IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » מערך ההסעים בנתב"ג הושבת בהפתעה

מערך ההסעים בנתב"ג הושבת בהפתעה

עוזי בכר 28 באוקטובר 2021 10:07

שביתת הפתע בנתב"ג באה בעקבות סכסוך העבודה עם חברת תור בוס שהוכרז לפני שבועיים וזאת בשל סירובם לחתום על הסכם קיבוצי עם עובדי החברה

מערך ההסעים בנתב"ג הושבת בהפתעה נוסעים יוצאים בטרמינל 3 בנתב"ג. צילום עוזי בכר

ההסתדרות הלאומית יחד עם ארגון נהגי האוטובוסים בישראל המאגדים את עובדי השאטלים בנתב"ג קיימו הבוקר (ה') שביתת פתע בנתב"ג בעקבות סכסוך העבודה עם חברת תור בוס אשר הוכרז לפני שבועיים וזאת בשל סירובם לחתום על הסכם קיבוצי עם עובדי החברה.

בעקבות אי חתימת ההסכם החליטו הנהגים לפתוח במחאה. בין השאר חסמו את הכבישים, ירדו מהאוטובוסים והשאירו אלפי נוסעים ללא מענה תחבורתי בשדה ומחוצה לו. הם נשאו שלטים עליהם נכתב: "גם לנהגים יש זכויות אדם, 33 שקלים לשעה- עבדות מודרנית, אין לכם בושה" ו- זה שכר?!=זו בושה!"

עובדי השאטלים מועסקים לצורך מתן שירותי הסעות נוסעים בשטח נתב"ג. החל  מחודש מאי 2018 מתנהל מו"מ קיבוצי מול המעסיק. המו"מ הבשיל לכדי הבנות וטיוטת הסכם כמעט סופי, אך עם פרוץ משבר הקורונה, ומתוך הבנה כי פני הדברים השתנו, ההסתדרות הלאומית הסכימה להקפיא את החתימה על טיוטת ההסכם הקיבוצי המקורי.

במהלך החודשים האחרונים נערך משא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי המעגן את תנאי ההעסקה של עובדי תור בוס ואת יחסי העבודה, תוך הבנה והסכמה הדדית כי הצדדים ישובו, מייד עם חתימתו, לשולחן המשא ומתן וזאת, במטרה להגיע להסכם קיבוצי ארוך טווח לעובדי תור בוס עד סוף 2021. ערב חתימת ההסכם, העלתה החברה התניות חדשות אשר, הלכה למעשה, מרוקנות מתוכן את ההבנות בין הצדדים ואת מהותו של ההסכם. חמור מכך, נציגי החברה לא הגיעו למעמד חתימת ההסכם מבלי אפילו להודיע על כך.

גורמים המעורים בפרטים מסרו כי שכר הנהגים בנתב"ג עומד עומד על 33 ש"ח לשעה בעוד שעובדי החנויות בדיוטי פרי למשל מרווחים יותר.

יוסי, אחד מנהגי השאטלים אמר: " זו בושה וחרפה.  אנחנו מקבלים 33 שקלים לשעת עבודה וזה לא מספיק לקנות לנו כריך. זו משכורת של משרתי ציבור או של עבדים?! אלה שאמורים לקבל את התיירים ארצה וללוות את היוצאים מתפרנסים בשכר רעב. אין שביתה מוצדק מזו. אני קורא להנהלת החברה להתעשת".

ששי שדה ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית מסר: "נהגי תורבוס משוועים לבשורה לאחר 4 שנים של מו״מ. השנה האחרונה היתה קשה ומלאה בשינויים שהקשו מאוד על העבודה בנתב"ג.  המינימום שנדרש מהנהלה למען עובדיה היה לכבד את ההבנות שהגענו אליהם ולהתמסר לסיום התהליך. לדאבוננו, ברגע האחרון חזרה בה ההנהלה ממה שכבר סוכם, סירבה לסיים תהליך לשיפור שכר הנהגים עד לסוף השנה וביקשה לדחות את המו״מ בעוד חצי שנה. נהגי תור בוס ראויים ליותר מזה. לא נשקוט עד אשר ישופרו תנאיהם."

ישראל גנון יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר "נהגי השאטלים במדינת ישראל הם נהגי תחבורה ציבורית לכל דבר ועניין. הגיע הזמן שיזכו לתנאים הנאותים ביותר כראוי לעבודתם המסורה סביב השעון במשך 24 שעות ביממה. ארגון נהגי האוטובוסים ימשיך להילחם איתם יחד במאבקם הצודק כתף אל כתף".

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=120233

אולי יעניין אתכם גם

  • תאילנד מאריכה את אשרת התייר החל מחודש אוקטוברתאילנד מאריכה את אשרת התייר החל מחודש אוקטובר
  • בערד חווית האירוח הטובה ביותר בדרוםבערד חווית האירוח הטובה ביותר בדרום
  • טורקיש: "ההסכם עם Saber ו-Abacus יפוג ב-31 באוגוסט 2024"טורקיש: "ההסכם עם Saber ו-Abacus יפוג ב-31 באוגוסט 2024"
  • שרי חוץ מאירופה בקריאה משותפת לשחרור החטופיםשרי חוץ מאירופה בקריאה משותפת לשחרור החטופים
  • "ארזת- נסעת""ארזת- נסעת"
תגיות:
מערך ההסעים בנתב"ג
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס