דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » ינואר בבתי המלון: עליה של 22% בלינות תיירים

ינואר בבתי המלון: עליה של 22% בלינות תיירים

עוזי בכר 16 באוקטובר 2017 0:00

בינואר השנה נרשמו כ- 656 אלף לינות תיירים, גידול של  22% לעומת ינואר 2016, שהושפע מעלייה (27.1%) במספר כניסות תיירים. תפוסת החדרים הממוצעת עמדה בינואר על 51% בלבד, מה שמעיד כי מצב המלונאות בישראל מתאזן ויתרה מזאת מתחזק חשיבותו של המאבק להורדת נטל הרגולציה מענף המלונאות  

ינואר בבתי המלון: עליה של 22% בלינות תיירים TLV-13

כשהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) דיווחה החודש, כי בינואר נכנסו לישראל 209.9 אלף תיירים, גידול של 27.1% בהשוואה ל-2016, היה ברור שגם מספר הלינות בינואר יגדל. ואכן המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל דיווחה היום, כי בינואר השנה נרשמו כ-656 אלף לינות תיירים, עלייה של 22% בהשוואה לינואר 2016, עלייה של 25% בהשוואה לינואר 2015 וירידה של 5% בהשוואה לינואר 2014, כאמור לפני מבצע צוק איתן. לא ביחס ליניארי שווה מבחינת אחוזים, היות וחלק מהתיירים הנכנסים לנים באכסניות, הוסטלים ובדירות להשכרת חדרים בשיטת Airbnb, שאינם רשומים בהתאחדות המלונות.

באותו חודש ינואר נרשמו כ-788 אלף לינות ישראלים,  עלייה של 1%  בהשוואה לינואר 2016, ירידה של 3% בהשוואה לינואר 2015, ועלייה של 3% בהשוואה  לינואר 2014. וסך הכל נרשמו בינואר השנה בבתי המלון כ- 1.44 מיליון לינות תיירים וישראלים, עלייה של 10% בהשוואה לינואר 2016, עלייה של 8% בהשוואה לינואר 2015 וירידה של 1% בהשוואה ל-2014.

נתוני מגמה

לפי נתוני הלמ"ס המגמה של לינות התיירים מעידה, כי בחישוב של שלושת החודשים האחרונים (נובמבר 2016 – ינואר 2017) נרשמה עלייה שנתית של 38% לעומת עלייה שנתית של 40%  לפי שלושת החודשים הקודמים. מנתוני המגמה של לינות ישראלים עולה, כי בחישוב של שלושת החודשים האחרונים (נובמבר 2016 – ינואר 2017) נרשמה עלייה  שנתית של אחוז אחד בדומה לשלושת החודשים הקודמים.

תפוסת חדרים ממוצעת נמוכה

תמיד משמח לראות גידול במספר הלינות אבל אליה וקוץ בה – תפוסת החדרים בינואר השנה, הסתכמה בכ-51% , עליה  של 5% בהשוואה לינואר 2016,  עלייה של  4% בהשוואה לינואר 2015 וירידה של 4% בהשוואה לינואר 2014. אומנם, מצבת חדרי המלון עמדה בינואר על 52,324  חדרים, גידול של 2% בהשוואה לינואר 2016, עלייה של 5% בהשוואה לינואר 2015 ועלייה של 6% בהשוואה ל-2014, בעקבות פתיחת חדרי מלונות חדשים, אבל תפוסת חדרים ממוצעת נמוכה כל כך בינואר השנה מסמלת יותר מכל, כי המלונאות הישראלית אולי מתאזנת כלכלית וגם זה לא כל כך בטוח. מדובר אומנם בעונת החורף, אבל גם בקיץ התפוסה הממוצעת נעה סביב כ-62% עם אותה בעיה של רווחיות. 

יתרה מכך לפי נתוני הלמ"ס תפוסת החדרים לפי מחוז נעה בין 38% במחוז הצפון ל-57% במחוז תל אביב ותפוסת החדרים לפי יישובי תיירות נבחרים נעה בין 43% בטבריה ל-60% בחיפה.

המאבק להורדת נטל הרגולציה

לאור נתוני התפוסה הנמוכים נכונים דבריו של נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל המדגיש את בצורך להמשיך במאבק החשוב להורדת נטל הרגולציה: "הגידול היפה במספר התיירים, שנכנסו לארץ בינואר, התבטא גם במספרי הלינות בבתי המלון, כך שהשתווינו מבחינת סך הלינות (תיירים וישראלים), להיקפי 2014, השנה שקדמה ל'צוק איתן'. עיקר המאמצים שלנו בימים אלה, כהתאחדות, מרוכזים בהורדת נטל הרגולציה, המוטלת על בתי המלון, במטרה לתרגם את מגמת ההתאוששות והשיפור – גם לנתוני הרווחיות, וגם לשם הפחתת מחירים לציבור. אנו מקווים שהמגמה החיובית (שנמשכת כבר 5 חודשים), תמשיך הלאה, בסיוע תקציב השיווק הטוב ביותר אי פעם של משרד התיירות, ונשבור שיאים", הוא מציין.

נועז בר ניר, מנכ

סימן בולט במאבק להורדת נטל הרגולציה הוא המאבק נגד "מונופול הכשרות מכביד על התיירות בישראל", כפי שטענו השבוע בעלי המלונות בכינוס חירום שהתקיים בכנסת לקראת הדיון שהתקיים אתמול בבג"ץ בנושא הזכות לתאגידי כשרות פרטיים להעניק שירותי כשרות. בג"ץ דחה בדיון את בקשת המלונאים להצטרף כידידי משפט בדיון והותיר רק את המסעדנים, מגישי הבקשה המקוריים. למרות זאת, נשמעו טענות כל הצדדים. עתה נותר להמתין לפסק הדין.

 

 

 

 

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=70656

אולי יעניין אתכם גם

  • פרופ' ד"ר אחמט בולט מונה לחבר הנאמנים של יאט"אפרופ' ד"ר אחמט בולט מונה לחבר הנאמנים של יאט"א
  • AYA: פארק הבילויים החוויתי מהדור הבא שנפתח לאחרונה בדובאיAYA: פארק הבילויים החוויתי מהדור הבא שנפתח לאחרונה בדובאי
  • רויאל ג?ורדניאן ללאגוס ואקרהרויאל ג?ורדניאן ללאגוס ואקרה
  • למטיילים: שמורת הטבע עין גדי סגורה בשל נזקי השטפוןלמטיילים: שמורת הטבע עין גדי סגורה בשל נזקי השטפון
  • איזי ג'ט משיקה את "אורנג' דרופ" – המלצות חמות על יעדים והנחותאיזי ג'ט משיקה את "אורנג' דרופ" – המלצות חמות על יעדים והנחות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version