היעד המועדף בעולם, זוכה פרס מגזין Condé Nast Traveler, מציב לעצמו יעד שאפתני לשדרוג מעמדו כמרכז תיירות עולמי. במחצית הראשונה של 2025, היעד רשם שיא של 21.5 מיליון מבקרים זרים

יפן, שנבחרה לאחרונה ל"היעד המועדף בעולם" על ידי מגזין Condé Nast Traveler, מציבה לעצמה יעד שאפתני: למשוך 60 מיליון תיירים בינלאומיים עד שנת 2030 — עלייה של 50% לעומת המספרים הנוכחיים. מדובר באסטרטגיה ממוקדת שמטרתה לחזק את מעמדה של יפן כמרכז תיירות עולמי מוביל.
במחצית הראשונה של 2025, המדינה רשמה שיא של 21.5 מיליון מבקרים זרים, עלייה של 21% משנה לשנה, הודות להתאוששות הביקוש לתיירות ולהיחלשות הין. הרשויות צופות כי מספר המבקרים הכולל השנה יגיע ל-40 מיליון.
כדי להשיג את יעד 2030, סוכנות התיירות היפנית מתמקדת במשיכת מבקרים ליעדים אזוריים כמו ניקו, לצד טוקיו, קיוטו ואוסקה. הסוכנות ציינה כי האזורים, שמקיפים את הערים המרכזיות, מוגבלים ביכולת לצמיחה נוספת, והיא פועלת לפיזור תיירים ברחבי המדינה כדי לפזר את היתרונות הכלכליים.
היעדים העיקריים של יפן הם מטיילים מארצות הברית, אוסטרליה ומדינות אירופה, הנוטים לשהות שבוע או יותר ולעיתים קרובות הם מבקרים אמידים. הנתונים מראים כי ההוצאות של תיירים מארה"ב ומאוסטרליה גדלו בהתמדה, ובין אפריל ליוני 2025 בלטו הבריטים עם ההוצאה הממוצעת הגבוהה ביותר לאדם — 444,000 ין (כ-2,983 דולר), לעומת הממוצע הכללי של 239,000 ין, כאשר אחריהם הגיעו מטיילים מאיטליה ומגרמניה.
יפן רשמה בשנה שעברה יותר מ-36.8 מיליון מבקרים זרים, מה שמסמן המשך התאוששות מרשימה אחרי תקופות המגבלות. הצפי הוא כי תוכנית הפיזור לאזורים פחות מתוירים תסייע להגדלת ההכנסות התיירותיות ולחיזוק מעמדה כיעד עולמי מועדף גם בשנים הבאות.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=178694