IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב נחנך על ידי השרים סמוטריץ' וכץ

קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב נחנך על ידי השרים סמוטריץ' וכץ

עוזי בכר 18 בדצמבר 2019 12:48

החל ממוצ"ש יפעל קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב עם עצירה בנמל התעופה בן גוריון

קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב נחנך על ידי השרים סמוטריץ' וכץ שרי התחבורה בהווה ובעבר, בצלאל סמוטריץ' וישראל כץ בתחנת הרכבת בירושלים. צילום ששון תירם

‏לאחר מספר שבועות של נסיעות הרצה, החל ממוצאי שבת הקרוב (21 בדצמבר), יחל לפעול קו הרכבת המהיר מתחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת ההגנה שבתל אביב. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' ושר החוץ והמודיעין וגם שר התחבורה לשעבר, ישראל כץ, חנכו היום (ד') את הנסיעה הראשונה בקו הרכבת המהיר.

הרכבות הראשונות בקו ייצאו במוצאי שבת בשעה 21:56 בלילה מתחנת ההגנה בתל אביב ומתחנת נבון בירושלים ויגיעו ליעדן בתוך 32-34 דקות בלבד, לאחר עצירה בתחנת נתב"ג. הרכבות יפעלו בימים ראשון עד חמישי, בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, מהשעה 06:20 בבוקר ועד לשעה 21:30 בערב, ובמוצאי שבת רכבת אחת בשעה לכל כיוון, מהשעה 21:56 ועד לחצות.

הקו המהיר לירושלים, שנפתח לפני כשנה, פועל כיום בין תחנת יצחק נבון (תחנת האומה) לתחנת נתב"ג. משם, ממשיכים הנוסעים ברכבות המשך לתל אביב ולשאר חלקי הארץ. החל ממוצאי שבת, תמשיך הרכבת עד לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב.

מאז פתיחת הקו (ספטמבר 2018), בוצעו בקו הרכבת המהיר יותר מ-3 מיליון נסיעות. מדי יום נוסעים בקו כעשרת אלפים נוסעים בממוצע. מספר הנוסעים ברכבת בכל נסיעה, מוגבל כיום ל-400 נוסעים בלבד. בחודשים הקרובים, עם השלמת עבודות החישמול של המסילה באיילון, צפויה ההגבלה להתבטל בהדרגה.

השרים סמוטריץ' וכץ בנסיעת הבכורה. צילום ששון תירם

שר התחבורה סמוטריץ' הודה לשר כץ, להנהלת משרד התחבורה ולרכבת ישראל על החזון והראיה לטווח רחוק בהקמת הקו המהיר לירושלים. "זהו בוקר של התרגשות. בימים בהם מדברים על ישראל הראשונה וישראל השנייה ומדינת תל אביב ומדינת ירושלים, אנחנו בונים גשר. עם כל המחלוקות לא ניתן לייצר חיץ, אלא נבנה דרכים ורכבות כי בני עם אחד אנחנו", הוסיף סמוטריץ'.

השר כץ ציין כי מדובר ביום חג עבורו. "אחרי שנים של עבודה קשה ומאבקים, ירושלים מתחברת לתל אביב. אני קורא להן מסילות דוד המלך, שמחברות את עיר דוד לשאר חלקי המדינה. יש כאן משמעות אדירה בחיזוק העיר ירושלים וחיזוק המדינה. כך בונים את ארץ ישראל, בדיוק כמו בשנת 1948", הוסיף.

מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, הוסיף כי מדובר בהישג חשוב לחברת רכבת ישראל, המהווה מנוף לתוכנית הפיתוח של הרכבת, בהם החלפת הצי המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה. "בחודשים הקרובים נשפר עוד יותר את השירות עם הארכת השירות עד לתחנות תל אביב השלום וסבידור מרכז. אני מודה לעובדינו על עבודתם המאומצת ומברך את נוסעי הרכבת."

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=102110

אולי יעניין אתכם גם

  • הסתיימה פגישה לילית עם ראש הממשלה ושר האוצרהסתיימה פגישה לילית עם ראש הממשלה ושר האוצר
  • האיחוד האירופי אישר באופן רשמי את הסכם "שמיים פתוחים" עם ישראלהאיחוד האירופי אישר באופן רשמי את הסכם "שמיים פתוחים" עם ישראל
  • הסכם במחלוקת שדה התעופה בחיפה: המסלול יוארך עד 2,100 מטריםהסכם במחלוקת שדה התעופה בחיפה: המסלול יוארך עד 2,100 מטרים
  • ישראל וצ'ילה חתמו על הסכם תעופה חדשישראל וצ'ילה חתמו על הסכם תעופה חדש
  • יותר מ-3 מיליארד שקלים יושקעו בהרחבת טרמינל 3יותר מ-3 מיליארד שקלים יושקעו בהרחבת טרמינל 3
תגיות:
ישראל כץ בצלאל סמוטריץ' רכבת ירושלים תל אביב
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס