התיירים חזרו: כמעט הכפלה תוך 5 חודשים באברהם הוסטלס

קבוצת אברהם הוסטלס וטורס מדווחת, על כמעט הכפלה במספר המבקרים תוך 5 חודשים, זינוק של 96% בתיירות העצמאית, 1,881 לילות אירוח בנובמבר לעומת 958 ביולי
מתארחים באברהם הוסטלס. צילום מייק יודין

אחרי יותר משנתיים קשות מאוד בענף התיירות, קבוצת אברהם הוסטלס וטורס, מדווחת על בשורות משמחות ומעודדות: קפיצה דרמטית במספר התיירים המגיעים להוסטל בתל אביב. נתוני החודשים יולי-נובמבר 2025 מצביעים על עלייה של 96% במספר לילות האירוח של מטיילים עצמאיים, כאשר נובמבר הסתיים עם 1,881 לילות לינה לעומת 958 ביולי.

הנתונים מאשרים שסגמנט התיירות העצמאית, הליבה של מודל העסקי של קבוצת אברהם, הוא בין הראשונים להתאושש. זהו חלק מהאופי הייחודי של התיירות העצמאית, שמעידה על עומק האמון והעניין האמיתי ביעד.

העלייה החדה ביותר התרחשה בחודשיים האחרונים:

– אוקטובר: עלייה של 38% לעומת ספטמבר, קפיצה מ-1,048 ל-1,451 לילות אירוח.

– נובמבר: עלייה נוספת של 30% לעומת אוקטובר, 1,881 לילות אירוח.

– גם בתחום הטורס בו פועלת קבוצת אברהם ביחד עם קבוצת טללים, מסתמנת מגמת התעוררות מעודדת.

הגורמים להתאוששות:

העלייה המשמעותית במספר התיירים המגיעים לקבוצת אברהם, מיוחסת לשני גורמים מרכזיים:

– סיום המלחמה עם איראן, שתרם לתחושת הביטחון והיציבות באזור.

– חתימת תוכנית 20 הנקודות של טראמפ, שיצרה אווירה חיובית בקרב תיירים פוטנציאליים.

– וכמובן להחזרת קווי התעופה של חברות זרות לארץ.

גלעד שאולוף, מנכ"ל הקבוצה: "חשוב להדגיש שהמותג הבינלאומי של אברהם לא נפגע במהלך המלחמה, לא בפיליפינים ולא בהיבטים אחרים. לראייה, הקבוצה זכתה לאחרונה בפרס היוקרתי של 2025 Global Youth Travel Awards בקטגוריית המעורבות הקהילתית המקומית הטובה ביותר, במסגרת כנס WYSTC שהתקיים בליסבון. הזכייה הזו מעידה על העוצמה והחוסן של המותג שלנו ועל האמון שרוחשים לו תיירים ומומחי תיירות ברחבי העולם, גם בתקופה כה קשה".

שאולוף מוסיף: "יחד עם האופטימיות הזהירה, ספגנו 5 שנים בלתי אפשריות, בלשון המעטה, וכולי תקווה שהמצב פה מעתה והלאה ישתפר ושלא נחזור אחורה, אחרת עסקי תיירות לא יצליחו להתקיים במדינת ישראל. כל הגורמים שמתעסקים בזה במדינה, ובראש ובראשונה משרד התיירות, חייבים להבין את המצב המאתגר ולהקצות המון משאבים ואנרגיה, כדי לשקם פה את הענף החשוב הזה ולהחזיר למדינת ישראל תדמית מעט שונה. בפועל, לצערנו קורה בדיוק ההפך, ובזמן שהתיירות הנכנסת מנסה להתאושש, משרד האוצר שוקל בשנית ובשלישית, באופן לא ברור, לבטל את הפטור ממע"מ על תיירים – צעד שעלול לפגוע בצורה אנושה בענף ולהקשות על ההתאוששות של תעשיית התיירות אחרי שנים של חוסר יציבות".

ההתאוששות משקפת את החזרה של תיירים המחפשים חוויית אירוח חברתית, קהילתית וסביבתית, ערכים המרכזיים במודל של קבוצת אברהם.

בששת החודשים האחרונים התארחו ברשת תיירים מ-91 ארצות מוצא שונות, מגוון רחב יותר אף מהתקופה שלפני המלחמה. ארצות המוצא המובילות כוללות את ארצות הברית, גרמניה, צרפת, בריטניה, רוסיה, קנדה, הולנד, אוסטרליה וברזיל, המעידות על משיכה גלובלית רחבה של המותג ממגוון יבשות ותרבויות.

 

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

שתפו את הכתבה ברשתות החברתיות:

אולי יעניין גם אתכם

הרשמה לניוזלטר