ביריד התיירות הערבי (ATM) בדובאי, מועצת התיירות האיטלקית (ENIT) מציגה נתונים מרשימים של עלייה חדה בתיירות מהמזרח התיכון לאיטליה ב-2025, עם דגש על תיירות יוקרה, קניות, ותרבות

מועצת התיירות האיטלקית (ENIT) משתתפת ביריד התיירות הערבי (ATM) בדובאי, אחד מאירועי התיירות החשובים ביותר בעולם, בהשתתפות למעלה מ- 2,600 מציגים מ-161 מדינות ויותר מ-47,000 מבקרים. הנושא המרכזי של היריד השנה הוא "המעבר הדיגיטלי ככלי פיתוח מרכזי בענף התיירות", תוך שימת דגש על חשיבות הקישוריות לעיצוב עתיד התעשייה הגלובלית.
במסגרת היריד, מציגה ENIT נתונים אופטימיים במיוחד לשנת 2025, עם תחזית של 964,440 כניסות תיירים מאזור המזרח התיכון לאיטליה – עלייה של 21.1% לעומת השנה הקודמת. איחוד האמירויות הערביות ממשיכה להוביל את השוק האזורי, עם יותר מ-310,000 מבקרים הצפויים להגיע השנה לאיטליה – גידול של 16% לעומת 2024, ומהווים 32.2% מכלל התיירים מהמזרח התיכון.
חופשות, תרבות ויוקרה – שלישיית הקסם של איטליה
הסיבות העיקריות לביקור תיירים מהמפרץ באיטליה הן: חופשות מהוות 37.5% מכלל הביקורים, כש-83% מהם בוחרים לבקר בערי אמנות כמו רומא, פירנצה, ונציה ומילאנו – המשלבות בין היסטוריה, אמנות, קולינריה וקניות יוקרתיות.
בתחום תיירות היוקרה, איטליה מדורגת ראשונה בעולם וממשיכה למצב עצמה כיעד נבחר לטיולי משפחות, ירח דבש וחתונות. מעל 15,100 זוגות זרים צפויים להתחתן באיטליה בשנת 2025 – עלייה של 11.4% לעומת 2024. גם תיירות הקניות פורחת: כ-2.1 מיליון תיירים מגיעים לאיטליה במיוחד לחוויית קניות, עם דגש על מותגי יוקרה, בוטיקים ומרכזי קניות בערים הגדולות.
נראות דיגיטלית חזקה – יתרון שיווקי בשווקי המפרץ
איטליה שומרת על יתרון מובהק גם בזירה הדיגיטלית: מעל מיליון לייקים ברשתות החברתיות (נכון למרץ 2025), יותר מ-3,300 אזכורים במדיה החברתית ו-1,400 אזכורים באתרים ופורומים בחודש האחרון בלבד. המדינה נהנית מרמת סנטימנט חיובי של 83% – הגבוהה ביותר מבין המתחרות האירופאיות (בהשוואה ל-76% לספרד ו-63% לצרפת).
התכנים הדיגיטליים שמזוהים ביותר עם איטליה בשיח המזרח תיכוני עוסקים בתיירות תרבותית (44%) ובחוויות אורבניות ואמנותיות (67% מהאזכורים ברשתות החברתיות).
הממשלה האיטלקית תומכת – ומחזקת את הקשר עם האמירויות
לדברי איוונה יליניק (Ivana Jelinic), מנכ"לית ENIT: "תדמיתה של איטליה הולכת ומתחזקת, ואנו משקיעים בהרחבת ההיצע והחוויה. תיירות יוקרה, תרבות וקניות הן מנועי צמיחה מרכזיים – ובשילוב עם דיגיטציה ושירותים מתקדמים, נוכל למשוך עוד יותר תיירים מאזור זה."
גם במישור המדיני קיימת תמיכה רחבה. ממשלת מלוני החליטה לאחרונה להוריד את סף הקניות הפטורות ממס, החלטה שתהפוך את איטליה לאטרקטיבית עוד יותר לתיירי המפרץ. בנוסף, טיסת ITA Airways החדשה מדובאי לרומא צפויה לחזק משמעותית את הקישוריות ולשפר את הנגישות לאיטליה.
ג’אנלוקה קרמאנה (Gianluca Caramanna), יועץ למשרד התיירות האיטלקי, מסכם: "המעבר הדיגיטלי, שיפור השירותים וקידום הקישוריות – כל אלו מרכיבים את האסטרטגיה החדשה שלנו להפוך את איטליה ליעד מוביל עוד יותר לתיירים מהאזור. הנתונים מעידים על כך שאנו בדרך לשנה שיא."
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=173119