IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » פורטוגל וספרד מאיצות את קו הרכבת המהירה בין ליסבון למדריד עד 2030

פורטוגל וספרד מאיצות את קו הרכבת המהירה בין ליסבון למדריד עד 2030

מערכת האתר 31 באוקטובר 2025 6:44

שתי הממשלות הגיעו להסכם עם הנציבות האירופית להקמת קו ישיר שיחבר את הבירות תוך כחמש שעות – ובתוך עשור בלבד צפויה הנסיעה להתקצר לשלוש שעות

פורטוגל וספרד מאיצות את קו הרכבת המהירה בין ליסבון למדריד עד 2030 מדריד. צילום Depositphotos

קשר רכבת חדש ומהיר בין ליסבון למדריד קיבל השבוע אור ירוק, בעקבות הסכם משותף בין ממשלות פורטוגל וספרד לבין הנציבות האירופית. על פי התוכנית, קו הרכבת החדש צפוי לצאת לפועל עד שנת 2030 ולאפשר נסיעה ישירה בין שתי הבירות האיבריות בכחמש שעות בלבד – עם יעד שאפתני נוסף של שלוש שעות עד 2034.

״פורטוגל וספרד נקטו צעד מכריע כדי לקרב עוד יותר את בירות חצי האי האיברי זו לזו״, נמסר ממשרד התשתיות והדיור של פורטוגל. ״נקבעו פעולות קונקרטיות שיאפשרו להקים קשרי רכבת מתקדמים בין ליסבון למדריד״.

לפי לוח הזמנים, קטע הרכבת בין אבורה לקאיה צפוי להסתיים ב־2025 ולהיכנס לפעילות ב־2026, בעוד שהשלמת הקטע פלסנסיה–טלאיואלה מתוכננת ל־2028. בנוסף, בניית המסילה השנייה בין פוצ'יראו לבומבל תחל בשנה הבאה ותושלם עד 2029. הקו החדש ליסבון–אבורה, כולל גשר נוסף מעל נהר הטאגוס, צפוי להסתיים ב־2027.

עד 2034, צפויה הנסיעה בין ליסבון למדריד להתקצר לכשלוש שעות בלבד, במסגרת קו רכבת מהירה חדש שישלב את מעבר הטאגוס החדש, הכפלת המסילה בין אבורה לקאיה ויישום מערכת ניהול תנועת הרכבות האירופית (ERTMS) לאורך הציר המרכזי.

במשרד התשתיות הדגישו כי הקו החדש יספק חלופה תחרותית לטיסות הקצרות בין הבירות – כיום מעל 40 טיסות יומיות – תוך קידום תחבורה ירוקה יותר והפחתת פליטות פחמן. ״הפרויקט יחזק את הלכידות הטריטוריאלית והכלכלית בין המדינות ויתרום לניידות בת קיימא יותר בפורטוגל ובספרד״, נכתב.

הנציבות האירופית בירכה על ההסכם וציינה כי מדובר ב״פרויקט תשתית חוצה גבולות שישפר את הקישוריות בתוך האיחוד האירופי ויקדם את שילובן המלא של פורטוגל וספרד ברשת הרכבות המהירות של אירופה.

מיגל פינטו לוז, שר התשתיות של פורטוגל, הגדיר את ההסכם כצעד היסטורי: ״עד 2034, ליסבון ומדריד יהיו במרחק של שלוש שעות בלבד זו מזו – הישג שימקם את פורטוגל בלב רשת התחבורה האירופית״.

הנציב האירופי לתחבורה בת קיימא ותיירות, אפוסטולוס ציציקוסטאס, הוסיף כי ״קישור של יותר מ־600 קילומטרים בשלוש שעות בלבד הוא דוגמה מובהקת לסוג הרשת שאנו רוצים לראות בכל רחבי אירופה״.

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

חפשו אותנו גם בטלגרם

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=181521

אולי יעניין אתכם גם

  • לא נטייל בה: שמורת טבע עיינות גבתון נשרפה כליללא נטייל בה: שמורת טבע עיינות גבתון נשרפה כליל
  • סיורי סליחות אישיים עם אפליקציית ווישטריפ סיורי סליחות אישיים עם אפליקציית ווישטריפ 
  • אזרח ישראלי נעצר בסיניאזרח ישראלי נעצר בסיני
  • איסלנדאייר הציגה דוחות כספיים חיוביים: תם עידן הקורונה ?איסלנדאייר הציגה דוחות כספיים חיוביים: תם עידן הקורונה ?
  • מדינות אדומות ? מה מסתמן בהמלצת הוועדה לסיווג מדינותמדינות אדומות ? מה מסתמן בהמלצת הוועדה לסיווג מדינות
תגיות:
רכבת מהירה ספרד ופורטוגל
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס