משרד התיירות לא ממתין להחלטת הממשלה על מתווה הפיצויים לתעשיית התיירות ומכפיל את קרן השיווק של ישראל בעולם ל-10 מיליון ₪ עד סוף 2014.בנוסף, מקצה משרד התיירות 10 מיליון ₪ גם לשנת 2015
בעקבות הפגיעה הקשה בתיירות בשיעור של עשרות אחוזים, וביטולי הזמנות שמגיעים כבר לתחילת שנת 2015 – משרד התיירות לא מחכה לאישור הממשלה למתווה פיצויים לתעשייה ומכפיל את סכום קרן השיווק לסכום של 10 מיליון ₪ עד סוף 2015.
שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו: "נוכח הנתונים על הירידה בתיירות הנכנסת, החלטנו לנקוט בשורה של פעולות, כשהמרכזית בהן היא להשקיע בתקציב השיווק, מתוך הבנה כי הכלי השיווקי מסייע בצורה ממשית להגדיל את כניסת התיירים לארץ"
במכתב ששלח היום (א') מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, לשמואל מרום, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, נכתב כי: "לאור מבצע "צוק איתן" והשלכותיו על תעשיית התיירות, בכוונת משרד התיירות לנקוט במספר צעדים מידיים במטרה ליצור עבורכם, מארגני התיירות הנכנסת, ודאות גבוהה יותר באשר לסיוע הממשלתי הצפוי ובכך להגביר פעילות השטח של החברות". עוד נכתב כי על מנת לא לעכב הנדון, ובמקביל להליך גיבוש מתווה פיצוי וסיוע, בכוונתנו לפעול מידית בהחלטה פנימית שאינה מחייבת אישורי משרד האוצר, במסגרות הקיימות:
- הכפלת קרן השיווק של ישראל בעולם מ-5 ל-10 מיליון ₪ עד סוף 2014.
- הבטחת תקציב קרן השיווק לשנת 2014-2015 בסכום של 10 מיליון ₪.
- הפחתה גורפת ושוויונית של 25% בעלות דמי ההשתתפות של מציגים מתעשיית התיירות בישראל בביתן ששוכר המשרד בירידי התיירות בעונת החורף 2014-15.
הלוי כותב למרום, כי "בהתאם להתפתחויות בתחום ולצרכים של התעשייה, נבחן כלים נוספים וכן שינויים והתאמות בכלים הקיימים, על מנת לסייע ככל האפשר. אני מאמין שצעדים מידיים אלו יסייעו למארגני התיירות הנכנסת להתמודד עם המשבר, יצמצמו את מרחב אי הוודאות ויאפשרו הגברת פעילות שיווקית אקטיבית, שבסופו של דבר תביא להתאוששות במספר התיירים הנכנסים לאחר מבצע צוק איתן, וחזרה מהירה למספרי השיא בתיירות".
שמואל מרום יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, בתגובה :" ההחלטה על הגדלת קרן השיווק היא צעד חשוב ומבורך אך לא מספק. הלשכה דורשת להגדיל את קרן השיווק ל 20 מיליון שקלים באופן שיאפשר התמודדות ושיקום הנזקים ארוכי הטווח של צוק איתן".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=75089