IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » קרוזים » סיבוב עוקף אמסטרדם

סיבוב עוקף אמסטרדם

עוזי בכר 30 בינואר 2019 8:19

שתי חברות שייט ויתרו על עגינה בעיר התעלות בעקבות מס חדש של 8 אירו לנוסע שהטילה מועצת העיר

סיבוב עוקף אמסטרדם אמסטרדם: צילום Depositphotos

אתרי אינטרנט באירופה מדווחים כי מועצת העיר של אמסטרדם הטילה מס חדש על חברות השייט העוגנות בעיר. החל מה-1 לינואר 2019 גובה העיר 8 אירו לנוסע. המס לא חל על נוסעים המתחילים או מסיימים את מסלול ההפלגה בעיר, אלא רק על נוסעים שאמסטרדם מהווה אחד מיעדי העגינה במסלול השייט.

מטרת מועצת העיר להילחם בתיירות ההמונית המביאה איתה תעשיית הקרוזים, כאשר מספר המבקרים בעיר בשנה מוערך ב-20 מיליון בעוד אוכלוסייתה מונה כיום כ-850 אלף תושבים בלבד.

חברות השייט MSC Cruises האיטלקית ו- Cruise and Maritime Voyages הבריטית היו הראשונה שהדירו את אוניותיהן מאמסטרדם ובמקום זאת פנו לנמל הסמוך רוטרדם. שתי חברות השייט מלינות על ההחלטה בטענה שאין ביכולתן לגבות את ה-8 אירו מהנוסעים ובוודאי לא בהתראה כה קצרה.

חברת Cruise and Maritime Voyages  הודיעה כי האוניות Columbus, Seven ו- Magellan שינו כבר את מסלולי השייט לקיץ 2019 ו-2020 ולא תבקרנה בנמל אמסטרדם עד להודעה חדשה. מדובר ב-50 אלף נוסעים ובהפסד כלכלי של כ-80 אירו בממוצע לנוסע.

נמל אמסטרדם. אחד המרכזיים באירופה לתיירות הקרוזים. צילום Depositphotos

איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA) מסר בתגובה כי נוסעי הקרוזים בעיר מהווים רק 1% מכמות התיירים ובנוסף לקופת מועצת העיר נכנסו אשתקד כ-60 מיליון אירו הודות לפעילות חברות השייט בנמל. 99% מכלל התיירים המגיעים לעיר צפויים להכניס לקופת עיריית אמסטרדם כ-80 מיליון אירו.

החלטה דומה תיושם גם בעיר תעלות נוספת, ונציה, שהודיעה על כוונתה לגבות תשלום של 10 אירו לכל תייר המגיע לעיר באמצעות אוניית קרוזים, רכבת או אוטובוס. זאת בנוסף לאיסור כניסה של אוניות במשקל של למעלה מ-55 אלף טון לתעלה הראשית העוברת במקביל לכיכר סן מרקו המפורסמת.

נמל ברצלונה, הנחשב לאחד הפופולארים בקרב חברות השייט המפעילות אוניות באירופה, מחייב כל נוסע בתוספת של 0.65 אירו במידה והאונייה עוגנת לזמן קצר בנמל ו- 2.25 אירו כאשר העגינה אורכת למעלה מ-12 שעות.

דוברובניק, עיר נוספת המנסה להילחם בתיירות ההמונית של אוניות הקרוזים המבקרים בעיר, הגבילה את מספר האוניות העוגנות במקביל, לשתיים בלבד.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=92331

אולי יעניין אתכם גם

  • MSC Fantasia: הראשונה לעגון בטרמינל החדש בברצלונהMSC Fantasia: הראשונה לעגון בטרמינל החדש בברצלונה
  • המל"ל: "אין מניעה לישראלים להסתובב באמסטרדם"המל"ל: "אין מניעה לישראלים להסתובב באמסטרדם"
  • הושלם בהצלחה מבצע החזרת הישראלים מאמסטרדםהושלם בהצלחה מבצע החזרת הישראלים מאמסטרדם
  • משרד התחבורה: "יוספו שלוש טיסות לחילוץ ישראלים מאמסטרדם"משרד התחבורה: "יוספו שלוש טיסות לחילוץ ישראלים מאמסטרדם"
  • ליל בלהות באמסטרדם: המל"ל קורא להסתגר במלונותליל בלהות באמסטרדם: המל"ל קורא להסתגר במלונות
תגיות:
אמסטרדם ברצלונה דוברובניק קרוז CLIA
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס