IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » מטוס הנוסעים ללא טייס של בואינג פתח צוהר לעתיד

מטוס הנוסעים ללא טייס של בואינג פתח צוהר לעתיד

עוזי בכר 2 בפברואר 2019 18:52

הרחפן המכונה רכב נוסעים אווירי השלים באחרונה את טיסתו הראשונה

מטוס הנוסעים ללא טייס של בואינג פתח צוהר לעתיד רחפן ללא טייס של בואינג. בשנה אחת התקדמה מעיצוב עקרוני לאב-טיפוס מעופף. צילום יח"צ

טיסת הניסוי הראשונה של הרחפן (Drone) של חברת בואינג, היוותה אבן דרך חשובה בהטסת נוסעים ברחפנים גדולים. עד כה מכירים כולם את הרחפנים הקטנים, שהתפתחותם עצומה מבחינה צבאית ואזרחית. הניסוי של רחפן בואינג, ב-22 בינואר, שהשלים בהצלחה את טיסתו הראשונה לבדיקת אב-טיפוס אוטונומי של רכב נוסעים אווירי (PAV – passenger air vehicle), פתח צוהר לעבר פיתוחם של הרחפנים הגדולים.

הטיסה בוצעה במנאס וירג'יניה על ידי Boeing NeXt, המתעסקת בתכנון העתיד של ניידות עירונית, אזורית וגלובלית. זאת כדי ליצור, לדבריה, עולם שבו כלי רכב אוטונומיים בקרקע ובאוויר יפעלו ויתקיימו בביטחה בקרקע ובאוויר. כבר כיום מעריכים אנליסטים כי בעתיד יפעלו רחפנים גדולים בהטסת נוסעים ומטענים, ובואינג משקיעה בתחום זה מאמצים רבים.

Boeing NeXt, העסיקה את החברה-הבת שלה –  Boeing Aurora Flight Sciences כדי לעצב ולפתח את הרחפן החשמלי להמראה ולנחיתה אנכיים (eVTOL – Electric powered Vertical Takeoff and landing). דגם הרחפן חשמלי הגדול שנוסה, מצוייד ב-4 רוטורים Quadcopter)) עם להבים אופקיים ובזנבו מנוע נוסף, המשמש לתפעול המטוס כמטוס רגיל, כשהעילוי מושג בעזרת הכנפיים האופקיות.

טיסתו הראשונה של רחפן האב-טיפוס PAV של בואינג הסתיימה בהמראה מבוקרת, ריחוף ונחיתה. בזמן הטיסה הקצרה נבדקו הפונקציות האוטונומיות של הרכב ומערכות בקרת הקרקע. בטיסות העתידיות ייבדקו הטיסות קדימה בעזרת המנוע האחורי והכנף. כמו כן ייבדק שלב המעבר בין ההמראה האנכית והטיסה קדימה. שלב מעבר זה הוא בדרך כלל האתגר ההנדסי המשמעותי ביותר עבור כל מטוס המראה ונחיתה אנכית (VTOL – Vertical Take Off and Landing), במהירות גבוהה.

באמצעות מערכת הנעה חשמלית, מיועד אב-הטיפוס של רחפן PAV לבצע טיסה אוטונומית מלאה מהמראה לנחיתה, עם טווח של עד כ-80 ק"מ.

פיתוח התעופה כאמצעי התחבורה הבטוח והיעיל בעולם

רחפן המטען של בואינג. צילום יח"צ

"בשנה אחת התקדמנו מעיצוב עקרוני לאב-טיפוס מעופף", אמר גרג היסלופ, מנהל חטיבת הטכנולוגיה של בואינג. "המומחיות והחדשנות של בואינג היו קריטיות בפיתוח התעופה כאמצעי התחבורה הבטוח והיעיל ביותר בעולם, ואנו נמשיך להוביל בגישה בטוחה, חדשנית ואחראית לפתרונות ניידות חדשים".

טיסת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה עבור Boeing NeXt, הפועל עם רשויות רגולטוריות ושותפים בתעשייה, כדי להוביל מערכת ניידות אקולוגית חדשה ולוודא שבעתיד יפעלו בביטחה כלי רכב אוטונומיים בטיסות באוויר. בנוסף לרחפן  PAV, מפתחת  Boeing NeXt רכב מטען חשמלי מוטס לא מאויש ,(CAV – cargo air vehicle) המיועד להובלת של עד 226.80 ק"ג, ופלטפורמות ניידות עירוניות, אזוריות וגלובליות. ה-CAV השלים בשנה שעברה את הטיסה הפנימית הראשונה במוסך והשנה הוא אמור לבצע את טיסת הניסוי בחוץ.

מהו רחפן

רחפן הוא כלי טיס בלתי מאויש היוצר עילוי באמצעות סיבוב מדחפים בעלי שני להבים או יותר, בעל מכניקה פשוטה יחסית, וקל לשליטה בטיסה. ברוב המקרים להבי הרחפן הם בעלי פסיעה קבועה, בניגוד למסוק בעל להב אחד (או שניים) המשתמש במערכת להבים מורכבת עם זווית פסיעה משתנה, דבר המקשה על השליטה במסלול הטיסה וביציבותו של כלי הטיס.

השליטה בתנועת הטיסה של הרחפן מושגת על ידי שינויי המהירות היחסיים בין הלהבים השונים, באופן המשפיע על הדחף והכוח של כל להב. הרחפנים הם בלתי-יציבים מבחינה אוירודינמית בהשוואה לסוגי כטב"מים אחרים, ונשלטים על ידי בקר טיסה או לוח בקרה, כדי לשמור על תנועה יציבה. כדי לשמור על דיוק מצב הטיסה וכיוונה, בקר הטיסה משלב נתונים של ג'ירוסקופים ומדי תאוצה וברחפנים מתוחכמים יותר משולבים גם GPS, מצפן וחיישנים חזותיים למניעת היתקלות במכשולים.

ברחפן מדגם 4 מדחפים, שני מנועים הממוקמים באלכסון מסתובבים לכיוון אחד, והשניים האחרים בכיוון ההפוך. בתצורה כזו קל לשלוט בציר הגלגול או העלרוד, באמצעות הגברת המהירות של שני מנועים בצד אחד והאטת שני המנועים האחרים בצד השני. נסיקה לגובה מבוצעת על ידי האצה של כל אבעת המנועים בו-זמנית, והנמכה על ידי האטה של כולם.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=92448

אולי יעניין אתכם גם

  • בואינג מינתה מנכ"ל חדש ודיווחה על הפסד ברבעון השני של השנהבואינג מינתה מנכ"ל חדש ודיווחה על הפסד ברבעון השני של השנה
  • תעופה בצמיחה: בואינג צופה לביקושים גדולים לאנשי מקצוע עד 2043תעופה בצמיחה: בואינג צופה לביקושים גדולים לאנשי מקצוע עד 2043
  • בואינג צופה ביקוש לכ-44,000 מטוסים חדשים עד 2043בואינג צופה ביקוש לכ-44,000 מטוסים חדשים עד 2043
  • בואינג, רבעון ראשון 2024: ירידה בהכנסות ושריפת מזומניםבואינג, רבעון ראשון 2024: ירידה בהכנסות ושריפת מזומנים
  • נפתחה חקירה על נפילת מכסה מנוע במהלך המראהנפתחה חקירה על נפילת מכסה מנוע במהלך המראה
תגיות:
Boeing NeXt בואינג רחפן מטוס הנוסעים ללא טייס
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס