רווח תפעולי של 1.3 מיליארד יורו, שביעות רצון עובדים בשיא וביקוש יציב לפרימיום; תחזית 2025 נשמרת וצפויות השקעות בחידוש צי המטוסים
קבוצת לופטהנזה דיווחה היום (ה') על תוצאות חיוביות לרבעון השלישי של 2025, עם רווח תפעולי מתואם של 1.3 מיליארד אירו, ושמרה על תחזית צמיחה משמעותית ברווחים לשנה כולה. הרבעון נחשב לטוב ביותר מבחינת פעילות הטיסות של הקבוצה בעשור האחרון, עם סדירות מעל 99% ושיפור בדייקנות הטיסות.
הכנסות קבוצת לופטהנזה ברבעון השלישי עמדו על 11.2 מיליארד אירו, עלייה של ארבעה אחוזים לעומת השנה הקודמת, מה שהופך אותו לרבעון החזק ביותר בהיסטוריה מבחינת הכנסות. הרווח הנקי המאוחד ירד ל-1.0 מיליארד אירו, ירידה של 12% לעומת השנה הקודמת, אך בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה עלייה ל-1.1 מיליארד אירו.
חברות התעופה לנוסעים של הקבוצה שיפרו משמעותית את ביצועיהן: כ-42 מיליון נוסעים עלו על מטוסי הקבוצה ברבעון השלישי, עלייה של שלושה אחוזים לעומת השנה הקודמת, עם גורם תפוסה של 87.5%. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-8.9 מיליארד יורו, והרווח התפעולי עמד על 1.2 מיליארד אירו, ללא שינוי מהשנה הקודמת. בתשעת החודשים הראשונים של 2025, הרווח התפעולי המתואם של חברות הנוסעים עלה ל-914 מיליון יורו לעומת 825 מיליון יורו בשנה הקודמת, בזכות ירידה בעלויות הדלק ושיפור בתפעול הטיסות.
קרגו
לופטהנזה קרגו ממשיכה להציג צמיחה: הרווח התפעולי ברבעון השלישי הגיע ל-49 מיליון אירו, עלייה לעומת 38 מיליון אירו אשתקד, על רקע ביקוש מוצק ועלייה בנפחי משלוחים. לעומת זאת, לופטהנזה טכניק רשמה ירידה ברווח התפעולי ל-130 מיליון אירו, בהשפעת שערי חליפין ומכסים.
תזרים המזומנים החופשי המתואם של הקבוצה הכפיל את עצמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה והגיע ל-1.8 מיליארד אירו, בעוד שהחוב נטו ירד ל-5.1 מיליארד אירו. נזילות הקבוצה גדלה ל-11.9 מיליארד אירו, והתחייבויות הפנסיה נטו ירדו ל-2.1 מיליארד אירו.
סקר העובדים השנתי הצביע על שביעות רצון גבוהה במיוחד, עם מדד מעורבות ממוצע של 3.9, הרמה הגבוהה ביותר מזה עשור, מלבד תקופת המגפה.
תחזית
לופטהנזה מאשרת את תחזית הרווחים לשנת 2025, וצופה עלייה משמעותית בתוצאה התפעולית עם גידול קיבולת של כ-4%. תזרים המזומנים החופשי המתואם צפוי להישאר ברמת השנה הקודמת, בין 2.7 ל-3.3 מיליארד יורו יושקעו בחידוש צי המטוסים, תוך שמירה על מיקוד ברווחיות ויעילות התפעול.
קרסטן ספור, מנכ"ל הקבוצה, ציין: "השנה 2025 מסמנת נקודת מפנה חיובית. אנו רואים שיפור משמעותי בביצועים, בשביעות רצון הנוסעים והעובדים, ובתוצאות הפיננסיות, וזאת למרות אתגרים רגולטוריים והאטות זמניות בביקוש."
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=181497




