IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » ריאיון עם מאמן דלק בחברת אייר ברלין

ריאיון עם מאמן דלק בחברת אייר ברלין

דפנה וייס 15 באוגוסט 2015 0:00

קלאוס וֶרמַן (Klaus Wehrmann) הוא קפטן בצי הבואינג 737 וכבר עשר שנים שהוא משמש טייס ב-airberlin. מאז שנת 2012 הוא חולק עם טייסים אחרים את הידע שצבר בתחום של "טיסה חסכונית", בתור מאמן דלק

ריאיון עם מאמן דלק בחברת אייר ברלין no_imge-2233

ריאיון עם קלאוס ורמןן, קפטן בצי בואינג 737 באייר ברלין ומאמן דלק.
 
מר וֶרמַן, אתה אחד ממאמני הדלק הראשונים ב-airberlin. מדוע החלטת לקחת חלק בתוכנית ההשתלמות המקצועית?
"ההפחתה של צריכת הדלק, וכתוצאה ממנה צמצום פליטות ה-CO2, הן רווח נקי לכולנו: היא מקטינה את הפגיעה בסביבה, חוסכת את השימוש בדלק מאובנים וכמובן גם מניבה לחברת התעופה חיסכון כספי. אנחנו, הטייסים, יכולים לחסוך דלק בדרכים רבות ומגוונות, ואני מעוניין לתרום את חלקי לכך. מכיוון שמדובר בתוכנית התנדבות, כל המשתתפים חדורי-מוטיבציה, וכמו כן גיליתי שגם טייסים שטרם השתתפו בתוכנית כבר מגלים עניין רב בה".
 
איך אתה חוסך דלק בזמן הטיסה?
"ישנן דרכים רבות ומגוונות שבהן טייסים יכולים לחסוך דלק לפני הטיסה ובמהלכה, ואף לאחר הנחיתה. למשל, לפני ההמראה אנחנו יכולים להתחבר למערכת החשמל הקרקעית של נמל התעופה, במקום להשתמש בטורבינת-העזר (שנמצאת בזנב המטוס) שמספקת חשמל למטוס כאשר המנועים כבויים. כמו כן, לקראת סוף הטיסה, השיטה הטובה ביותר להקטין את צריכת הדלק היא לנחות בהנמכה רציפה, כאשר ניתן לעשות זאת. פוטנציאל נוסף לחיסכון מוצע למשל ב"הסעה בכוח מנוע בודד (Single Engine Taxi), שבה המטוס נוסע ממסלול הנחיתה אל השער כאשר רק מנוע אחד פועל. גם אם צעדים אלו מסתכמים לפעמים, בטיסה בודדת, בחיסכון קטן בלבד, בחישוב כולל על פני מספר רב של טיסות הם מובילים לחיסכון מצטבר גדול".
 
בתור טייס אתה נדרש לפקח על גורמים רבים בעת ובעונה אחת. האם הטיסה החסכונית אינה מהווה נטל נוסף?
"לא, בשום פנים ואופן. זה יותר עניין של התאמת התהליכים היומיומיים שהטייס מבצע בתא הטייס. עקב ההתפתחויות הטכנולוגיות, למשל, הטייסים משתתפים כבר עכשיו באופן קבוע בהדרכות, ולכן הם רגילים להתאים את עצמם לתהליכים חדשים. באופן דומה, גם מרכיבי הטיסה החסכונית ייהפכו במהירות לשגרה".
 
רקע:
בשנת 2012‏ הועברה השתלמות מאמני דלק ל-60 מטייסי airberlin, שהנחילו את ידיעותיהם בתחום הטיסות החסכוניות (Fuel Efficiency Flights) לכ-280 טייסים נוספים. בימים אלו פותחת airberlin שוב בפני כל טייסיה את האפשרות להשתתף בהשתלמות חיסכון בדלק (Fuel Efficiency Training). בסופה של הדרכה מקוונת לגבי העקרונות התאורטיים יוכלו הטייסים להתנסות באופן מעשי בטיסה חסכונית יחד עם מאמן דלק. לא מדובר בהקטנה של הכמות המתודלקת, אלא אך ורק בהקטנה של כמות הדלק הנצרכת מתוך הכמות שתודלקה. מאמני הדלק מהווים גורם חשוב בתוכנית "לטוס באקו-יעילות" של airberlin. באמצעות צריכה ממוצעת של 3.4 ליטר ל-100 קילומטר-נוסע, חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה קבעה כבר בשנת 2012 שיא חדש.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=76873

אולי יעניין אתכם גם

  • VietJetAir יצאה בריקוד סטייל הוואיVietJetAir יצאה בריקוד סטייל הוואי
  • החלום הבא שלנו: "ארמון ורסאצ?ה מקאו"החלום הבא שלנו: "ארמון ורסאצ?ה מקאו"
  • המלצות לסינגלים ביערות קק"ל ברחבי הארץ, מצפון ועד דרוםהמלצות לסינגלים ביערות קק"ל ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום
  • אייר חיפה המריאה: הטיסות הבינלאומיות חוזרות לחיפהאייר חיפה המריאה: הטיסות הבינלאומיות חוזרות לחיפה
  • הקפת התבור משנה פניה ל'חצי מרתון התבור הראשון', שישי 29 באפרילהקפת התבור משנה פניה ל'חצי מרתון התבור הראשון', שישי 29 באפריל
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס