על רקע ביקושים גבוהים בצל המצב הביטחוני והיצע טיסות מוגבל בנמל בן גוריון – אל על מציגה גידול בהכנסות, שיפור ברווחיות וחוסן פיננסי משמעותי. המנכ"לית דינה בן טל גננסיה מסיימת את תפקידה לאחר שני עשורים, ולוי הלוי ייכנס במקומה
אל על פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2025, ומציגה תוצאות חזקות על רקע הביקושים הגבוהים לטיסות החברה והיצע מוגבל בנמל בן גוריון עקב המצב הביטחוני. הכנסות החברה הסתכמו בכ-1,074 מיליון דולר, עלייה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי זינק ל-203 מיליון דולר, גידול של כ-8%.
שיפור נוסף נרשם בהון העצמי, שהגיע ל-997 מיליון דולר נכון ל-30 בספטמבר 2025 – כמעט פי שניים מסוף 2024. החברה מחזיקה בעודף נטו מזומנים של 534 מיליון דולר, עם יתרות מזומן מרשימות של כ-1.828 מיליארד דולר.
צמיחה תפעולית: יותר מושבים, תפוסה גבוהה ושיפור בתשואה לנוסע
אל על ממשיכה להגדיל את כושר הייצור שלה. ה-ASK (היצע מושבים בק"מ) עלה בכ-3%, בין היתר בזכות קליטת מטוסים נוספים, החזרת מטוסים לפעילות והגדלת חכירה רטובה (ACMI). צי המטוסים גדל עם הגעת ה-787 ה-17, וכן הושם מחדש מטוס 777 נוסף. שיעור התפוסה הגיע ל-95.3%, עלייה של כ-1.5% לעומת השנה הקודמת. גם ההכנסה למושב בקילומטר (RASK) עלתה ב-4.2%.
ה-EBITDAR נותר דומה לרבעון המקביל – בין היתר עקב ירידה בפעילות המטענים, חוזק השקל מול הדולר והוצאות בגין תביעות בהיקף של 12 מיליון דולר.
שיפור ניכר בסעיף המימון
החברה רשמה ברבעון הכנסות מימון נטו של 4 מיליון דולר, לעומת הוצאות מימון של 24 מיליון דולר ברבעון המקביל – שינוי של 28 מיליון דולר. המהלך נובע בעיקר מהגדלת יתרות הנזילות והקטנת החוב הפיננסי.
מחזקת את הבסיס העסקי: מועדון הנוסע המתמיד ממשיך לצמוח
החברה ממשיכה להרחיב את פעילותה המשיקים למוצרי הליבה. מספר חברי מועדון הנוסע המתמיד הגיע ל-3.472 מיליון, גידול של 311 אלף בשנה. מספר מחזיקי כרטיס האשראי Fly Card טיפס ל-498 אלף, גידול של 71 אלף לקוחות. שיעור הרכישה של חברי המועדון בטיסות החברה הגיע ל-53%, לעומת 47% אשתקד.
שינוי הנהגה בצמרת החברה

מנכ״לית אל על, דינה בן טל גננסיה, הודיעה על סיום תפקידה לאחר כ-20 שנה בחברה. לדבריה: "אנו מסכמים רבעון נוסף המושפע ממציאות ביטחונית משתנה… האיתנות הפיננסית והנזילות הגבוהה יהוו עוגן להמשך הצמיחה. זו הייתה תקופה מרגשת בחברה שהיא סמל ישראלי."
יו״ר הדירקטוריון, עמיקם בן צבי: "הדוחות מעידים על חוסן פיננסי מרשים ועל התקדמות משמעותית במימוש היעדים. אנו בטוחים בהצלחתו של לוי הלוי."
סמנכ״ל הכספים, ינקלה שחר, הדגיש: "אנו ממשיכים לבסס את החוסן הפיננסי ולממש את התוכנית האסטרטגית, עם גידול משמעותי במועדון הלקוחות ובהמשך הצטיידות בצי המטוסים."
אל על: פעילות מגוונת מעבר לטיסות
אל על פעילה בהובלת נוסעים ומטען, ומפעילה טיסות סדירות ושכר, לצד שירותים משלימים: מכסות דיוטי פרי, קייטרינג תעופתי, שירותי אבטחה, תחזוקת מטוסים, מועדון נאמנות וגוף חדשנות ("קוקפיט").
סיכום:
אל על מסיימת את הרבעון השלישי של 2025 עם תוצאות שיא, נזילות גבוהה, צמיחה בהיצע הטיסות ובמועדון הלקוחות, ומבצעת חילופי הנהגה בשיא המומנטום העסקי.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=181839






