IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » 7 דקות יותר מדי: כשברלין אומרת "לא" לריינאייר והנוסעים מתוסכלים

7 דקות יותר מדי: כשברלין אומרת "לא" לריינאייר והנוסעים מתוסכלים

מערכת האתר 24 במאי 2025 19:30

טיסת לילה שהחלה בעיכוב קל הסתיימה בשלוש שעות באוטובוס באמצע הלילה. ריינאייר מאשימה את נמל התעופה ברלין ברנדנבורג באטימות רגולטורית, אך הרשויות עומדות על עקרונות מחמירים של הגנת התושבים מרעש

7 דקות יותר מדי: כשברלין אומרת "לא" לריינאייר והנוסעים מתוסכלים מטוס ריינאייר.צילום Ryanair

מדיווח באתר paddleyourownkanoo עולה כי נוסעי טיסת FR-1471 של ריינאייר מוילנה לברלין ציפו לנחיתה שגרתית בלילה שבין רביעי לחמישי. אלא שעיכוב קל יחסית בהמראה שינה את תוכניותיהם – ואת מיקומם על מפת גרמניה. לאחר שהמריאה באיחור של כשעה וחצי, המטוס התקרב לברלין דקות ספורות לאחר כניסת עוצר הטיסות הלילי, והופנה לנחיתה בהנובר, מרחק של כ-260 קילומטרים מבירת גרמניה. במקום לנחות בברלין ולנסוע הביתה או למלון, כ-189 נוסעים נאלצו לעלות באמצע הלילה על אוטובוס ולבלות שלוש שעות בדרכים.

חברת הלואו-קוסט האירית לא הסתירה את תסכולה מההחלטה. "זה לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת שנוסעים חשופים לאי נוחות מיותרת עקב סירובה של  רשות הפיקוח על התעופה בברלין (LuBB) להעניק אפילו פטורים קלים לאיסור טיסות הלילה", אמר דובר התקשורת של ריינאייר בגרמניה, מרסל פושאן מאייר.

לדבריו, "יהיה הרבה יותר הגיוני וגם ידידותי יותר לסביבה להעניק לחברות התעופה גמישות מספקת כדי שיוכלו לנחות בברלין במידה סבירה לאחר תחילת איסור טיסות הלילה".

לטענת ריינאייר, החברה ביקשה חריגה חד-פעמית לאור העיכוב והנסיבות – כולל מזג אוויר גרוע שדרש שינוי קל במסלול – אך נתקלה בסירוב נחרץ מצד הרשויות.

נמל התעופה ברלין ברנדנבורג כפוף לעוצר לילה מחמיר: אין המראות או נחיתות בין 23:30 ל-5:30, פרט לחריגים נדירים (מצב חירום, טיסות ממשלתיות, משטרה). ניתן להעניק אישור נחיתה עד חצות במקרה של איחור, אך לא מעבר לכך.

טיסה 1471 הייתה אמורה לנחות ב-22:50, אך המריאה מוילנה רק ב-23:52 (שעון מקומי) – כשברור שתגיע אחרי חצות, ובכך אינה עומדת בקריטריונים להארכה. הרשות המקומית, שפועלת בהתאם להחלטות בתי משפט פדרליים, מציינת כי ההגבלות נועדו להגן על תושבי הסביבה – רבים מהם התאגדו לאורך השנים במאבק נחרץ נגד זיהום ורעש משדות תעופה.

אנשי מקצוע בענף מעלים שאלה מתבקשת: האם על ריינאייר היה בכלל להמריא בידיעה שתחמיץ את חלון הנחיתה?
"עבדתי כדיילת אוויר בטיסות שהתעכבו וידענו שעלינו לבטל את ההמראה כי לא נוכל לנחות בזמן. לפעמים זה מתסכל, אבל זו האחריות שלנו כחברה", אומרת אחת מהן.

התקרית מעלה לדיון ציבורי את האיזון העדין בין זכויות התושבים לשקט בלילה לבין הצורך בגמישות תפעולית עבור טיסות עיכוב. מצד אחד – תקנות ברורות שאינן משתנות לפי נסיבות; מצד שני – נוסעים שמוצאים עצמם בלילה גשום באוטובוס שלוש שעות מיעדם.

רשות התעופה LuBB לא הגיבה לפרטי האירוע אך חזרה על עקרונותיה. בריינאייר, לעומת זאת, מבטיחים להמשיך ולהיאבק למען שינוי מדיניות שנראה להם בלתי סביר. הנוסעים? הם בעיקר עייפים – ומקווים שפעם הבאה הנחיתה תהיה בברלין, לא משנה מה השעה.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=174554

אולי יעניין אתכם גם

  • ריינאייר מעתיקה את פעילותה לנמל התעופה ברלין ברנדנבורגריינאייר מעתיקה את פעילותה לנמל התעופה ברלין ברנדנבורג
  • ריינאייר מודיעה על ביטולי טיסות אל ומתל אביב בקיץ הקרובריינאייר מודיעה על ביטולי טיסות אל ומתל אביב בקיץ הקרוב
  • ריינאייר חוזרת לישראל: הנוסעים הישראלים עוקבים בדריכותריינאייר חוזרת לישראל: הנוסעים הישראלים עוקבים בדריכות
  • 'אפס סובלנות': חברת לאו קוסט תובעת נוסע בסכום של 15,000 אירו'אפס סובלנות': חברת לאו קוסט תובעת נוסע בסכום של 15,000 אירו
  • לא חוזרת בקרוב: ריינאייר ביטלה את הטיסות עד סוף אוקטוברלא חוזרת בקרוב: ריינאייר ביטלה את הטיסות עד סוף אוקטובר
תגיות:
ריינאייר ברלין ברנדנבורג
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס