IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » יאט"א: " 2023 הייתה השנה הבטוחה ביותר לטיסה"

יאט"א: " 2023 הייתה השנה הבטוחה ביותר לטיסה"

מערכת האתר 1 במרץ 2024 18:11

ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) פרסם את דו"ח הבטיחות לשנת 2023 ממנו עולה כי שנה שעברה הייתה הבטוחה ביותר לטיסה "במספר פרמטרים"

יאט"א: " 2023 הייתה השנה הבטוחה ביותר לטיסה" יאט"א פרסם את דו"ח התאונות האוויריות לשנת 2023. צילום freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי  (IATA) פרסם את דו"ח הבטיחות לשנת 2023 ממנו עולה כי שנה שעברה הייתה הבטוחה ביותר לטיסה "במספר פרמטרים". הנתונים מראים כי לא היו אבדות בגוף או תאונות קטלניות שבהן היו מעורבים מטוסי נוסעים בשנת 2023. תאונה קטלנית בודדת הייתה בנפאל בחודש ינואר 2023 ,  שבה היה מעורב מטוס טורבו-פרופ – תאונת אובדן שליטה שהביאה ל-72 הרוגים. זאת בהשוואה לחמש תאונות קטלניות ב-2022, ושיפור בממוצע לחמש שנים (2019-2023) שעמד אף הוא על חמש תאונות.

שיעור התאונות ב-2023 היה 0.80 למיליון סקטורים (שווה לתאונה אחת לכל 1.26 מיליון טיסות), שיפור מ-1.30 ב-2022 והשיעור הנמוך ביותר מזה למעלה מעשור. הסיכון למוות השתפר ל-0.03 בשנת 2023 מ-0.11 בשנת 2022 ו-0.11 עבור חמש השנים, 2019-2023.

מארגון חברות התעופה הבינלאומי נמסר כי משמעות הדבר היא שבממוצע אדם יצטרך לטוס כל יום במשך 103,239 שנים כדי לחוות תאונה קטלנית. לאירופה יש סיכון מוות של אפס מאז 2018, כאשר החלק הגדול ביותר של התאונות קשור לקריסות ציוד הנחיתה.

הנתונים עבור דוח הבטיחות נאספים באמצעות תוכנית ניהול נתוני התעופה העולמית (GADM) של IATA, הכוללת דוחות תאונות ותקריות, אירועי נזקי קרקע ונתוני טיסה של יותר מ-470 משתתפים שונים בתעשייה.

וילי וולש, מנכ"ל יאט"א. צילום IATA

בהתייחס לפרסום ווילי וולש (Willie Walsh), מנכ"ל IATA, אמר: "ביצועי הבטיחות של 2023 ממשיכים להוכיח שטיסה היא אמצעי התחבורה הבטוח ביותר. תעופה שמה את העדיפות הגבוהה ביותר שלה לבטיחות, וזה ניכר בביצועים של 2023. מטוסי סילון לא רשמו אבדות בגוף או הרוגים. התאונה בחודש הראשון של 2024 מראה שגם אם טיסה היא בין הפעילויות הבטוחות ביותר שאדם יכול לעשות, תמיד יש מקום להשתפר. זה מה שעשינו לאורך ההיסטוריה שלנו ונמשיך להפוך את הטיסה לבטוחה יותר מתמיד".

"עבור מדינות, זה כרוך במתן דוחות בזמן, מקיפים ופומביים. מתוך 226 תאונות בשש השנים האחרונות, הוגשו רק 121 דוחות סופיים של תאונות. החסר הזה הוא לא רק התעלמות בוטה מאמנת שיקגו אלא גם מערער את בטיחות הנוסעים והצוות שלנו. ממשלות וסוכנויותיהן חייבות להגביר את המאמצים שלהן".

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=153484

אולי יעניין אתכם גם

  • יאט"א: שיפור בתאונות האוויריות ב-2018 לצד עליה בהןיאט"א: שיפור בתאונות האוויריות ב-2018 לצד עליה בהן
  • אושיאניה קרוזס: מגוון הפלגות באירופה לשנת 2025אושיאניה קרוזס: מגוון הפלגות באירופה לשנת 2025
  • נתב"ג יוני 2015: ירידה של 3% בתנועת הנוסעים הבינלאומיתנתב"ג יוני 2015: ירידה של 3% בתנועת הנוסעים הבינלאומית
  • עמי אתגר מסיים את תפקידו כמנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסתעמי אתגר מסיים את תפקידו כמנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת
  • ישראייר תקלוט שני מטוסי איירבוס A320 בחכירה יבשהישראייר תקלוט שני מטוסי איירבוס A320 בחכירה יבשה
תגיות:
תאונות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס