מרוץ "ערד מצדה" התקיים ביום שישי, ביוזמה ובהפקת חברת "מרתון ישראל" מקבוצת ToMix ובשיתוף עיריית ערד. האירוע, שהתפרס על פני 17 שעות, נפתח ביום חמישי בערב עם כינוס רצים בכפר הנוקדים, שכלל מסיבת רצים משותפת והיערכות ללילה במדבר. הזינוקים למקצים השונים החלו בשעה 5:00 לפנות בוקר. מסלולי הריצה הסתיימו למרגלות הר המצדה, סמוך לשעת הזריחה, שם נערכה מסיבת סיום למשתתפים שחצו את קו הסיום.
המירוץ, בו השתתפו למעלה כ- 1000 רצים, כלל מקצה שטח-סינגל הררי של 17 קילומטרים, מסלול כביש הררי של 11 ק"מ ומסלול כביש של 5 ק"מ. על אף המצב הביטחוני, נרשמה השתתפות של 10 רצים שהגיעו לישראל מחו"ל במיוחד עבור האירוע.
לצד הרצים התחרותיים והחובבים, לקחו השנה חלק במרוץ מספר משתתפים שרצו למטרות הנצחה ושיקום. רותי גרינליק השתתפה במרוץ לזכרו של בנה, סרן שאולי גרינליק ז"ל, שנפל בקרבות ברצועת עזה. עדי תימור, לוחם צה"ל שאיבד את רגלו בלחימה, השלים את מקצה ה-5 ק"מ יחד עם אביו. בנוסף, מקצה ה-11 ק"מ הוקדש לזכרו של קצין צה"ל עומר רבינוביץ' ז"ל, בן העיר ערד.
בגזרה התחרותית של המרוץ, נרשמו תוצאות מרשימות על המסלול המדברי. במקצה ל-17 ק"מ לגברים, חצה ראשון את קו הסיום אסף איילון עם תוצאה של 01:08:21, כשאחריו הגיע גל איזביצקי בזמן של 01:08:36 . בקרב הנשים במקצה זה, קטפה את המקום הראשון סבטלנה קבציוק עם זמן של 01:25:53, ומיד אחריה שני א.א. בתוצאה של 01:28:07. במקצה ה-11 ק"מ, הוכתרו גייב קופר ושגית ויזל אזארי כמנצחי המקצה לאחר שסיימו בתוצאות של 00:40:01 ו- 00:48:32 בהתאמה.
בערב שלפני המרוץ השתתפו הרצים במגוון פעילויות בכפר הנוקדים: יוגה בשקיעה, בר של בירות ומשקאות, טעימות יין ומסיבה אל תוך הלילה. מעבר לכך הרצים זכו לפינוקים מתנת קבוצת שסטוביץ כחלק משיתוף פעולה אסטרטגי בין שסטוביץ לבין מרתון ישראל לקידום אורח חיים בריא: חטיפי החלבון של Today, קרם הגנה סבוקלם, בטיסט שמפו יבש ללא שטיפה, טונה איכותית של ריו מרה ועוד. כמו כן הוגרלו שעונים ואוזניות כחלק מחסות טכנולוגית ארוכת טווח של סמסונג לאירועי מרתון ישראל.
עופר פדן, מנכ"ל "מרתון ישראל": "אנו מסכמים את אירוע נוסף של מירוץ ערד-מצדה בזריחה, אחד מאירועי הריצה היפים והמרגשים שיש בישראל. מתחם הרצים כלל שלל אירועים מרגשים וכיפיים לצד מוצרים ופינוקים לאורך 17 שעות. השנה בלטה במיוחד הנוכחות של משתתפים שרצו למטרות הנצחה ושיקום, לצד הגעתם של רצים מחו"ל. אנו מודים לעיריית ערד, לכוחות הביטחון ולכל צוותי ההפקה שלקחו חלק בניהול המרוץ".
אלידור כהן, מנכ"ל עיריית ערד: "עיריית ערד אירחה גם השנה את משתתפי מרוץ ערד-מצדה. שילוב המסלולים המדבריים במרחב שלנו יחד עם שיתוף הפעולה הלוגיסטי מאפשרים קיום של אירוע ספורט רחב היקף באזור. אנו מודים לכלל המשתתפים שהגיעו לעיר ולמסלולי הריצה בסביבתה, ונמשיך לתמוך ביוזמות המקדמות תיירות וספורט בעיר ערד".
דנה ברדה מלכה, מקבוצת שסטוביץ: "שמחנו לפנק את הרצים במגוון מוצרי מזון וטיפוח המותאמים עבור ספורטאים, כחלק משיתוף פעולה אסטרטגי שהשקנו עם מרתון ישראל. זוהי רק ההתחלה של הדרך המשותפת שלנו לקידום אורח חיים פעיל, בריא ומלא אנרגיה ואנו כבר עובדים על חוויות נוספות בהמשך".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם – מעל ל-800 חברים









