ישראייר גרופ בע"מ הודיעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב ולרשות ניירות ערך כי ביום 11 בדצמבר 2025 נחתם מזכר הבנות בין החברה הבת, ישראייר תעופה בע"מ, לבין צד שלישי שאינו קשור לחברה או לבעלי השליטה בה, לרכישת שני מטוסים רחבי גוף מדגם Airbus A330.
על פי תנאי מזכר ההבנות, תמורת העסקה עומדת על סכום כולל של 74 מיליון דולר. עם החתימה הופקד פיקדון בסך 7.4 מיליון דולר בנאמנות. בנוסף, תשלום ראשוני של 10.95 מיליון דולר צפוי להיות מועבר בתוך חמישה ימי עסקים ממועד חתימת ההסכמים המפורטים, ככל שייחתמו, ואילו יתרת הסכום – 55.65 מיליון דולר – תשולם במועד מסירת המטוסים והשלמת העסקה.
העסקה כוללת תקופת בדיקה טכנית של 21 ימים לכל אחד מהמטוסים, ובסך הכול עד 42 ימים באופן רציף. במהלך תקופה זו תהיה ישראייר תעופה רשאית לדחות את קבלת אחד המטוסים או שניהם, בהתאם לתוצאות בדיקות התאימות הטכנית. במקרה של דחיית שני המטוסים יבוטל מזכר ההבנות והפיקדון יוחזר במלואו, ואילו במקרה של דחיית מטוס אחד יוחזר מחצית מהפיקדון. הפיקדון יוחזר גם אם לא ייחתמו ההסכמים המפורטים במועד שנקבע או אם המטוסים לא יימסרו בהתאם לתנאים שנקבעו.
לאחר השלמת תקופת הבדיקה, ובכפוף לשביעות רצונה של הרוכשת, הצדדים צפויים להיכנס לתקופת משא ומתן של עד 20 ימי עסקים לצורך חתימה על הסכם רכישה מפורט ועל הסכם שירותי תחזוקה למנועי המטוסים (ESA). הסכם זה צפוי להיחתם לתקופה של 12 שנים ממועד מסירת המטוסים, ויכלול בין היתר כיסוי לאירועי תחזוקה והעמדת מנועים חלופיים על ידי המוכרת.
מזכר ההבנות קובע גם כי ישראייר תעופה תידרש לרכוש פוליסות ביטוח בהיקף של לפחות מיליארד דולר לכל מטוס בגין הטסת נוסעים, ולפחות 750 מיליון דולר לכל מטוס בגין פעילויות שאינן כוללות הטסת נוסעים.
השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים מקובלים, ובהם חתימה על ההסכמים המפורטים, קבלת כל האישורים הרגולטוריים והמשפטיים הנדרשים – לרבות אישורי הדירקטוריונים של שני הצדדים – אישור התאימות הטכנית של המטוסים ומסמכיהם, וכן היעדר שינוי מהותי לרעה במצב המטוסים עד למועד המסירה בפועל.
בהמשך לדיווחיה הקודמים, הדגישה ישראייר כי היא ממשיכה לבחון מקורות מימון לרכישת המטוסים, וכי בשלב זה אין ודאות שהסכמי הרכישה ייחתמו או שהעסקה תושלם, במלואה או בחלקה.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם









