דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » בינואר 2017 נרשמה עלייה של 27% בכניסות תיירים

בינואר 2017 נרשמה עלייה של 27% בכניסות תיירים

עוזי בכר 3 באוקטובר 2017 0:00

מספר שיא של 210 אלף תיירים נכנסו בחודש ינואר האחרון לישראל וגידול דו ספרתי נרשם בהשוואה לתקופה המקבילה ב- 2016. אילו מדינות רשמו עלייה או ירידה משמעותית  ?

בינואר 2017 נרשמה עלייה של 27% בכניסות תיירים TRAVEL_1-21

בחודש ינואר 2017 נכנסו  לישראל  כ-210 אלף תיירים לעומת כ-165 אלף תיירים בחודש ינואר אשתקד המהווה עלייה של כ-27% ועלייה של כ- 25% ביחס לינואר 2015. דרך האוויר נרשמו בחודש ינואר 188.2 אלף כניסות תיירים – עלייה של כ- 23% ביחס לכניסות תיירים דרך האוויר בחודש ינואר 2016 ועלייה של כ-27% ביחס לחודש ינואר  2015. דרך היבשה נכנסו לישראל כ-22 אלף תיירים – עליה של 76% ביחס לחודש ינואר 2016. מספר מבקרי היום הסתכם בחודש ינואר בכ-12 אלף  ומבטא עלייה של כ-23% ביחס לחודש ינואר 2016.

שר התיירות יריב לוין אמר בתגובה: "כבר כמה חודשים ברציפות שאנו עדים לשיאים חדשים במספר התיירים הנכנסים לישראל. לא מדובר במקריות – אלא במדיניות. פעולות השיווק והמהלכים שאנו עושים למיתוג ישראל כמו בקמפיין Two Cities One Break מוכיחים את עצמם פעם אחר פעם. העלייה המשמעותית מלמדת על כך שישראל נתפסת כיעד תיירותי אטרקטיבי ומגוון. אני משוכנע שאם נמשיך בדרך הזאת נראה עלייה משמעותית נוספת גם בעתיד".

מדינות בעלייה

מספר התיירים שנכנס לישראל מסין, בחודש ינואר האחרון, רשם עלייה משמעותית של 332% לעומת ינואר 2016 , מ- 3,060 ל-9,200 תיירים, כאשר בינואר 2015 נכנסו לישראל 2,131 תיירים בלבד (גידול של 201% מ-2015 ל- 2016). חלק ניכר מההצלחה צריך לזקוף לחברת התעופה הסינית היינאן איירליינס המפעילה 4 טיסות שבועיות ישירות מבייג'ין לתל אביב ובוחנת פתיחתם של קווים ליעדים נוספים.   

לטייל בעולם

קשה להתעלם מאינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, שתרמה את חלקה, ממנה הגיעו לישראל 2,400 תיירים לעומת 1034 בשנת 2016 , גידול של 132%. כ-600 תיירים הגיעו ממלזיה, שכנתה של אינדונזיה , שכמחצית מתושביה מוסלמים, לעומת 151 בינואר 2016 – גידול מרשים של 297% .

הרפובליקה של לטביה, הגובלת בים הבלטי, כיכבה גם היא ברשימה עם עלייה של 114% במספר המבקרים, מ-374 בינואר 2016 ל-800 בינואר 2017.

מפולין הגיעו 6,900 תיירים, עלייה של 100% בהשוואה ל-2016 (3,454 תיירים). סרביה, סלובקיה וונצואלה גם הן רשמו גידול מרשים עם 148%, 190% ו- 1105% בהתאמה.

ביריד השנה בלטה נוכחותה של טורקיה לאחר מספר שנים של היעדרות. שר התיירות יריב לוין נפגש עם שר התיירות והתרבות הטורקי נאבי אבקי וערך עמו מסיבת עיתונאים. כמו כן, נפגש השר לוין עם שרי תיירות נוספים שהגיעו מחו"ל, ועם בכירים בתעשיית התיירות העולמית.

טורקיה מציגה גידול של  38% במספר המבקרים בחודש ינואר 2017 לעומת ינואר 2016. מ-2181 תיירים ל-3000 מבקרים.

הביתן הטורקי בתערוכת התיירות IMTM 2017 (צילום: עוזי בכר)

מדינות בירידה

את הירידות החדות ביותר במספר המבקרים רשמו המדינות: מרוקו (48%), סינגפור (22%), תאילנד (19%) ,ניו זילנד (18%)ומצרים (16%)

משרד התיירות ערך פעילויות לעידוד תיירות מחו"ל ותיירות פנים, ובין היתר:

לראשונה – כנס TEDxTelAvivSalon בנושא תיירות בהשתתפות 4 מרצים שפתחו בפני הקהל דלת אל עולם התיירות: עומר בוגר, נועם קלינגר, מנכ”לית Eatwith, ציפורה נוסבוים וד"ר ערן כתר.

בתחרות פיתוח האפליקציות של המשרד – "האקאתון", שהתקיימה בפעם השנייה במסגרת היריד, זכתה האפליקציה LIVETRIP – המאפשרת לתייר לאתר אטרקציות, מסעדות וכדומה על גבי מפה, ולצפות בסרטונים אודותיהם, במקום הראשון ובפרס כספי של 10,000 ₪. האפליקציה TRIPLAN  שלראשונה הציגה אפשרות לחיבור ישיר בין התיירים למורי הדרך זכתה במקום השני וב-5,000 ₪. במקום השלישי וב-2,500 ₪ זכתה אפליקציית MIBO, שהציגה את ISRABOT, רובוט המאפשר שיחה בשפה טבעית, ומסייע לתייר בכל מה שצריך במסגרת הטיול בישראל.

כמו כן קיים המשרד פאנל באמצעות Skype בהשתתפות מנהלי לשכות המשרד בגרמניה, בהודו ובסין, שסקרו בפני הקהל את פעילות שיווק המשרד במדינות.

ביריד הוצג מחקר שנעשה על ידי לשכת הפרסום הממשלתית אודות הפופולריות של המותג "כפר ביקרתם" שמוביל האגף לתיירות כפרית במשרד התיירות בראשות ואיל כיוף, לעידוד התיירות לכפרים הדרוזים והצ'רקסים. מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי אמר כי: "בהמשך לממצאי המחקר, המשרד ימשיך לעודד את התיירות הכפרית ואת מותג 'כפר ביקרתם'".

ביריד השנה הוצגו על ידי משרד התיירות, עסקים קטנים תיירותיים של נשים הפועלות מביתן באזור ירושלים, הכוללים בישולים אתניים, עבודות יד ואמנות מסורתית, וכן מופעי פולקלור. המפגש של התיירניות עם אנשי התעשייה ובעיקר עם מורי דרך צפוי לייצר שיתופי פעולה וסיורים מגוונים.

 

 

  

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=70738

אולי יעניין אתכם גם

  • ישראל ובחריין חתמו על הסכם תעופהישראל ובחריין חתמו על הסכם תעופה
  • בית המשפט בהולנד: "סכיפהול לא יפחית טיסות בעונת הקיץ 2023"בית המשפט בהולנד: "סכיפהול לא יפחית טיסות בעונת הקיץ 2023"
  • אישור ETA: כ-32,750 בקשות הוגשו לרשות האוכלוסין וההגירהאישור ETA: כ-32,750 בקשות הוגשו לרשות האוכלוסין וההגירה
  • נוסעי קבוצת לופטהנזה ידרשו לעטות מסכותנוסעי קבוצת לופטהנזה ידרשו לעטות מסכות
  • רשת מלונות הילטון: "הזמן מראש – הזמן חכם"רשת מלונות הילטון: "הזמן מראש – הזמן חכם"
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version