בעוד חברות תעופה רבות מוותרות כיום על מכירות מוצרי הדיוטי פרי באוויר מטעמי עלות ומקום, איבריה מחייה מחדש את חוויית הקניות בגובה 38 אלף רגל

חברת התעופה הספרדית איבריה (Iberia) מפתיעה את ענף התעופה כשהיא מחזירה את מכירות הדיוטי פרי בטיסות ארוכות טווח. בשעה שחברות רבות ביטלו את השירות כדי לצמצם עלויות ולהימנע מתפעול לוגיסטי מסורבל, איבריה בחרה להחזיר את העגלה המפורסמת, כולל מגזין הקניות המוכר לנוסעים.
בעשורים הקודמים, קניות דיוטי פרי בטיסה היו חלק בלתי נפרד מהחוויה, אך מאז אמצע שנות ה-2010 נצפתה מגמת נטישה משמעותית. יונייטד הפסיקה את השירות כבר ב-2015, ואחריה גם אמריקן איירליינס ודלתא. באירופה, המגפה האיצה את ההחלטה, כשחברות כמו לופטהנזה, SAS, KLM ופינאייר ביטלו את השירות לחלוטין.
סיבה נוספת להפסקת הקניות היא אילוצי מקום – חברות תעופה מעדיפות להוסיף מושבים ולצמצם שטחי אחסון, במקום להחזיק עגלת דיוטי פרי שתופסת נפח יקר. לופטהנזה לדוגמה, ציינה את אילוצי החלל כסיבה המרכזית לביטול השירות לאחרונה.
למרות זאת, לצד איבריה קיימות מספר חברות שעדיין רואות בדיוטי פרי מקור הכנסה חיוני: בריטיש איירווייז מציעה מבחר מצומצם בקווים נבחרים יחד עם אפשרות הזמנה מראש ברוב טיסותיה, ואילו חברות הלואו-קוסט איזי ג'ט וריינאייר שומרות על השירות כחלק מאסטרטגיית ההכנסות הנלוות שלהן.
מהלך זה של איבריה מחזיר מעט נוסטלגיה לנוסעים, אך בעיקר מעיד על אסטרטגיית מיקסום הכנסות שונה מהמתחרים, ומצביע על כך שגם שירותים שזנחו את השמיים עשויים לחזור – בהתאם לשיקולים כלכליים, תפעוליים וחווייתיים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=177048