IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » רשות ההגבלים העסקיים דחתה את מיזוג אל על וישראייר

רשות ההגבלים העסקיים דחתה את מיזוג אל על וישראייר

דפנה וייס 4 בפברואר 2018 0:00

עו"ד אורי שוורץ, מ"מ הממונה על רשות להגבלים עסקיים דחה את המיזוג בשל תלות של חברת ארקיע בשירותי האבטחה הניתנים באופן בלעדי ע"י אל על והדואופול של ישראייר וארקיע בטיסות לאילת

רשות ההגבלים העסקיים דחתה את  מיזוג אל על וישראייר BUSSINES-31

מהלך המיזוג של אל על וישראייר נדחה היום (ד') ע"י עו"ד אורי שוורץ, מ"מ הממונה על הרשות להגבלים עסקיים בשל סיבות שונות שעלו באחרונה ע"י גורמים שונים במשק . בין המתנגדים העיקריים למיזוג היו ארקיע, התאחדות המלונאים, רשות שדות התעופה, עיריית אילת וסוכני הנסיעות.

שתי הסיבות העיקריות לדחייה היו תלות חברת ארקיע בשירותי האבטחה הניתנים באופן בלעדי ע"י אל על והדואופול של ישראייר וארקיע בטיסות לאל על.

תגובת אל על

מאל על נמסר כי מדובר לטעמה בהחלטה שגויה אשר בראש ובראשונה משמרת את המונופול של ארקיע על הקו לאילת, שמחזיקה ב-70% מהטיסות. אל על הציגה בפני הרשות תחשיב כלכלי שמבהיר מדוע מדובר בפעילות הפסדית עבורה ושאין בכוונתה בלי קשר למיזוג להיכנס לפעילות באילת. יתרה מכך – היא בחרה לצאת ממנה לפני כמה שנים.

החברה אף התחייבה בפני הרשות כי לאחר הרכישה ישראייר תרכוש שני מטוסים נוספים לצורך הפעילות באילת, מה שיוסיף תדירויות לטיסות לאילת ויפחית מחירים בקו לתועלת כלל הציבור.

ההחלטה המצערת שהתקבלה היום מעידה כי רשות ההגבלים העסקיים בישראל, בשונה מכל רשות אחרת בעולם, בוחרת להשקיע אך ורק בעידוד תחרות בינלאומית כנגד חברות התעופה הישראליות ומקשה עליהן להתמודד אל מול בריתות ענק בתעופה העולמית.

היה מקום לטעמנו שהרשות תנהג ביתר זהירות בבחינת טיעונים שהובאו בידי בעלי אינטרס, כפי שנוהגות רשויות תחרות בעולם במצבים דומים. את מחיר ההחלטה ישלם הציבור.

מטוס דרימליינר של אל על (צילום: יחסי ציבור)

תגובת ישראייר

מחברת ישראייר נמסר: "קיבלנו את החלטת הממונה על ההגבלים ואנו ממתינים לנימוקי ההחלטתו. משיצאנו לדרך, היה לנו ברור כי מדובר בהליך מורכב וארוך המלווה בעליות ומורדות. מול אופציה עתידית כביכול, במסגרתה, תחדש אל על את טיסותיה לאילת, דחה הממונה, הצעה מחייבת לפיה תכפיל ישראיר את כמות מטוסי ה-ATR הפועלים בקו לאילת.

"הכפלת כמות המטוסים יכולה היתה לחזק את התעופה ישראלית, אך יותר מכך, לשנות אחת ולתמיד את שיווי המשקל בקווים הפנים ארציים. התחייבות זאת הייתה גוררת ירידה מיידית של כ-7% עד 10% במחירים לטובת הצרכנים, החיילים, הגימלאים ותושבי העיר אילת. ישראיר היא חברה חסונה, שדורגה לראשונה בשנת 2017 בין חמש החברות המובילות בנתב"ג. הנהלת החברה ועובדיה יציבים וחסונים, ויכולים להתמודד ולהתאים עצמם במהירות לסביבה תחרותית ומשתנה".

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=68993

אולי יעניין אתכם גם

  • בואינג תפצה את אלסקה איירליינס ב-160 מיליון דולרבואינג תפצה את אלסקה איירליינס ב-160 מיליון דולר
  • מתווה הכניסה והיציאה לישראל וממנהמתווה הכניסה והיציאה לישראל וממנה
  • טרקלין עסקים מחודש לאייר פראנס KLM בשארל דה גול בפריזטרקלין עסקים מחודש לאייר פראנס KLM בשארל דה גול בפריז
  • הערים האירופיות הנבחרות לביקור באביב וקיץ 2022הערים האירופיות הנבחרות לביקור באביב וקיץ 2022
  • רולס רויס תחליף את המנועים של שני מטוסי 787 של אל עלרולס רויס תחליף את המנועים של שני מטוסי 787 של אל על
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס