IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » יוסי פתאל: "תיירות נכנסת בצניחה, אזהרה למדינה"

יוסי פתאל: "תיירות נכנסת בצניחה, אזהרה למדינה"

דפנה וייס 8 באוגוסט 2025 9:37

נתוני יולי חושפים קריסה מתמשכת בתיירות הנכנסת לישראל, עם ירידה של כ-70% לעומת השנה שעברה – והפערים רק הולכים ומעמיקים. מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, יוסי פתאל, מזהיר כי מדובר במשבר הקשה ביותר בתולדות הענף מאז קום המדינה

יוסי פתאל: "תיירות נכנסת בצניחה, אזהרה למדינה" יוסי פתאל מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל. צילום עוזי בכר

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, מגיב לנתוני הלמ"ס שפורסמו היום ומצביעים על ירידה דרמטית של כ-70% בתיירות הנכנסת ביולי 2025 לעומת יולי אשתקד. לדבריו, הנתונים "מאששים את התחזיות הקודרות ומלמדים כי הענף רחוק מאוד מהתאוששות."

לדבריו, התיירות הנכנסת מהווה מדד עולמי למעמדה ותדמיתה של ישראל. "מאז תחילת השנה נכנסו לישראל פחות תיירים ממספר הישראלים שיוצאים מהמדינה בחודש אחד בלבד. מדובר במשבר העמוק ביותר שידעה התיירות מאז קום המדינה, ואנחנו עדיין במצב של קיפאון מוחלט – כפי שהיה מיד לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל," הוא אומר.

פתאל מדגיש כי תיירים מהווים כ-15% ממקורות התעסוקה בפריפריה, אך יותר מכך – הם מהווים שגרירים אותנטיים של ישראל בעולם. "בניגוד לדימוי השלילי שמועבר במהדורות החדשות, רק מי שביקר כאן יכול לשדר את המציאות כהווייתה. במקום להסתמך רק על מערכי הסברה כושלים, על המדינה להשקיע יותר בהבאת התיירים עצמם."

הוא מותח ביקורת קשה על אוזלת היד הממשלתית: "משרד החוץ קיבל תקציב של למעלה מחצי מיליארד שקל – אבל התוצאה היא אפס. ההסברה לא עובדת, והתיירות נדחקת הצידה. במקום זאת, היה נכון להעביר תקציבים למשרד התיירות לניהול מאמץ שיווקי אפקטיבי."

לדבריו, "המדינה מתמהמהת בגיבוש תוכנית לאומית לשיקום הענף. יש לפעול מיד: להקצות תקציבי שיווק ייעודיים, לספק תמריצים לחברות תיירות, לשפר את תחושת הביטחון ולהחזיר את האמון של העולם בישראל כיעד תיירותי מוביל."

פתאל מסכם: "הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יכירו בתיירות הנכנסת לא רק כתחום כלכלי – אלא כנכס אסטרטגי ממדרגה ראשונה."

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=178259

אולי יעניין אתכם גם

  • "תייר אחד שווה אלף כרזות" – קריאה להצלת תדמיתה של ישראל"תייר אחד שווה אלף כרזות" – קריאה להצלת תדמיתה של ישראל
  • תיירות נכנסת בלי תיירים, בלי עובדים, ובלי תכנית – לאן המדינה הולכת?תיירות נכנסת בלי תיירים, בלי עובדים, ובלי תכנית – לאן המדינה הולכת?
  • לשכת מארגני התיירות פנתה לסיוע בהשבת החברות האמריקניות לישראללשכת מארגני התיירות פנתה לסיוע בהשבת החברות האמריקניות לישראל
  • יוסי פתאל: ישראל ועולם – יחסנו לאן?יוסי פתאל: ישראל ועולם – יחסנו לאן?
  • "פעם יהיה יום שאחרי, ואנחנו צריכים להערך אליו בתיירות הנכנסת""פעם יהיה יום שאחרי, ואנחנו צריכים להערך אליו בתיירות הנכנסת"
תגיות:
יוסי פתאל
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס