IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » פיקוח אווירי באמצעות הודעות דיגיטליות

פיקוח אווירי באמצעות הודעות דיגיטליות

עוזי בכר 8 במאי 2017 0:00

מינהל התעופה הפדראלי (FAA) בארה"ב בדרך להשמת תוכנית דאטה קום (Data Comm) מהפכנית לפיקוח על התנועה האווירית של  הדור הבא. המטרה למנוע קצר בתקשורת בין מגדלי הפיקוח לבין הטייסים

פיקוח אווירי באמצעות הודעות דיגיטליות AVIATION-40

מינהל התעופה הפדראלי (FAA) בארה"ב בדרך להשמת תוכנית מהפכנית לפיקוח על התנועה האווירית של  הדור הבא (NextGen), שתאפשר בקרה אווירת באמצעות הודעות דיגיטליות ולא בתקשורת הקולית הרגילה. התקנת הטכנולוגיה החדשה, המכונה דאטה קום (Data Comm), במתקני הבקרה האווירית בארה"ב תיושם במלואה בשנת 2019.

במובן הבסיסי ביותר, תקשורת הנתונים בין הבקרה האווירית לבין צוותי האוויר במטוסים תתבצע במערכת החדשה באמצעות הודעות דיגיטליות, ולא בתקשורת הקולית הרגילה הנהוגה היום. או, כפי שה-FAA מנסח זאת בהודעה לעיתונות, שזה "כמו הודעות SMS לעומת דיבור בטלפון".

נמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס משתמש בטכנולוגיה החדשה, שפריסתה במגדלי הבקרה האווירית החלה בשנת 2015. על פי הודעה לעיתונות של FAA – עד סוף שנת 2016, יותר מ-50 מגדלי בקרה אווירת יהיו מצוידים בטכנולוגיית דאטה קום החדשה.

בטכנולוגיה הקולית הרגילה משמיעים הצדדים קריאות "דבר שנית, קרא שוב" המובילים לקצר בתקשורת בין מגדלי הפיקוח לבין הטייסים עם כל ההשלכות והטעויות הקשורות בכך. על פי ה-FAA פתרון הדאטה קום יאפשר יותר מתן הוראות ברורות, אזהרות, בקשות, ודיווחי הבנה (clearances).

האסון האווירי בטנריף

אולי הדוגמה הטובה ביותר של קצר בתקשורת קולית בין מגדל פיקוח בקרה אווירת לבין טייסים (אם כי היו מעורבים כמה גורמים נוספים) הייה אסון התעופה בטנריף, הנחשב להתנגשות הקטלנית ביותר בהיסטוריה של תעופה, שבו טיסת KLM המריאה ללא אישור והתנגשה במטוס בואינג 747 של פאן אמריקן שהסיע על המסלול. באסון נהרגו 583 בני אדם.

להשאיר מקום גם למעקב הנייר המסורתי

יחד עם זאת לטכנולוגיה החדשה האמורה לכאורה להשתלט ולמנוע הישנות מקרים כאלה, ישנם כאלה הדורשים לחזור לאחור. לדוגמה: שני מגדלי בקרה אווירית חדשים שנבנו בסן פרנסיסקו ובלאס וגאס אשר תוכננו במיוחד עבור המעקב האלקטרוני החדש שופצו כדי להתאימם גם למעקב הנייר המסורתי. פול רינלדי (Paul Rinaldi) נשיא איגוד פקחי האוויר הלאומי בארה"ב אמר, כי מערכת המעקב האלקטרוני לא יציבה מספיק ולפיכך פקחי הבקרה האווירית חייבים להיות מסוגלים לעבור במהירות אל שיטת מעקב הנייר המסורתית, שבמגדלים החדשים לא יהיה לה מקום.

 

 

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=71839

אולי יעניין אתכם גם

  • הפקקים נשלפים: פסטיבל היין ה־12 בראש פינה חוזרהפקקים נשלפים: פסטיבל היין ה־12 בראש פינה חוזר
  • תעשיית התעופה תחזור לרווחיות ב-2023תעשיית התעופה תחזור לרווחיות ב-2023
  • מעתה נורוויג?ן גם בטיסות ארוכות טווחמעתה נורוויג?ן גם בטיסות ארוכות טווח
  • תגובת שרת התיירות לפיילוט כניסת תיירים מחוסניםתגובת שרת התיירות לפיילוט כניסת תיירים מחוסנים
  • תביעה ייצוגית נגד אל עלתביעה ייצוגית נגד אל על
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס