IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » רש"ת: " להימנע מכל פעולה לשינויי מעמדו המוניציפאלי של מתחם נתב"ג."

רש"ת: " להימנע מכל פעולה לשינויי מעמדו המוניציפאלי של מתחם נתב"ג."

עוזי בכר 15 בינואר 2018 0:00

רשות שדות התעופה עתרה לבג"ץ נגד שר הפנים וכנגד הוועדה לשינויי גבולות, שמונתה על ידו, במטרה לשנות את מעמדו המוניציפאלי של נמל התעופה בן גוריון

רש"ת: " להימנע מכל פעולה לשינויי מעמדו המוניציפאלי של מתחם נתב"ג." NATBAG-NEW-49

נמל התעופה בן גוריון הינו שטח שיפוט גלילי המצוי מחוץ לתחום שיפוטה של רשות מקומית כלשהי. ההצדקה להותיר שטח מתחום לתחום שיפוטן של רשויות מקומיות מתקיימת כאשר מדובר במתקנים ביטחוניים או במתקני תשתית ארציים ייחודיים דוגמת נתב"ג, תעשייה אווירית ואחרים.

במהלך השנים נעשו ניסיונות רבים לשנות את מעמדו של נתב״ג ולצרפו לתחום שיפוטן של רשויות מקומיות, אך עד כה כל אלה לא צלחו על יסוד הנימוק שמדובר במתקן תשתית תעופתית ייחודי בעל חשיבות ארצית ובעל צרכים ייחודיים,  שהכנסותיו משמשות להפעלתו ופיתוחו, בהיקפים של מיליארדי ₪ ושאינו מקבל שום שרות מוניציפלי ומספק את צרכיו הייחודיים.

לטענת רש"ת בעתירה, מלבד ההשקעות העצומות בפיתוח ותפעול נתב"ג, ההכנסות המתקבלות מנתב"ג משמשות לצורך הקמה ופיתוח של כל שדות התעופה שבניהולה על פי חוק רשות שדות התעופה, לרבות הקמת שדה התעופה רמון שהקמתו נאמדת בכ-1.7 מיליארד ₪, וכל זאת ללא סיוע כלכלי ממדינת ישראל.

נוסף על ההשקעות האינטנסיביות של רשות שדות התעופה  בפיתוח שדות התעופה והתשלומים מממנת רש"ת את תכניות הפיתוח של כל הפעילות התעופתיות במדינת ישראל  ללא כל תמיכת הממשלה ובנוסף משלמת דיווידנדים למדינה, משלמת מיסים כחברה (מס חברות) , משלמת דמי חכירה למנהל מקרקעי ישראל על הקרקעות והשימוש במתקניה ועוד.

הרשות נדרשה בשנת 2016 בעקבות חקיקת חוק התייעלות כלכלית תשע"ו- 2015 של הכנסת, לשלם למדינה תמלוגים בשיעור של 2.4 מיליארד ₪ על מנת שאלה ישמשו אותה בהתאם למדיניותה וצרכיה. בעת אישור הצעת החוק על ידי הממשלה, הודגש כי התמלוגים שתשלם רש"ת למדינה ישולמו באופן חד פעמי מתוך הכרה כי אין לפגוע ביציבות הרשות וחוסנה.

נתב

כל הפעילות הגרעונית של שדות התעופה הפנים ארציים  ממומנות  ע"י הפעילות בנמל התעופה בן גוריון והנוסעים בשדות התעופה הפנים ארציים אינם משלמים אגרה כך שלמעלה משלושה  מיליון טסים נהנים מכך.

בהקשר זה טוענת רש"ת בעתירה כי מלבד הפגיעה המיידית בנתב"ג ובכל יתר שדות התעופה המופעלים על ידה, תמנע מהמדינה בעתיד כל אפשרות לדרוש תמלוגים נוספים שכן תחת האפשרות לחלוקת התמלוגים בהתאם למדיניותה וצרכיה כאמור, רק קומץ רשויות יהנו באופן בלעדי מחלוקת עור הדב ביניהן.

על רקע הדברים האלה טוענת רש"ת כי הקמת הוועדה לשינוי גבולות וחלוקת הכנסות הינה ניסיון נוסף מיני רבים של השלטון המקומי לנגוס בהכנסות נתב"ג כדי לכסות את גירעונותיהן של רשויות מקומיות, בניגוד לאינטרס הציבורי הרחב המשרת את אזרחי כל מדינת ישראל והבאים בשעריה.

רש"ת מוסיפה וטוענת כי אף לא אחת מהרשויות המבקשות לנגוס בהכנסות נתב"ג ערוכה ומסוגלת לספק את מכלול השירותים הנדרשים לנתב"ג ברמה הנדרשת ותחת מגבלות הביטחון והבטיחות הנגזרות בין היתר מאמנות בינלאומיות ומחייבים השקעות עתק,  ולפיכך אין לדון בנושא שיוך נתב"ג מוניציפאלית לאף אחת מהרשויות או בחלוקת ההכנסות ממנו.

עוד טוענת רש"ת כי לאור העובדה שאנו מצויים בשנת בחירות לרשויות המקומיות, הדיון בחלוקת רווחי נתב"ג משמש כקרדום פוליטי בו עושים שימוש ראשי הרשויות ונושא חלוקת רווחי נתב"ג הפך תעמולת בחירות בפי ראשי הרשויות המתראיינים תחת כל עץ רענן תוך סילוף עובדתי ומטעה.

 

 

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=69362

אולי יעניין אתכם גם

  • רווחי חברות התעופה ירדו ברבעון השלישירווחי חברות התעופה ירדו ברבעון השלישי
  • יונייטד איירליינס מציגה את United CleanPlusיונייטד איירליינס מציגה את United CleanPlus
  • 17 נוסעים מאומתים לקורונה, חלקם לאומיקרון בטיסה מארה"ב17 נוסעים מאומתים לקורונה, חלקם לאומיקרון בטיסה מארה"ב
  • "התיירות העולמית ממשיכה לצמוח""התיירות העולמית ממשיכה לצמוח"
  • איזי ג'ט מדווחת על עליה של 41% ברווח השנתי לפני מסאיזי ג'ט מדווחת על עליה של 41% ברווח השנתי לפני מס
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס