IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » מאסטרקארד: מגמות התיירות והתעופה בשנת 2025

מאסטרקארד: מגמות התיירות והתעופה בשנת 2025

דפנה וייס 3 באפריל 2025 17:05

הדו"ח החדש מצביע על מגמות חדשות בענף התעופה והתיירות: 50% מהמשיבים ציינו שהם מחפשים יעדים עם עלות מחיה נמוכה יותר מזו שבמדינתם ו-83% מהמטיילים כיום מעדיפים לנהל בעצמם את תכנון הטיול

מאסטרקארד: מגמות התיירות והתעופה בשנת 2025 מגמות התיירות החדשות freepik

דו"ח חדש שערכה חברת מאסטרקארד בקרב 16 אלף תיירים מ-24 מדינות, חושף את מגמות התיירות והתעופה בשנת 2025, כאשר המגמה היא המעבר מכלכלת מוצרים לכלכלת חוויות עם דגש על פעילויות מרגשות וייחודיות שיותירו חותם רגשי.

לצד כלכלת החוויות, המטיילים דורשים כיום יותר דיגיטציה ושליטה עצמאית על מסלול הנסיעה שלהם.  בעוד שבעבר הסתמכו על סוכני נסיעות, 83% מהמטיילים כיום מעדיפים לנהל את תכנון הטיול בעצמם  תוך שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים ובינה מלאכותית שמספקת המלצות מותאמות אישית בזמן אמת.

Value for Money

היבט נוסף שמעסיק את התיירים החדשים הוא הערך הכלכלי של נסיעותיהם. הדו"ח מצביע על כך שתיירים נוטים להעדיף יעדים עם עלויות מחיה נמוכות יותר, בעיקר באירופה. ערים כמו בוקרשט, ורשה, בודפשט ופראג רושמות עלייה במספר התיירים המגיעים אליהן, בין היתר בשל מחירים משתלמים יותר בהשוואה לערים מערב אירופיות כמו פריז ולונדון. הנתונים מצביעים על כך ש-50% מהמשיבים ציינו שהם מחפשים במכוון יעדים עם עלות מחיה נמוכה יותר מזו שבמדינתם.

הטרנד הזה מורגש במיוחד בענף המסעדנות, כאשר נרשמה דרישה רבה יותר ל"אוכל רחוב" על פני מסעדות יוקרה.

תיירות ירוקה בעלייה

מעבר להעדפות הכלכליות, הדו"ח חושף כי קיימות הפכה לשיקול מרכזי בקרב התיירים של היום עם   71%  מהמשיבים שציינו כי הם מעוניינים להשאיר את היעד שבו ביקרו במצב אפילו טוב יותר מזה שמצאו אותו, מה שמעודד מדינות להשקעה באטרקציות ירוקות.

ספרד, למשל, מיישמת אסטרטגיות שיווק המבוססות על קיימות. במסגרת פרויקט רחב היקף שבוצע עם Mastercard נמצא כי70%  מהתיירים מוכנים לשלם 5% יותר עבור חוויות תיירות בנות-קיימא אך רבים מהם מדווחים כי חסר להם מידע נגיש על האפשרויות הקיימות.

אירועים גדולים – מנוע כלכלי משמעותי ליעדים תיירותיים

הדו"ח גם מציג כיצד אירועים בינלאומיים גדולים, כמו מופעים והופעות, משפיעים על הכלכלה המקומית. ניתוח כלכלי שנעשה על הופעותיה של טיילור סוויפט בסיבוב ההופעות "The Eras Tour" בארה"ב, מגלה כי הוצאות על מסעדות באזורים סמוכים לאצטדיונים עלו ב-68% בממוצע במהלך ימי ההופעות בעוד שהוצאות על מלונות עלו ב-47%. נתונים אלו מדגימים כיצד יעדים יכולים לתכנן ולהיערך לאירועים כדי למקסם את הרווחים המקומיים.

Bleisure: כשהעסקים והפנאי נפגשים

אחת המגמות הצומחות במהירות בעולם התיירות היא  ”Bleisure” שילוב בין נסיעות עסקיות לפנאי. אם בעבר נסיעות עבודה היו ממוקדות בפגישות, כנסים וסגירת עסקאות בלבד, הרי שכיום יותר ויותר אנשי עסקים מנצלים את ההזדמנות להאריך את שהותם ולהפוך את נסיעת העבודה לחוויה עשירה ומהנה. מגמה זו משנה את הדרך שבה יעדים תיירותיים, בתי מלון וחברות תעופה מתכננים את שירותיהם, תוך התאמה לצרכים החדשים של המטיילים העסקיים.

על פי הדו"ח, 75% מהנוסעים העסקיים משלבים גם פנאי בנסיעותיהם, נתון המשקף שינוי עמוק בהרגלי הצריכה של אנשי עסקים בעולם. מי שמובילים את הטרנד הם בני דור ה-Z והמילניאלס, כאשר 43% מהם מתכננים מראש לכלול בילויים ופעילויות פנאי במהלך נסיעות עסקיות. עבורם, העבודה אינה עוד מגבלה, אלא הזדמנות להכיר מקומות חדשים, ליהנות מאטרקציות ייחודיות ולהשיג איזון בין מחויבויות מקצועיות לזמן אישי.

הסיבה העיקרית להתרחבות ה- Bleisure היא הגמישות החדשה בשוק העבודה. המעבר לעבודה היברידית מאפשר לאנשי מקצוע לעבוד מכל מקום, וכך הם יכולים להמשיך לתפקד מקצועית גם כשהם רחוקים מהמשרד. במקום לחזור הביתה מיד לאחר פגישה או כנס, רבים בוחרים להאריך את השהות, לשלב ימי חופשה ולהפוך את הנסיעה העסקית להזדמנות לחוויות חדשות.

מדינות שכבר זיהו את המגמה פועלות בהתאם: סקוטלנד, למשל, מקדמת מסלולי תיירות ייחודיים הכוללים נסיעה ברכבת הקיטור של הארי פוטר ולינה בטירות עתיקות, בעוד הודו השיקה פלטפורמה חדשה לחוויות מותאמות אישית כגון שיעורי יוגה פרטיים עם מומחים וסיורי אוכל קולינריים. בהתאם, קיימת עלייה בהוצאות התיירות על חיי הלילה (12% מסך הוצאות התיירות).

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=171728

אולי יעניין אתכם גם

  • בריסל איירליינס: 4 אופציות טיסה חדשותבריסל איירליינס: 4 אופציות טיסה חדשות
  • מלון איילנד בנתניה: מקיים 'יריד אמנים ישראלים' הפתוח לקהל הרחבמלון איילנד בנתניה: מקיים 'יריד אמנים ישראלים' הפתוח לקהל הרחב
  • הטלת מע"מ על התיירות – אובדן 1.7 מיליארד שקלהטלת מע"מ על התיירות – אובדן 1.7 מיליארד שקל
  • אוכל. אנשים. בית: פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה חוזר בפעם ה-21אוכל. אנשים. בית: פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה חוזר בפעם ה-21
  • איבריה מחדשת טיסותיה להוואנהאיבריה מחדשת טיסותיה להוואנה
תגיות:
Bleisure
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס