IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » IAG ואייר אירופה משכו את בקשות המיזוג

IAG ואייר אירופה משכו את בקשות המיזוג

עוזי בכר 7 באוגוסט 2024 12:10

משיכת הודעות המיזוג בוצעו לאחר שהממונה על התחרות העלתה בפני הצדדים חששות שעלולים לעלות מן המיזוג, הנוגעים לחפיפה האופקית של הצדדים בטיסות נוסעים בקו תל אביב-מדריד

IAG ואייר אירופה משכו את בקשות המיזוג חברות התעופה בקבוצת IAG. צילום אתר הקבוצה

מדוברת רשות התחרות נמסר:

"ביום 04.08.2024 הודיעו International Consolidated Airlines Group, S.A. (IAG) ו- Air Europa Holding, S.L. (אייר אירופה) על משיכת הודעות המיזוג שהגישו לרשות התחרות. זאת, לאחר שהממונה על התחרות העלתה בפני הצדדים חששות שעלולים לעלות מן המיזוג, הנוגעים לחפיפה האופקית של הצדדים בטיסות נוסעים בקו תל אביב-מדריד.

IAG היא חברת אחזקות רב-לאומית ציבורית, המאגדת בתוכה בין השאר את חברת התעופה הספרדית Iberia, המפעילה את קו טיסת הנוסעים הישיר תל אביב-מדריד. אייר אירופה היא חברת תעופה ספרדית פרטית שבסיס הפעולה המרכזי שלה הוא בשדה התעופה מדריד והיא מפעילה את קו טיסת הנוסעים הישיר תל אביב-מדריד. במסגרת המיזוג, IAG ביקשה לרכוש את מלוא הזכויות באייר אירופה.

בדיקת הרשות העלתה כי קיימות רק 3 שחקניות משמעותיות המפעילות טיסות ישירות בקו תל אביב-מדריד:
הצדדים למיזוג ואל-על. כתוצאה מכך, המיזוג היה צפוי להביא לשוק של 2 שחקנים בלבד, עם חסמי כניסה משמעותיים, כאשר נתח השוק המצרפי של הצדדים למיזוג היה צפוי לעלות על 50%.

לאור זאת, המיזוג העלה חשש ליצירת כוח שוק בידי החברה הממוזגת כלפי לקוחות בקו תל אביב-מדריד – כוח שהיה עלול לאפשר לה להרע את התנאים לנוסעים, למשל בעליית מחירים, בירידה ברמת השירות או בירידה בתדירות הטיסות. לפיכך, הממונה הודיעה לצדדים כי בכוונתה להתנגד למיזוג, בכפוף לשימוע.

במקביל לבדיקת רשות התחרות, המיזוג נבחן לעומק בידי הנציבות האירופאית, שהעלתה בפני הצדדים חששות בנוגע לקו זה וקווים נוספים (שאינם נוגעים לישראל).

לאורך הבדיקה, התקיים שיח שוטף בין רשות התחרות לבין הנציבות האירופאית בנוגע לבדיקה ולחששות. לבסוף, הצדדים החליטו שלא להאריך את הסכם הרכישה, ויתרו על בקשת השימוע ומשכו את הודעות המיזוג".

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=160859

אולי יעניין אתכם גם

  • IAG מציעה לוותר על כמחצית ממסלולי אייר אירופה לטובת רכישתהIAG מציעה לוותר על כמחצית ממסלולי אייר אירופה לטובת רכישתה
  • הנציבות האירופית חוששת מרכישת אייר אירופה על ידי קבוצת IAGהנציבות האירופית חוששת מרכישת אייר אירופה על ידי קבוצת IAG
  • איבריה רוכשת את אייר אירופהאיבריה רוכשת את אייר אירופה
  • קבוצת IAG מתכננת לרכוש את אייר אירופה תמורת 500 מיליון אירוקבוצת IAG מתכננת לרכוש את אייר אירופה תמורת 500 מיליון אירו
  • קבוצת IAG הסכימה לרכוש את חברת התעופה Air Europa הספרדיתקבוצת IAG הסכימה לרכוש את חברת התעופה Air Europa הספרדית
תגיות:
אייר אירופה IAG
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס