IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » פוסט קורונה בתיירות העולמית: מוציאים יותר על בילויים ופחות על שופינג

פוסט קורונה בתיירות העולמית: מוציאים יותר על בילויים ופחות על שופינג

מערכת האתר 16 במאי 2023 10:54

כך עולה ממחקר התיירות של מאסטרקארד לשנת 2023. גם בישראל: בהשוואה בין חודש מרץ 2023 למרץ 2022 – עלייה של כ-65% בהוצאות תיירים על בילויים ו-38% על שופינג

פוסט קורונה בתיירות העולמית: מוציאים יותר על בילויים ופחות על שופינג הונג קונג- ההוצאות על בילויים זינקו בחודש מרץ השנה בשיעור של בשיעור של 2,117% ביחס למרץ 2022. צילום Depositphotos

מאסטרקארד מפרסמת את מחקר ה-Travel Industry Trends לשנת 2023 ובו תובנות לגבי עולם התיירות בעידן הפוסט קורונה. המחקר מבוסס על נתוני הצריכה של תיירים ברחבי העולם ומחולק לשתי קטגוריות – בילויים (וחוויות) וקניות.

על פי המחקר, כמות הזמנות טיסות מסחריות עלתה ב-42% בהשוואה בין מרץ 2023 למרץ 2022, כאשר שיעור הזמנת החופשות והנסיעות העסקיות טיפס בשיעור זהה של 25% ב-2023 ביחס לשנת 2022. כלומר, כמות התיירים עלתה ואיתם כמות ההוצאות. המחקר בוחן את הוצאות התיירים בקטגוריות הבילויים והקניות.

בבחינת הוצאות התיירים שביקרו בישראל, ההוצאה על בילויים וחוויות טיפסה בחודש מרץ 2023 בשיעור של 65.1% בהשוואה לחודש מרץ 2022. ברבעון הראשון של שנת 2023 טיפסו ההוצאות של תיירים על חוויות ב-3.3%, ביחס לרבעון הראשון של השנה שעברה.

בבחינת ההוצאות על קניות בישראל – בחודש מרץ 2023 עלו הוצאות התיירים ב-38% לעומת חודש מרץ 2022. ברבעון הראשון של שנת 2023 נרשם בסגמנט הזה גידול של 8.1% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022.

בבחינת יעדים שונים בעולם – אלו שהציגו את השיפור הדרמטי ביותר בהוצאות של תיירים על בילויים וחוויות הם אלו שהושפעו מפתיחת השערים הסינים, כגון הונג קונג, בה ההוצאה על בילויים זינקה בחודש מרץ השנה בשיעור של 2,117% ביחס למרץ 2022, ומקאו (6,398.3%). המחקר מגלה עלייה חדה בהוצאות על חוויות ובילויים גם ביעדים נוספים כמו מלזיה (596.2% בהשוואה בין חודש מרץ 2023 למרץ 2022), אוסטרליה (217.6%) וניו זילנד (1773.9%), ווייטנאם (377.4%) ואינדונזיה (443.4%).

כאשר בוחנים את ההוצאות על קניות בהשוואה בין חודש מרץ 2023 למרץ 2022, המחקר מראה כי ברוב המדינות קיים זינוק משמעותי, ביעדים הדומים לקטגוריית הבילויים, בעיקר באסיה והפסיפיק – ביפן למשל קיים זינוק של 1345.4%, בקוריאה 493.2%, מלזיה 641.2%, סינגפור 153.2%, וייטנאם 296.3% וניו זילנד 457.1%.

בדומה לאסיה והפסיפיק, גם באירופה נרשם זינוק משמעותי בשתי הקטגוריות שנבחנו, אם כי העלייה מתונה. מבחינת הוצאות על בילויים בהשוואה בין חודש מרץ 2023 למרץ 2022, באיטליה נרשם זינוק של 48.9%, בספרד 33.8%, בצרפת 21.9%, אנגליה 38.3%, גרמניה 66.3% בפולין 49.6% ובהונגריה 59.8%. שיעור דומה נרשם גם בארצות הברית (47.5%) וקנדה (60.2%).

הקולוסיאום ברומא. . צילום freepik

בקטגוריית הקניות – בספרד נרשמה עלייה של 30.8%, באיטליה 39.1%, צרפת 20%, הולנד 18.4%, גרמניה 26.6% ואנגליה 11.3%. שיעור דומה נרשם גם בארצות הברית (20.1%%) וקנדה (23.1%).

העלייה בין מרץ 2023 למרץ 2022 מראה סימני התאוששות, אולם בהשוואה בין הרבעון הראשון של 2023 בקטגוריית הקניות לתקופה המקבילה ב-2022 נרשמו במרבית המדינות ירידות. בגרמניה למשל נרשמה ירידה של 14.9%-, כך גם באיטליה -2.1%. בספרד לעומת זאת נרשמה עלייה של 0.7%. גם בדרום ומרכז אמריקה נרשמו ירידות, לדוגמה בברזיל נרשמה ירידה של 7.1%-, מקסיקו -2.9%. גם בארצות הברית נרשמה ירידה של -8.8%, וכך גם בקנדה -14.8%. בישראל דווקא נרשמה עלייה של 8.1% בדומה למדינות אסיה והפסיפיק.

בישראל כאמור נרשמה עלייה הן בהוצאות על בילויים בהשוואה בין חודש מרץ 2023 למרץ 2022 בשיעור של 65%, והן בהוצאות על קניות, בשיור של 38.2%.

"כאשר אנחנו בוחנים את השנה הראשונה שבה הגבלות הקורונה בוטלו", אומר בריקלין דווייר, הכלכלן הראשי של מאסטרקארד וראש מכון מאסטרקארד לכלכלה, "אנחנו רואים שהצרכנים מפצים את עצמם על הזמן האבוד. הם טסים לפגוש בני משפחה וחברים ומשקיעים בחוויות".

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=139944

אולי יעניין אתכם גם

  • סקר הצרכנים 2025 של מאסטרקארד: מה צרכנים מחפשים יותר?סקר הצרכנים 2025 של מאסטרקארד: מה צרכנים מחפשים יותר?
  • חשיפת מחקר התיירות הנכנסת הגדול ביותר בישראל לשנת 2022חשיפת מחקר התיירות הנכנסת הגדול ביותר בישראל לשנת 2022
  • הסבר פניך לתייר: אכלו פלאפל בסבבההסבר פניך לתייר: אכלו פלאפל בסבבה
  • 1 מכל 5 מדינות מתקרבות לכמות טיסות הפנים מלפני הקורונה1 מכל 5 מדינות מתקרבות לכמות טיסות הפנים מלפני הקורונה
  • מבנגקוק ועד ת"א, מי הן הערים המתויירות בעולם?מבנגקוק ועד ת"א, מי הן הערים המתויירות בעולם?
תגיות:
מאסטרקארד
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס