תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2026 – International Mediterranean Tourism Market – שתתקיים ב־3–4 בפברואר 2026 ב-EXPO תל אביב, פותחת את השנה עם בשורה משמעותית לענף התיירות הישראלי. רומניה, אזרבייג'ן וקפריסין הן המדינות הראשונות שסגרו באופן רשמי את השתתפותן והקדימו לשריין את הביתנים הלאומיים שלהן, חודשים לפני פתיחת הרישום הרשמי.
ההצטרפות המוקדמת משקפת את חזרת האמון של גורמי תיירות בינלאומיים בשוק הישראלי, לצד רצון מובהק לשוב ולחזק את שיתופי הפעולה האזוריים. על רקע המאמצים של ישראל לחדש את תנועת התיירות הנכנסת והיוצאת, שלוש המדינות שנרתמו ראשונות הן כולן שותפות אסטרטגיות ותיירותיות ותיקות.
רומניה, מהיעדים המבוקשים ביותר בקרב ישראלים בעשור האחרון, ממשיכה לשמר קשרים יציבים עם מאות אלפי מבקרים מדי שנה.
קפריסין, השכנה הקרובה, רואה בשוק הישראלי יעד ליבה ומובילה את תחום חופשות המשפחות והחופשות הקצרות.
אזרבייג'ן, יעד מתפתח ומרתק, נהנית מקשרים מדיניים וכלכליים עמוקים עם ישראל ומשקיעה רבות בפיתוח תשתיות תיירות חדשות והעמקת החשיפה התרבותית.
על פי המארגנים, השילוב בין שווקים מבוססים כקפריסין ורומניה לבין שוק צומח כדוגמת אזרבייג'ן מצביע על עניין גובר בישראל כמרכז מפגש תיירותי אזורי. הצטרפותם צפויה לתרום להרחבת מסלולי טיסות, לפיתוח מוצרים תיירותיים חדשים ולהנעת תנועת מבקרים דו־כיוונית.
אייל שמואלי, מו״ל I.T.N ומיזמי התערוכה, מסר: ״אנחנו רואים רצון אמיתי של העולם לשוב ולהתחבר לישראל. העובדה שמדינות כבר סוגרות השתתפות חודשים לפני פתיחת הרישום הרשמי היא עדות לחשיבות האזורית של ישראל ולפוטנציאל הכלכלי והתרבותי הגלום בענף. זהו צעד ראשון ובטוח בדרך לשנת צמיחה משמעותית״.
IMTM – תערוכת התיירות הגדולה ביותר במזרח התיכון – צפויה להוות השנה אירוע שיא בתעשיית התיירות המקומית. לצד ביתנים בינלאומיים מרשימים ויעדי התיירות הבולטים לשנת 2026, התערוכה תכלול מפגשי B2B, כנסים מקצועיים ותוכנית סוכנים מוזמנים שתביא לישראל מאות מקבלי החלטות מארגוני תיירות ברחבי העולם.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם








