IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » רש"ת מתנגדת למיזוג ישראייר וסאן דור

רש"ת מתנגדת למיזוג ישראייר וסאן דור

עוזי בכר 11 בינואר 2018 0:00

רשות שדות תעופה (רש"ת) טוענת, כי יתכן שלאחר המיזוג תפסיק ישראייר לטוס לאילת ובקו הפנים הארצי החשוב הזה תוותר רק חברת ארקיע עם כל המשמעויות המונופוליסטיות הקשורות בכך. כמו כן חוששת רשת שבגין המיזוג יגדלו ההנחות שהיא תצטרך לתת לקבוצת אל על המאוחדת

רש"ת מתנגדת למיזוג ישראייר וסאן דור 180120rad4872E@israir_2-60

רשות שדות התעופה (רש"ת) מתנגדת למיזוג חברות ישראייר וסאן דור, המשווקת טיסות שכר לכ-40 יעדים באירופה, אפריקה ואגן הים התיכון. במכתב ששלחה רש"ת לרשות להגבלים עסקיים ובפגישה עם נציגים מהרשות הובעה התנגדות למיזוג בגין החשש שלאחר המיזוג תפסיק ישראייר לטוס לאילת ולחיפה ובקו הפנים ארצי החשוב הזה תמשיך לפעול רק חברה אחת – ארקיע. אפשרות המדליקה נורות אזהרה אדומות ברשות להגבלים עסקיים.

נמל התעופה רמון אמור להתחיל לפעול בתחילת 2018, במקום הנמל הישן בתוך העיר אילת. האפשרות שבעקבות המיזוג של ישראייר בסאן דור תרד הפעילות התעופתית בנמל החדש, מטרידה מאוד את רש"ת, העושה מאמצים גדולים מאוד להגדיל את הפעילות התעופתית הצפויה בנמל הדרומי החדש.

כמו כן, טוענת רש"ת, כי המיזוג עם ישראייר יפגע בהכנסותיה, היות והיא תחויב, בגין המיזוג, לתת לאל על הנחות גדולות יותר לפעילות הקבוצה הממוזגת בנתב"ג.

רשת: "קהל משתמשי הקווים הפנים ארציים עלול להישאר רק עם ארקיע".

בכיר ברש"ת הסביר ל-IAS, כי אל על כבר הפעילה טיסות ב-2013 לאילת שאותן היא ביטלה מאוחר יותר, כדי להפעיל את המטוסים ליעדים משתלמים יותר בחו"ל. לאור זאת קשה לרש"ת להאמין, כי לאחר המיזוג, ימשכו טיסות ישראייר לאילת, ובהחלט יתכן שבמקום זאת, יופנו מטוסי ישראייר ליעדים באירופה הרווחיים יותר, במקום לשרת את הקו החשוב לאילת וגם את הקו לחיפה. הבכיר הדגיש, כי בכך עלול ציבור הנוסעים בטיסות הפנים ארציות להיוותר רק עם חברת ארקיע עם כל המשמעויות המונופוליסטיות הקשורות בכך.

באשר להיבט הכספי נטען, כי המיזוג של ישראייר בסן דור יגדיל את נתח השוק של אל על מעל 30% שבו ניתנת הנחה של 20%, כאשר מתחת לנתח שוק של 30% אחוז ניתנת הנחה של 15%.

הסכם המיזוג

על פי הסכם המיזוג ישראייר תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה של סאן דור, וסאן דור תוחזק במשותף על ידי אל על (75%) ואי.די.בי תיירות (25%) ממניותיה. רכיב המניות נקבע בהתאם לתוצאות עבודה של חברת ייעוץ כלכלית, בכפוף להתאמות שנבעו מתוצאות בדיקות נאותות הדדיות שהצדדים ערכו ולמשא ומתן מסחרי שהתנהל בין הצדדים. במועד השלמת העסקה ולאחר האישורים הרגולטורים הדרושים תעביר אי. די. בי תיירות לסאן דור את כל 100% מניותיה בקבוצת ישראייר.

סאן דור, צילום: סיון פרג'

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=69425

אולי יעניין אתכם גם

  • בריסל איירליינס: " הטיסות ליבשת אפריקה ממשיכות לפעול כסדרן"בריסל איירליינס: " הטיסות ליבשת אפריקה ממשיכות לפעול כסדרן"
  • ספארי כדור פורח בטנזניה בסוכותספארי כדור פורח בטנזניה בסוכות
  • זקוקים לריענון? העולם נפתח ואלו המקומות ליהנות מחופשה חלומיתזקוקים לריענון? העולם נפתח ואלו המקומות ליהנות מחופשה חלומית
  • איזי ג?ט: התוצאות העסקיות ל-30 בספטמבר 2013איזי ג?ט: התוצאות העסקיות ל-30 בספטמבר 2013
  • מרתון טבריה יוצא לדרךמרתון טבריה יוצא לדרך
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס