רשות שדות התעופה קיימה כנס מקצועי ייחודי בנתב"ג, בהשתתפות ארגוני הגג של אנשים עם מוגבלות ונציגי הגופים המרכזיים הפועלים בשדה התעופה. הכנס כלל דיונים פתוחים, סיורים בשטח והצגת פרויקטים חדשניים לשיפור חוויית השירות והנגישות

רשות שדות התעופה (רש"ת) ונמל התעופה בן גוריון ערכו לאחרונה כנס מקצועי רחב היקף בנושא נגישות, אשר הפגיש בין נציגי ארגוני הגג של אנשים עם מוגבלות, מנהלי תחנות שירות, נציגי חברות התעופה וחברות שירותי הקרקע הפועלות בשדה.
במרכז הכנס עמד הרצון לייצר שיח פתוח ומשותף על אתגרי השטח והפתרונות האפשריים לשיפור חוויית הנסיעה של נוסעים עם מוגבלות – משלב הכניסה לשדה ועד העלייה למטוס והטיפול בכבודה.
במהלך הכנס התקיים דיון מקצועי בו הוצגו עמדות הגופים הפועלים בשדה התעופה, ניתנו תשובות לשאלות המשתתפים, ונדונו נושאים מהותיים כמו מענה טכנולוגי, הכשרת צוותים, ניהול תהליכים ייעודיים ועוד.
המשתתפים יצאו גם לסיור מקצועי שכלל צפייה בתהליך פריקת כיסא גלגלים ממטוס בזמן אמת על ידי צוות אגף השינוע, וביקור באגף מיון הכבודה, תוך התמקדות בהתאמות המבוצעות עבור נוסעים עם מוגבלות.
במסגרת הכנס הוצגו גם תוכניות קיימות ועתידיות לשיפור הנגישות, בהן:
*פסים מובילים לעיוורים בפריסה רחבה.
*אפליקציה קולית לסיוע בהתמצאות.
*חדר שירות ייעודי לבעלי חיים מלווים.
*הקמת טרקלין שירות חדש לנוסעים נעזרים – פרויקט הדגל של רש"ת.
מנהל נתב"ג, אודי בר עוז, אמר: "נמל התעופה בן גוריון הוא השער של מדינת ישראל, ומחוייב להעניק לכלל ציבור הנוסעים – ובמיוחד לנוסעים עם מוגבלות – חוויית שירות איכותית, נגישה ומכבדת. אנו פועלים בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים: חברות תעופה, שירותי קרקע וארגוני הגג של אנשים עם מוגבלות, במטרה לייצר התאמה אישית, תשתיות מותאמות והון אנושי מיומן שייתן מענה מיטבי לנוסעים נעזרים".
רשות שדות התעופה מתחייבת להמשיך בפעילותה לקידום הנגישות, להקשבה לצרכים העולים מהשטח, ולשיפור מתמיד של חוויית הנסיעה לכלל הנוסעים – מתוך תפיסה של שוויון, רגישות וחדשנות.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=174711