נתוני יולי חושפים קריסה מתמשכת בתיירות הנכנסת לישראל, עם ירידה של כ-70% לעומת השנה שעברה – והפערים רק הולכים ומעמיקים. מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, יוסי פתאל, מזהיר כי מדובר במשבר הקשה ביותר בתולדות הענף מאז קום המדינה

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, מגיב לנתוני הלמ"ס שפורסמו היום ומצביעים על ירידה דרמטית של כ-70% בתיירות הנכנסת ביולי 2025 לעומת יולי אשתקד. לדבריו, הנתונים "מאששים את התחזיות הקודרות ומלמדים כי הענף רחוק מאוד מהתאוששות."
לדבריו, התיירות הנכנסת מהווה מדד עולמי למעמדה ותדמיתה של ישראל. "מאז תחילת השנה נכנסו לישראל פחות תיירים ממספר הישראלים שיוצאים מהמדינה בחודש אחד בלבד. מדובר במשבר העמוק ביותר שידעה התיירות מאז קום המדינה, ואנחנו עדיין במצב של קיפאון מוחלט – כפי שהיה מיד לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל," הוא אומר.
פתאל מדגיש כי תיירים מהווים כ-15% ממקורות התעסוקה בפריפריה, אך יותר מכך – הם מהווים שגרירים אותנטיים של ישראל בעולם. "בניגוד לדימוי השלילי שמועבר במהדורות החדשות, רק מי שביקר כאן יכול לשדר את המציאות כהווייתה. במקום להסתמך רק על מערכי הסברה כושלים, על המדינה להשקיע יותר בהבאת התיירים עצמם."
הוא מותח ביקורת קשה על אוזלת היד הממשלתית: "משרד החוץ קיבל תקציב של למעלה מחצי מיליארד שקל – אבל התוצאה היא אפס. ההסברה לא עובדת, והתיירות נדחקת הצידה. במקום זאת, היה נכון להעביר תקציבים למשרד התיירות לניהול מאמץ שיווקי אפקטיבי."
לדבריו, "המדינה מתמהמהת בגיבוש תוכנית לאומית לשיקום הענף. יש לפעול מיד: להקצות תקציבי שיווק ייעודיים, לספק תמריצים לחברות תיירות, לשפר את תחושת הביטחון ולהחזיר את האמון של העולם בישראל כיעד תיירותי מוביל."
פתאל מסכם: "הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יכירו בתיירות הנכנסת לא רק כתחום כלכלי – אלא כנכס אסטרטגי ממדרגה ראשונה."
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=178259