IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » טיסת אייר צ'יינה ביצעה נחיתת חירום בעקבות שריפה בסוללת ליתיום

טיסת אייר צ'יינה ביצעה נחיתת חירום בעקבות שריפה בסוללת ליתיום

מערכת האתר 19 באוקטובר 2025 8:11

טיסת אייר צ'יינה CA-139 מהאנגג'ואו לסיאול אינצ'און נאלצה לבצע נחיתת חירום בשנגחאי לאחר שסוללת ליתיום של נוסע עלתה בלהבות בתא הנוסעים. האירוע התרחש כשהמטוס נמצא בגובה שיוט של 33,000 רגל

טיסת אייר צ'יינה ביצעה נחיתת חירום בעקבות שריפה בסוללת ליתיום סוללות ליתיום עולה באש בטיסת אייר צ'יינה. צילום Depositphotos

בבוקר שבת (18 באוקטובר), טיסת אייר צ'יינה CA-139 מהאנגג'ואו לסיאול אינצ'און נאלצה לבצע נחיתת חירום בשנגחאי לאחר שסוללת ליתיום של נוסע עלתה בלהבות בתא הנוסעים.

נוסעים סיפרו כי בעקבות הלהבות בתא הנוסעים של מטוס האיירבוס A321, צוות הדיילים מיהר לכבות את האש והטייסים החלו בירידה מהירה מגובה 33,000 רגל והפנו את המטוס לשנגחאי, שם חיכו שירותי כיבוי האש בנמל התעופה.

סוללות ליתיום מורכבות מתאי דלק רבים. אם סוללה ניזוקה או מתחממת יתר על המידה, תא אחד עלול להתחמם ולבעור. חום זה יכול לגרום לשרשרת תגובות שבה האש עוברת מתא לתא, תהליך המכונה "בריחה תרמית". ברגע שהתרחיש מתחיל, קשה מאוד לעצור אותו, והסביבה הסגורה של מטוס עלולה להפוך למסוכנת מאוד.

בעוד ששריפות סוללות ליתיום אינן תופעה חדשה בתעשיית התעופה, במהלך השנה האחרונה מספר התקריות עלה. תקרית מובהקת אירעה בינואר בטיסת אייר בוסאן בדרום קוריאה, כאשר סוללת ליתיום של נוסע התחממה בתא העילי. הלהבות התפשטו במהירות, והמטוס נאלץ לפנות את הנוסעים דרך מגלשות חירום. אף על פי שהאסון נמנע, המטוס ניזוק באופן מוחלט וחלק מהנוסעים נפצעו קל. בעקבות זאת, חברות תעופה רבות החמירו את הכללים לגבי סוללות ליתיום, במיוחד סוללות ניידות.

התקנות של איגוד חברות התעופה הבינלאומי (IATA) אוסרות על הובלת סוללות ליתיום במזוודות שנשלחות לבטן המטוס, אך מאפשרות לנוסעים להכניס סוללות למטען יד. חברות תעופה רבות נוקטות צעדים נוספים, כולל הכשרת צוותי אוויר לטיפול בשריפות סוללות באמצע טיסה ושימוש בשקיות ייעודיות לכיבוי אש מסוג זה.

דיילים עוברים הכשרה שנתית הכוללת תרגול תרחישי חירום שונים, לרבות שריפות סוללות ליתיום. חלק מהחברות מצוידות בשקיות בלימת אש לשריפות אלו, בעוד אחרות מלמדות את הצוות להשתמש בנוזלים שאינם דליקים – כולל מים או מיץ פירות – כדי לכבות סוללות שעולות באש.

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

חפשו אותנו גם בטלגרם

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=180926

אולי יעניין אתכם גם

  • דאגה גוברת ב-FAA מפני התלקחות סוללות ליתיום בטיסותדאגה גוברת ב-FAA מפני התלקחות סוללות ליתיום בטיסות
  • ועדת הכספים הצביעה בעד מתווה לדחיית סגירת שדה דבועדת הכספים הצביעה בעד מתווה לדחיית סגירת שדה דב
  • LATAM מתחזקת בנובמבר 2012LATAM מתחזקת בנובמבר 2012
  • עבדת: טוסקנה בלב המדבר, עם שביל גתות ויין, כיעד בינלאומי לתיירות ייןעבדת: טוסקנה בלב המדבר, עם שביל גתות ויין, כיעד בינלאומי לתיירות יין
  • גרמניה איירליינס חגגה את השקת קו הטיסות לנירנברגגרמניה איירליינס חגגה את השקת קו הטיסות לנירנברג
תגיות:
סוללת ליתיום אייר צ'יינה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס