IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » בוטים שולטים ברשת: 59% מהתנועה לאתרי נסיעות – לא בני אדם

בוטים שולטים ברשת: 59% מהתנועה לאתרי נסיעות – לא בני אדם

מערכת האתר 16 בספטמבר 2025 7:06

דו"ח Thales Bad Bot לשנת 2025 חושף כי אתרי נסיעות ותיירות הפכו ליעד מספר אחת למתקפות בוטים. המומחים מזהירים כי כלים מסורתיים כבר אינם יעילים, וקוראים לענף לאמץ אסטרטגיות אבטחה רב־שכבתיות כדי להגן על הלקוחות

בוטים שולטים ברשת: 59% מהתנועה לאתרי נסיעות – לא בני אדם אתרי נסיעות ותיירות הפכו ליעד מספר אחת למתקפות בוטים. צילום freepik

בוטים מהווים כיום כמעט 60% מכלל התנועה לאתרי נסיעות, כך לפי דו"ח Thales Bad Bot לשנת 2025, שבחן את היקף התעבורה האוטומטית ברשת. הדו"ח קובע כי ענף הנסיעות היה המגזר המותקף ביותר בשנת 2024, כאשר 27% מתנועת הבוטים הגלובלית הופנתה לפלטפורמות תיירות – עלייה משמעותית לעומת 21% בשנה שלפניה.

מה עושים הבוטים?

המחקר מתאר כיצד בוטים מתחזים ללקוחות אמיתיים וגורמים לנזקים:

*חטיפת חשבונות וניצול תוכניות נאמנות.

*אגירת מלאי, שמותירים לקוחות מול מחירים גבוהים יותר או זמינות מצומצמת.

*"ספינינג מושבים" – תפיסת מקומות במטוסים עד לתשלום כדי להקפיץ מחירים מלאכותית.

*שאיבת SMS ליעדים יקרים, מה שמעלה את עלויות ההפעלה.

*עיוות יחס החיפוש–הזמנה, נתון קריטי לחברות תעופה.

מתקפות פשוטות – בזכות AI

ממצא בולט נוסף הוא הגידול בהתקפות בוט פשוטות: הן מהוות כיום 52% מכלל התנועה האוטומטית לענף, תוצאה של כלי בינה מלאכותית נגישים המאפשרים גם לפושעים לא מנוסים להפעיל מתקפות בקנה מידה גדול.

APIs במוקד

כמעט מחצית מהתקיפות מתמקדות ב־APIs – ליבת מערכות ההזמנות, התמחור והחיפוש. הדבר מציב סיכון ישיר ללקוחות ולשירותים קריטיים, כאשר CAPTCHA ואמצעים מסורתיים אחרים כבר לא מספקים מענה אפקטיבי.

מה ממליצים המומחים?

טים איילינג, מומחה אבטחת סייבר בת’אלס, מסביר: "בוטים כבר לא רק גורמים לכאוס באינטרנט – הם חוטפים חופשות. אתרי נסיעות מוצפים בבוטים שמתחזים ללקוחות אמיתיים, חוטפים כרטיסים, גוזלים מחירים ומאטים הכל. זה משאיר את הלקוחות מתוסכלים ואת העסקים נאבקים לעמוד בקצב".

הדו"ח ממליץ על אסטרטגיה רב־שכבתית הכוללת חסימת מתקפות גניבת אישורים, הגנה על אזורי תשלום וכניסה, ניטור מתמיד ובדיקות שוטפות.

המסר המרכזי: חברות תיירות חייבות לפעול כעת, כדי להבטיח חוויית משתמש בטוחה ואמינה, ולמנוע מבוטים להשתלט על ניהול התנועה, המחירים וההזמנות.

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

חפשו אותנו גם בטלגרם

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=179801

אולי יעניין אתכם גם

  • "מדובר בהחלטה שגויה מיסודה""מדובר בהחלטה שגויה מיסודה"
  • ונציה תגבה בקרוב 5 אירו לאדם על כל יום ביקורונציה תגבה בקרוב 5 אירו לאדם על כל יום ביקור
  • טיסות ישירות למונדיאל והענקת שירותים קונסולריים ישראלים בקטארטיסות ישירות למונדיאל והענקת שירותים קונסולריים ישראלים בקטאר
  • דיגיטציה נרחבת תהפוך את תעשיית התיירות והתעופה למקום טוב יותרדיגיטציה נרחבת תהפוך את תעשיית התיירות והתעופה למקום טוב יותר
  • אל על: מבצע סתיו לצפון אמריקהאל על: מבצע סתיו לצפון אמריקה
תגיות:
Thales Bad Bot
« פוסט קודם
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס