Site icon IAS

מהיום בנתב"ג: נחיתות מצפון לדרום והמראות ממזרח למערב

נתב"ג ממגדל הפיקוח. עבודות השיפוצים החלו. צילום עירית רוזנבלום

נתב"ג ממגדל הפיקוח. עבודות השיפוצים החלו. צילום עירית רוזנבלום

 מהיום (ג'), הנחיתות בנתב"ג מתרכזות במסלול 03-21 מצפון לדרום וההמראות במסלול 08-26 ממזרח למערב. השינויים בכיווני הנחיתות וההמראות החלו בשל סגירתו של המסלול המרכזי בנתב"ג, 12-30, לרגל שיפוצים. המסלול יהיה סגור לפעילות לתקופה של שלושה חודשים.

עבודות השיפוצים החלו לאחר שבית המשפט לעניינים מנהליים בלוד דחה אמש את עתירת היישובים בארות יצחק ומזור נגד תחילת עבודות השיפוצים. מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר, כי היא נקטה בכל האמצעים הדרושים על מנת לבצע את עבודות השיפוץ תוך מינימום פגיעה ביישובי הסביבה.

מסלול 12-30 הינו מסלול הנחיתה המרכזי בנתב"ג. על מנת להבטיח את כשירותו והשימוש בו באופן בטיחותי, נדרשת רש"ת לשדרוגו וריבודו. עיתוי ביצוע עבודות השיפוצים תוכנן בקפידה בהתחשב בתנאי מזג האוויר, משטר הרוחות ותנועת הנוסעים. זאת, באופן שיבטיח ביצוע מהיר ורציף של העבודות ויאפשר סיומן לפני תקופת העומס הצפויה בנמל התעופה החל מראשית חודש אוגוסט.

נמל התעופה בן גוריון הינו שער הכניסה האווירי לישראל ומהווה תשתית לאומית חשובה. לפי רש"ת, קיומו והפעלתו בבטיחות לטובת יותר מ-21 מיליון נוסעים בשנה, הינה חיונית על מנת שנתב"ג ימשיך להעמיד לטובת הציבור את שירותיו בבטיחות הנדרשת.

 בנימוקי החלטתו קבע בית המשפט לעניינים מנהליים, כי רש"ת פעלה באופן חוקי ובסמכות וכפי הנדרש הן לגבי מסירת ההודעה המוקדמת ליישובים והן לגבי שלל הפתרונות שהציעה לעותרים טרם תחילת שדרוג המסלול. עוד קבע בית המשפט, כי היישובים הם אלה שנמנעו מקידום הפתרונות ולא פעלו להקטנת נזקם.

מאמץ לסיים את השיפוצים עד סוף יולי

במסגרת ההיערכות לביצוע עבודות השיפוץ, פנתה רש"ת ליישובי הסביבה לאחר שבחנה גם את השיקולים הסביבתיים והציעה אמצעים לצמצום רעש המטוסים בתקופת ביצוע העבודות. כמו כן, הצליחה רש"ת לקצר את משך העבודות שתוכננו במקור לחמישה חודשים – לשלושה בלבד ותעשה כמיטב יכולתה לסיימן במועד. סגירת המסלול בעיתוי הנוכחי אינו פוגע בעונת הקיץ ובתנועת המטוסים בישראל.

בהקשר זה, ביקש בית המשפט מרש"ת לעשות מאמצים לסיום העבודות עד סוף יולי ולשאת ולתת עם העותרים לפתרון המיגון האקוסטי והדיור החלופי.

מרש"ת נמסר עוד, כי מתחילה היא הייתה מודעת להשלכות הסביבתיות על תושבי בארות יצחק ומזור ולכן תעשה כמיטב יכולתה על מנת לקצר את משך הביצוע ותספק לתושבים פתרונות של מיגון אקוסטי ודיור חלופי כבקשת בית המשפט.

Exit mobile version