משרד האוצר, רת"א, חברות התעופה הישראליות ארקיע וישראייר עם יו"ר ועדת הכלכלה, הוסכם כי לצד התיקון וכתנאי לו, תועבר גם החלטת ממשלה שתספק רשת ביטחון לחברות התעופה שיגדילו את כמות הטיסות לצפון אמריקה ב-2 טיסות שבועיות נוספות. רשת הביטחון תשתתף בכ-50% מעלות הפיצוי שיושת על חברת התעופה במקרה של ביטול או קושי תפעולי.

5. במסגרת התיקון, החליטה הועדה לאמץ את פתרון ההאבים התחבורתיים (מרכזי כינוס תעופתיים) בלרנקה ואתונה של השרה רגב לאחר שהוכח כיעיל, גם לצורך מתן מענה במקרי חירום. על פי התיקון חברת תעופה שמבטלת טיסה לישראל או ממנה, תחוייב לספק טיסה לאחד מההאבים או ממנו או לשדה התעופה בדובאי. לדוגמה, נוסע שהזמין טיסה מישראל לפריז וזו בוטלה, חברת התעופה תצטרך לספק לו טיסה חלופית מלרנקה, אתונה או דובאי, וכן בחזור לישראל.

שרת התחבורה מירי רגב: "התיקון לחוק שהתקבל בכפוף להחלטת הממשלה, הוא פרי עבודה מאומצת, ולאחר דיונים רבים שנועדו לייצר איזון בין האינטרס שלנו לשמור על השירות ההולם לנוסע לבין הרצון להקטין את חוסר הוודאות של החברות. התיקון יעודד חברות לשוב ולטוס לישראל, וכן להפעיל טיסות חדשות לארה"ב. אני מבקשת להודות לח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה, למנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן, לשמואל זכאי מנכ"ל רת"א, לשרון קדמי מנכ"ל רש"ת, ולחברות התעופה שיחד הובילו תוצאה שתסייע להתמודד עם אתגר התעופה כתוצאה מהמלחמה. שמרנו לאורך המלחמה על שמים פתוחים ורציפות תפקודית והתיקון יאפשר לנו להמשיך להעניק שירות לאזרחי ישראל תוך הגדלת התחרות והיצע הטיסות"

תוקף ההחלטה יהא למשך חצי שנה.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=167987

אולי יעניין אתכם גם

  • ועדת הכלכלה: תיקון חוק שירותי תעופה לקריאה שנייה ושלישיתועדת הכלכלה: תיקון חוק שירותי תעופה לקריאה שנייה ושלישית
  • הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התיקון להצעת חוק שירותי תעופההכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התיקון להצעת חוק שירותי תעופה
  • "עד סוף נובמבר נקצר זמן החזרת הכספים לביטול טיסה מ-90 ל-30 יום""עד סוף נובמבר נקצר זמן החזרת הכספים לביטול טיסה מ-90 ל-30 יום"
  • הנוסעים ימתינו להחזר הכספי במקרה הטוב עד ה-1 באוקטוברהנוסעים ימתינו להחזר הכספי במקרה הטוב עד ה-1 באוקטובר
  • הדיון בהצעה לדחות את מתן ההחזר הכספיהדיון בהצעה לדחות את מתן ההחזר הכספי
תגיות:
חוק שירותי תעופה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version