פתרון למצוקת נתב"ג: צבא ארה"ב יפנה עשרות מטוסי תדלוק

בעקבות פנייה דחופה של משרד התחבורה לראש הממשלה, הושגו הבנות מול הפנטגון על האצת פינויים של כ-30 מטוסי תדלוק אסטרטגיים השוהים בישראל מאז פרוץ מבצע "שאגת הארי". הפינוי, שצפוי להסתיים עד סוף חודש יולי
מטוסים חונים בנתב"ג. צילום עוזי בכר

נמל התעופה בן גוריון נערך להקלה משמעותית בעומס התפעולי: לוח הזמנים לפינוי נרחב של כוחות אוויריים זרים ממתחמי חניית המטוסים האזרחיים יוצא לדרך. צבא ארצות הברית נענה לבקשת המערכת המדינית והביטחונית בישראל, ויפנה כ-30 מטוסי תדלוק המוצבים בנמל התעופה עד לסוף חודש יולי הקרוב.

מטוסי התדלוק האמריקאיים, המאופיינים בממדי ענק, נחתו בישראל כחלק מההיערכות והסיוע הלוגיסטי הרחב מאז תחילת מבצע "שאגת הארי". הנוכחות המסיבית של כלי הטיס הללו, לצד עשרות מטוסי תדלוק נוספים שפוזרו גם בנמל התעופה רמון שבדרום, יצרה "פקק תנועה" חסר תקדים על מסלולי החנייה בנתב"ג.

המצוקה התפעולית הגיעה לפתחה של הממשלה לאחר ששרת התחבורה, מירי רגב, פנתה באופן אישי ודחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו. בפנייתה הבהירה השרה כי תפיסת עמדות החנייה על ידי הצבא האמריקאי פוגעת קשות ביכולת של נמל התעופה לקלוט טיסות נוסעים אזרחיות, ואף אילצה חברות תעופה שונות לבטל טיסות מתוכננות בשל חוסר מקום פיזי על הקרקע.

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם – מעל ל-770 חברים

שתפו את הכתבה ברשתות החברתיות:

אולי יעניין גם אתכם

הרשמה לניוזלטר