דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » סוכנים » ירידה ברווחי סוכני הנסיעות ברבעון השלישי

ירידה ברווחי סוכני הנסיעות ברבעון השלישי

עוזי בכר 6 בנובמבר 2018 10:47

המרווחים ושיעורי הרווח הנמוכים החלו לצוץ מתחילת השנה והם התעצמו דווקא בחודש יולי

ירידה ברווחי סוכני הנסיעות ברבעון השלישי נתב"ג. תור לבידוק הבטחוני.גידול דרמטי בהיקפי ההמראות. צילום עירית רוזנבלום

הפרדוקס של סוכני הנסיעות: הרווחים בתיירות הנכנסת ובתיירות היוצאת ירדו דווקא בעידן של שפע בכל: בטיסות, בחבילות תיור ובגידול ההזמנות הישירות באינטרנט. מחד גיסא, שפע בתנועת הנוסעים, מאידך גיסא – תחרותיות עצומה שהורידה את הרווחים ברבעון החשוב מכולם, בדיוק כפי שחוו חברות התעופה.

סימנים למרווחים ושיעורי הרווח הנמוכים אצל סוכני הנסיעות החלו לצוץ מתחילת השנה והתעצמו דווקא בחודש יולי, הפותח את הרבעון השלישי, כאשר הקמעונאים נדהמו לגלות כי נותרו בידם חבילות נופש וטיסות לא מכורות, למרות הגידול בתנועת הישראלים לחו"ל. יתרה מכך, גם מחירי החבילות שנמכרו היו נמוכים משמעותית למקובל בשיא עונת התיירות היוצאת מישראל, דומים יותר למחירי העונות "המתות" ולא למחירים הגבוהים של עונת "החופשה הגדולה" המתחילה ביולי. מה גם שהתופעה חזרה על עצמה גם בספטמבר – חודש החגים.

גם  סוכני הנסיעות שעסקו בתיירות הנכנסת חוו אכזבה כבר בחודש יולי, כאשר ההכנסות מתיירים זרים (לא כולל דמי הנסיעה של התיירים) של מלונאים, אתרים ושירותי אירוח, ירדו השנה באחוז אחד, ובהתאם – גם העמלות של משרדי הנסיעות. יש לציין כי ירידת ההכנסות ביולי מהתיירות הנכנסת הייתה בהמשך לירידה של 4.6% בחודש יוני 2018, כפי שפורסם בלמ"ס.

הרבעון השלישי החשוב התאפיין במחזורי מכירות גדלים, גידול בביקושים. גידול של העוגה התיירותית, אבל לא במידה מספקת לכולם. התחרותיות, התייקרות הדלק, ובגלל שחברות התעופה הורידו עמלות, ירדו ההכנסות והרווחים מכיון שעמלות-היתר, שנועדו לשמש תחליף, לא צימצמו את הפער שנוצר אצל סוכני הנסיעות. 

עודף היצע

אי אפשר להתעלם מהעובדה כי הבעייה הקשה ברבעון השלישי היה עודף היצע בשוק של טיסות וחבילות, בתיירות הנכנסת, בתיירות הפנים-ארצית ובעיקר בתיירות היוצאת. כך נוצר מצב שברבעון השלישי צברו הסוכנים יותר סחורה שלא נמכרה מאשר בתקופה המקבילה ב-2017. המשמעות הישירה מכך היא ירידה ברווחים.

עודף ההיצע בטיסות כתוצאה מגידול במספר חברות התעופה הטסות לנתב"ג ובתדירויתיהן, ובחבילות הנופש, הגביר אמנם את מספר הנוסעים בתיירות היוצאת, אבל בסופו של יום יש גבול לגידול הפוטנציאלי של הנוסעים הישראלים שטסים לחו"ל בחודשי הקיץ. במילים פשוטות: ההיצע גדל, והמחיר ירד. גורמים בענף מדברים לא רק על הצפה בחבילות תיירותיות, אלא גם על הצפה של סיטונאים, ששריינו מבעוד מועד מקומות בטיסות וחדרים בבתי מלון, ושהם היו חייבים להיפטר מהם לאור התחייבות לספקים, בדרך כלל באמצעות הורדת מחירים.

שוק יציאות הישראלים לחו”ל הוא בסדר גודל של כ-25 מיליארד שקל ולכן הוא מושך אליו גורמי תיירות ותעופה רבים בארץ ובחו”ל. כמעט מחצית מהסכום זה לוקחות חברות התעופה ובמיוחד הזרות, כל השאר מוזרם לספקים, מלונאים, משכירי רכב וכו’. סכום גדול עובר דרך משרדי הנסיעות – הסיטונאים  והקמעונאים, שאומנם רושמים מחזור גדול – אבל רווחיהם נמוכים, ומושגים בעיקר באמצעות גביית פערי תיווך, שהם ממילא נמוכים עוד לפני השפעת הירידות השנה ברווחים.

וויז אייר היא חברת התעופה השלישית בגודלה בנתב"ג ואחריה איזי ג'ט. עוצמת הלואו-קוסט. צילום יח"צ

הכנסות

קשה מאוד לחשב את ההכנסות ברוטו הכוללות של מארגני התיירות היוצאת מסיבה פשוטה – הקמעונאים רושמים את ההכנסות שלהם ממכירת שירותי תיירות – לרבות מכירת כרטיסי טיסה – בנטו. כלומר, רק את הרווח שיש להם מהמכירה, בעוד שהסיטונאים רושמים את המכירות המחזוריות שלהם בברוטו. כדי לסבך עוד יותר את התמונה, חלק ניכר מהסיטונאיות הן גם קמעונאיות (ישירות או באמצעות חברות-בנות) ולכן הן מבצעות במעורב חישוב הכנסות של סיטונאיות ושל קמעונאיות.

מעניין לציין, כי דווקא מהמלונות בארץ היה תגמול נאה השנה לסוכנים, כי שם הבינו, מה שחברות התעופה עדיין לא, כי עדיף להם לשלם לסוכנים מאשר לאתרי OTA ובכך הם הגדילו את עמלות הבסיס ועמלות-היתר לסוכנים, בתיירות הפנים ארצית ובתיירות הנכנסת.

חסרים מחקרים

למשק התיירות היה מצויין לו הרשות להגבלים עסקיים הייתה מתירה להתאחדות משרדי התיירות ויועצי התיירות לבצע מחקרי עומק ולארגנם במאגר פתוח לכל, שבאמצעותו יוכלו קמעונאי וסיטונאי התיירות להבין מה קרה ולקראת מה הולכים, ולתכנן נכון את האסטרטגיה העתידית שלהם. היום, מלבד קמעונאיות תיירותיות בורסאיות, שחייבות לפרסם דוחות רווח והפסד, אין כל אפשרות לראות במספרים מה מתרחש בשוק. בדוחות שהן פירסמו באתר הבורסה, ציינו הקמעונאיות בבירור, כי הירידה ברווחים בחציון הראשון של השנה הייתה בגין כל הסיבות שציינו לעיל.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=89442

אולי יעניין אתכם גם

  • סוכני הנסיעות עתרו נגד ההחלטה לאסור עליהם למכור ביטוחי נסיעותסוכני הנסיעות עתרו נגד ההחלטה לאסור עליהם למכור ביטוחי נסיעות
  • סקר חדש: 70% מהצרכנים נותנים אמון בסוכני הנסיעותסקר חדש: 70% מהצרכנים נותנים אמון בסוכני הנסיעות
  • "המדינה לא נתנה סיוע והפרה חוזה עם אזרחיה והעסקים שפועלים""המדינה לא נתנה סיוע והפרה חוזה עם אזרחיה והעסקים שפועלים"
  • התאחדות משרדי הנסיעות שלחה מכתב התראה לקראת עתירה לבג"צהתאחדות משרדי הנסיעות שלחה מכתב התראה לקראת עתירה לבג"צ
  • אלפי סוכני נסיעות נפלו בין כסאות הבירוקרטיהאלפי סוכני נסיעות נפלו בין כסאות הבירוקרטיה
תגיות:
סוכני נסיעות עמלות משרדי נסיעות הרבעון השלישי מרווחים
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version