IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » מעל הקו האדום, לאחר 3 שנים: חברות התעופה יסיימו את 2023 ברווחים

מעל הקו האדום, לאחר 3 שנים: חברות התעופה יסיימו את 2023 ברווחים

מערכת האתר 7 בדצמבר 2023 6:27

חברות התעופה יסיימו את שנת 2023 עם רווח נקי של 23.3 מיליארד דולר, שיטפס ל-25.7 מיליארד דולר ב-2024, ", נמסר מיאט"א

מעל הקו האדום, לאחר 3 שנים: חברות התעופה יסיימו את 2023 ברווחים ווילי וולש, מנכ"ל יאט"א. צילום IATA

"לאחר שלוש שנים של הפסדים בעקבות מגפת הקורונה, חברות התעופה יסיימו את שנת 2023 מעל הקו האדום, עם רווח נקי (net profits) של 23.3 מיליארד דולר, המהווים שיעור הרווח נקי (net margin) של 2.6% ", נמסר מארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA), במסיבת עיתונאים שנתית שנערכה בז'נבה, שוויץ. התחזית לשנת 2024 מצביעה על כך שהרווח הנקי יטפס ל-25.7 מיליארד דולר, כאשר שיעור הרווח הנקי (net margin) יגיע ל-2.7%.

"בהתחשב בהפסדים הגדולים של השנים האחרונות, הרווח הנקי של 25.7 מיליארד דולר הצפוי ב-2024, הוכחה לחוסן של תעשיית התעופה. אנשים אוהבים לטייל וזה עזר לחברות התעופה לחזור בגדול לרמות שלפני מגפת הקורונה. מהירות ההתאוששות הייתה יוצאת דופן; אולם נראה גם שהמגיפה בלמה כארבע שנים של צמיחה. משנת 2024 התחזית מצביעה על כך שאנו יכולים לצפות לדפוסי צמיחה נורמליים יותר בנושא נוסעים ומטען", אמר וילי וולש (Willie Walsh), מנכ"ל IATA.

"יש להעמיד את רווחי התעשייה בפרספקטיבה נכונה. אמנם ההתאוששות מרשימה, אך שיעור הרווח הנקי של 2.7% הוא הרבה מתחת למה שהמשקיעים כמעט בכל ענף אחר היו מקבלים. כמובן שחברות תעופה רבות מצליחות יותר מהממוצע הזה, ורבות מתקשות. יש מה ללמוד מהעובדה שבממוצע חברות התעופה ישמרו רק על רווח של 5.45 דולר עבור כל נוסע שטס. זה מעט מדי לבנות עתיד יציב בפני זעזועים עבור תעשייה גלובלית קריטית שבה תלויים 3.5% מהתמ"ג וממנה מתפרנסים ישירות 3.05 מיליון אנשים. חברות תעופה תמיד יתחרו באכזריות על הלקוחות שלהן, אבל הן נשארות עמוסות מדי מרגולציה מכבידה, פיצול, עלויות תשתית גבוהות", סיכם וולש.

עומסי נוסעים בנמלי תעופה. צילום freepik

*סך ההכנסות לשנת 2024 צפוי להגיע לשיא של 964 מיליארד דולר, עלייה של 7.6% משנה לשנה. גם ההוצאות צפויות לעלות, אם כי בשיעור נמוך מעט של 6.9%, בהיקף של 914 מיליארד דולר.

*כ-4.7 מיליארד בני אדם צפויים לטוס בשנת 2024, מעבר לרמות שלפני המגפה. כמו כן, נפחי המטען צפויים לגדול ולהגיע ל-61 מיליון טון בשנת 2024.

*הרווחים התפעוליים צפויים להגיע ל-49.3 מיליארד דולר ב-2024, עלייה משמעותית מ-40.7 מיליארד דולר ב-2023.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=149506

אולי יעניין אתכם גם

  • יאט"א: עלייה בשיעור התאונות האוויריות ב-2024יאט"א: עלייה בשיעור התאונות האוויריות ב-2024
  • תעופה בתנופה: שיא חדש נרשם אשתקד בתנועת הנוסעים הגלובליתתעופה בתנופה: שיא חדש נרשם אשתקד בתנועת הנוסעים הגלובלית
  • Turbulence Aware: גובר השימוש בפלטפורמה של יאט"אTurbulence Aware: גובר השימוש בפלטפורמה של יאט"א
  • IATA מגנה את החלטת ממשלת ספרד לעקוף את החוק האירופיIATA מגנה את החלטת ממשלת ספרד לעקוף את החוק האירופי
  • סקר IATA: מה הנוסעים ציפו מטיסותיהם השנה?סקר IATA: מה הנוסעים ציפו מטיסותיהם השנה?
תגיות:
IATA
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס