ישראייר הודיעה היום כי שלחה מכתב “מיצוי הליכים” ליועצים המשפטיים של משרד התחבורה ולרשות התעופה האזרחית (רת״א), על רקע פרסומים בדבר בחינת הקמת בסיס תפעולי היברידי של חברת וויז אייר בישראל.
עיתוי המכתב, כך לפי ישראייר, אינו מקרי: הוא נשלח יומיים לאחר שהחברה פרעה הלוואה בסך 10 מיליון דולר למשרד האוצר מתקופת הקורונה, ובמקביל לביצוע תשלום מקדמה של כ־8 מיליון דולר במסגרת עסקה לרכישת שני מטוסים רחבי גוף, בהיקף כולל של כ־80 מיליון דולר. מטוסים אלו מהווים, לדבריה, אבן דרך ראשונה בהקמת צי רחבי גוף שייצר תחרות בקווים ארוכי הטווח למזרח הרחוק ולארצות הברית.
בפנייתה הדגישה ישראייר כי היא מחויבת לתחרות חופשית ותומכת בה, וציינה כי התחרות היא זו שהובילה לצמיחתה בעשור האחרון. החברה שילשה את מספר נוסעיה והגיעה למקום השני בנתב״ג, ובשנת 2025 הטיסה כ־2.1 מיליון נוסעים.
ישראייר ציינה כי היא מתחרה כיום בוויז אייר בהצלחה, אך הבהירה כי תחרות אפקטיבית ובריאה מחייבת תנאים שווים לכל החברות הפועלות משטח מדינת ישראל. לטענתה, המהלך הנבחן אינו צפוי להגדיל את היצע המושבים, אלא להעביר נוסעים באופן מלאכותי מחברה אחת לאחרת – ללא השפעה ממשית על מחירי הטיסות לצרכן.
לדברי החברה, הורדת מחירים אמיתית לצרכן מתאפשרת רק באמצעות הגדלת היצע והסרת חסמים רגולטוריים, ולא באמצעות יצירת יתרון מלאכותי למוביל אחד. ישראייר מונה שורה של צעדים שלטענתה מצויים בסמכות שרת התחבורה ויכולים לתרום להוזלת מחירים: שינוי מדיניות האגרות וההנחות בשדות התעופה, שהועלו השנה בכ־14%; הקצאת סלוטים שוויונית בטרמינל 1; מתן אפשרות להעסקת טייסים וצוותי תחזוקה זרים בתנאים זהים לאלו שמהם נהנות חברות זרות; וקידום רפורמה מקיפה בביטחון התעופה שתגביר את היקף הטיסות ותפחית את עלות ההון לנוסע.
בסיום הפנייה קוראת ישראייר לקיום בחינה מקצועית, שקופה ומאוזנת של כל מהלך בעל השלכות רחבות על ענף התעופה, תוך שמירה על עקרונות השוויון, ההוגנות והאינטרס הציבורי.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם








