IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » מלונות » פיילוט חדש מאפשר למלונות קטנים קנייה מרוכזת דרך התאחדות המלונות

פיילוט חדש מאפשר למלונות קטנים קנייה מרוכזת דרך התאחדות המלונות

עוזי בכר 22 בדצמבר 2018 12:11

קניית פריטים מרוכזת מגבירה את כוח הקנייה שלהם ומשאירה יותר כספים לשיווק

פיילוט חדש מאפשר למלונות קטנים קנייה מרוכזת דרך התאחדות המלונות מלון נורדוי ברחוב נחלת בנימין בתל אביב. שיפור כלכלי למלונות קטנים. צילום אילוסטרציה. צילום אבי לוי

פיילוט של קניית פריטים מרוכזת עבור המלונות הקטנים והזמנות חדרים לכל המלונות – הן שתי פעולות חדשות שמפעילה המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל. הקנייה המרוכזת מגבירה את כוח הקנייה של המלונות הקטנים והזמנת חדרי מלון, בעסקת תיווך ישירה ללא עמלות ובשקיפות מלאה – היא שיטה נוספת המאפשרת ללקוחות להזמין חדרים בכל המלונות בארץ.

אישור הממונה לקנייה מרוכזת

לפני כ-4 חודשים נתנה הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, למחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות אישור לבצע קנייה מרוכזת של כ-10 פריטים עבור המלונות הקטנים, והחריגה ממתן אישור זה את הרשתות הגדולות. זאת לאחר שההתאחדות טענה, כי היא מעוניינת לטפל במלונות הקטנים ולתת להם כוח קנייה ראוי.

למלון קטן של 30-40 חדרים, אין את כוח הקנייה של הרשתות הגדולות שבידיהן 5,000-8,000 חדרים. לכוח קנייה ישנם שלושה מרכיבים עיקריים: ההכנסה הפנויה השוטפת, האשראי והחסכונות, שהם נמוכים במלונות הקטנים. אולם היקפו של כוח הקנייה המצרפי, באמצעות ההתאחדות, וחלוקתו בין בתי המלונות הקטנים, קובע במידה רבה את היקפו של השוק שלהם, משום שהוא מותיר בידיהם אמצעים כספיים להגברת הביקושים שלהם. הממונה קיבלה את ההסברים האלה, כי הם לטובת הצרכנים ולטובת המלונות הקטנים ובאישור שנתנה החריגה, כאמור, את הרשתות הגדולות. לאור זאת, יכולה המחלקה כלכלית לבצע קנייה מרוכזת עבור המלונות הקטנים בכל מה שקשור לטכסטיל, ריהוט, פריטים המיועדים לניקיון, טואלטיקה בחדרים (קטנים וגדולים) וכרטיסים מגנטיים (נכנסים למנעול או במגע).

המחלקה הכלכלית של ההתאחדות החלה להפעיל פיילוט לקנייה מרוכזת של הכרטיסים המגנטיים ומוצרים נוספים. אגב, בעבר רכשה המחלקה הכלכלית, באישור משרד הכלכלה, בשר עבור כל המלונות, כי היצרנים דרשו אז מכל מלון לרכוש את כל בשר הפרה, למרות שהוא היה זקוק, לדוגמה, רק לאנטריקוט ולפילה. אבל מאז השתנה שוק הבשר וכיום יכול כל מלון לרכוש רק את נתחי הבשר שלהם הוא זקוק ולכן הקנייה המרוכזת הופסקה.

חדר במלון דה ורה בתל אביב. בין השאר מדובר על רכישת טכסטיל מרוכזת. צילום אילוסטרציה. צילום אסף פינצוק

הזמנת חדרים באתר המחלקה הכלכלית של ההתאחדות

המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות מאפשרת ללקוחות הפוטנציאליים לרכוש, באמצעות אתרה, חדרי מלון ברשתות הגדולות ובמלונות הקטנים בכל הארץ. השיטה היא למעשה עיסקת תיוון שקופה, שאינה כרוכה בעמלה מעבר לתשלום שאותו דורש המלון.

שיטת התיווך הישירה של המחלקה הכלכלית, המקצרת את פעילויות חיפוש חדרי מלון, בהתאם לדרישת הלקוחות, החלה לפני כשנה עבור כל בתי המלונות בארץ הרשומים בהתאחדות. אבל אחרי שעלתה לאוויר נעשו שיפורים,  בעיקר כדי לתת מענה למבצעים של משרד התיירות. כך, למשל, בתחילה לא ניתן היה לקבל באתר ההתאחדות מידע על מספר החדרים שנותרו במלון המבוקש. יתרה מכך, לקוח שהיה נכנס לאתר ומבקש חדר – היה מקבל מענה שלא נותרו חדרים, אבל אם הוא היה מבקש חדר באמצעות  OTA – סוכן נסיעות אינטרנטי – לא הייתה כל בעייה והיו חדרים פנויים. משרד התיירות, שיצא במבצעים שונים, טען כי מצב כזה לא מקובל עליו. לכן שופר מנוע החיפוש של אתר ההתאחדות וכיום כל לקוח שנכנס לאתר יכול לראות כמה חדרים נותרו במלון וגם כמה חדרים נותרו במבצעים והכל בשקיפות מלאה.

אתר המחלקה הכלכלית אינו בר תחרות ל-OTA רב העוצמה, אבל הוא מאפשר ללקוחות שיטה נוספת להזמנת חדרי מלון בארץ, ישירות לבתי המלון, לשלם להם ולקבל מהם אישור על הזמנתם. המחלקה כלכלית גם אינה צד להסכם ההזמנה עם בתי המלון. מדובר בתיווך. כל מה שהיא מאפשרת  זו פנייה ישירה למלונות, בדגש – ללא עמלה ובשקיפות מלאה.

מאחר שארגוני ה-OTA לחצו על המלונות הקטנים לתת להם את המחירים הנמוכים ביותר ולא להעבירם לגורמים אחרים, ובגלל שהם לא מספיק חזקים מולם – הם נענו. לכן, המזמינים חדרים באמצעות אתר המחלקה הכלכלית של ההתאחדות יקבלו הטבות, שאותם לא יקבלו אם הזמינו חדרים באמצעות OTA.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=90983

אולי יעניין אתכם גם

  • מינויים חדשים לתפקידי מפתח בלשכות חו"ל של משרד התיירותמינויים חדשים לתפקידי מפתח בלשכות חו"ל של משרד התיירות
  • שיא של 230 אלף מטיילים ברחבי הארץשיא של 230 אלף מטיילים ברחבי הארץ
  • משרד התיירות מפרסם את נוהל התמיכה לאירועים ברשויות המקומיותמשרד התיירות מפרסם את נוהל התמיכה לאירועים ברשויות המקומיות
  • מציאת פתרונות סיוע למלונות קטנים שנפגעו במלחמהמציאת פתרונות סיוע למלונות קטנים שנפגעו במלחמה
  • משרד התיירות אישר אשתקד מענקים ל-27 פרויקטים במלונותמשרד התיירות אישר אשתקד מענקים ל-27 פרויקטים במלונות
תגיות:
משרד התיירות הממונה על ההגבלים העסקיים המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות עו"ד מיכל הלפרין מלונות קטנים מלונות בוטיק
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס