IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » אייר אסטנה ממריאה לעידן חדש: הזמינה 15 מטוסי 787 דרימליינר

אייר אסטנה ממריאה לעידן חדש: הזמינה 15 מטוסי 787 דרימליינר

מערכת האתר 7 בנובמבר 2025 16:40

חברת התעופה הלאומית של קזחסטן והמצטרפת החדשה להסכמי אברהם, ביצעה את ההזמנה הגדולה ביותר בתולדות החברה, מה שיאפשר פתיחת קווים ארוכי־טווח לאירופה, אסיה ואולי גם לארה״ב

אייר אסטנה ממריאה לעידן חדש: הזמינה 15 מטוסי 787 דרימליינר מטוס חברת אייר אסטנה. צילום יח"צ אייר אסטנה

אייר אסטנה (Air Astana) , חברת הדגל של קזחסטן והמצטרפת החדשה להסכמי אברהם, חתמה על עסקת רכש היסטורית עם בואינג לרכישת 15 מטוסי 787-9 דרימליינר, לצד הסכמי ליסינג לשלושה מטוסים נוספים. מדובר בהרחבה של 500% בצי רחבי־הגוף של החברה, שיחליף בהדרגה את שלושת מטוסי ה־Boeing 767-300ER הוותיקים.

כיום מפעילה אייר אסטנה שלושה מטוסי 767 בלבד – אחד מהם האחרון שיוצר אי פעם מדגם זה. הדרימליינר, המצויד בטכנולוגיות חדשות, יאפשר את הוצאתם משירות ויפתח עידן מודרני עבור החברה.

שדרוג גדול בחוויית הנוסע

ה־787 מציע שורה של שיפורים לעומת ה־767: חלונות גדולים ב־65% עם עמעום אלקטרוני, תא נוסעים בלחץ נמוך יותר (6,000 רגל במקום 8,000) – מפחית עייפות ומייבשות, רמות לחות גבוהות יותר בזכות מבנה גוף קומפוזיט, בידוד ורעש מופחתים משמעותית ותאורת LED ומערכות בידור חדשות. לדגם גם יתרון כלכלי: חיסכון של 20–25% בצריכת הדלק, המאפשר טיסות ישירות ארוכות יותר והפחתת עלויות תפעול.

מנכ״ל אייר אסטנה, פיטר פוסטר, אמר: "עם תא נוסעים ידידותי, יעילות דלק וגמישות טווח, צי ה־787-9 יהפוך להצלחה יוצאת דופן בקרב החברה ונוסעינו."

קזחסטן הופכת למרכז תעופה אזורי

שוק התעופה בקזחסטן נמצא בצמיחה מואצת: תנועת הנוסעים במדינה עלתה ב־11% בשנה וב־8% נוספים בתחילת 2025. חברות התעופה המקומיות, בהן FlyArystan, תרמו לפתיחת קווים חדשים ולחיזוק השוק המקומי – שנחשב מהצומחים בעולם.

הרחבת צי הדרימליינר צפויה לאפשר פתיחת קווים חדשים ליעדים ארוכי־טווח כמו: סינגפור וטוקיו במזרח, רומא ווינה באירופה וניו יורק – יעד עתידי אפשרי.

העסקה נחתמה בפסגת C5+1 בוושינגטון, מסגרת לשיתוף פעולה בין ארה״ב למדינות מרכז אסיה. בשנים האחרונות הוצאה קזחסטן מרשימות בטיחות אירופיות מגבילות, לאחר עמידה בתקני ICAO ברמה העולה על הממוצע העולמי. במדינה מושקעים משאבים בשדרוג תשתיות תעופה: טרמינלים חדשים נפתחו באלמטי, שימקנט וקיזילורדה, כאשר הערים אסטנה ואלמטי מתוכננות להפוך למרכזי תעופה אזוריים.

צעד נוסף בדרך ל"נתיב השמיים של דרך המשי"

קזחסטן, הממוקמת על הצומת ההיסטורית בין אסיה לאירופה, רואה בתעופה מנוע צמיחה אסטרטגי. שילוב בין מיקום גיאוגרפי, צי מודרני והרחבת קווים בינלאומיים עשוי להפוך את המדינה למוקד מרכזי במפת התעופה של מרכז אסיה – הן לנוסעים והן למטען.

החברה לא מפעילה כיום טיסות לישראל לאחר שהופסקו ב- 2023 בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' ולא חודשו עד לרגע זה.

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

חפשו אותנו גם בטלגרם

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=181708

אולי יעניין אתכם גם

  • אייר אסטנה תפעיל החל מספטמבר טיסות ישירות מאלמטי לתל אביבאייר אסטנה תפעיל החל מספטמבר טיסות ישירות מאלמטי לתל אביב
  • "חופשה בישראל זה לא לעשירים בלבד""חופשה בישראל זה לא לעשירים בלבד"
  • עלות הכניסה לאתר החרמון תוזל ב-20%עלות הכניסה לאתר החרמון תוזל ב-20%
  • ירושלים – הבית של כולם: עיר הבירה מחבקת את תושבי הדרום והצפוןירושלים – הבית של כולם: עיר הבירה מחבקת את תושבי הדרום והצפון
  • אל על תקיים אסיפה כללית שנתית ותעביר את השליטה לרוכש החדשאל על תקיים אסיפה כללית שנתית ותעביר את השליטה לרוכש החדש
תגיות:
אייר אסטנה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס