דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » טייס אוטומטי בקוקופיט

טייס אוטומטי בקוקופיט

עוזי בכר 6 בפברואר 2017 0:00

מדוח חדש של משרד התחבורה האמריקני עולה כי השימוש במערכות טכנולוגיות אוטומטיות מתקדמות במטוסים משפר אומנם את היעילות ומפחית את עומס העבודה מהטייסים אך מנגד פוגע ביכולתם המבצעית במניעת תאונות. מחפשים מתנדבים לטיסה ללא טייס.. צפו בסרטון

טייס אוטומטי בקוקופיט AIRBUS-A380-2

דוח חדש של משרד התחבורה האמריקני, שפורסם ביום חמישי שעבר, מזהיר מפני שימוש יתר בטייס האוטומטי שפוגע ביכולתם של הטייסים להטיס את המטוסים באופן ידני.

הדו"ח של משרד התחבורה מסביר, כי במקרים שבהם התעוררו בעיות טכניות, שדרשו מהטייסים לעבור לשליטה ידנית במטוס, התגלו כמה מגמות מדאיגות של חוסר יכולת ניכרת לבצע זאת. הדוח מציין, כי ההתקדמות באוטומציה של המטוסים תרמה אומנם באופן משמעותי לבטיחות הטיסה, אך שינתה את אורח ביצוע תפקידם של הטייסים.

חברות תעופה משתמשות בבטחה, כבר הרבה זמן, במערכות טכנולוגיות אוטומטיות מתקדמות במטוסים על מנת לשפר את היעילות ולהפחית את עומס העבודה מהטייסים. אבל, מספר תאונות שאירעו לא מכבר, לדוגמא התרסקותו של מטוס אסיאנה איירליינס, בטיסה 214, ביולי 2013 בסן פרנסיסקו, הוכיחו, כי טייסים שבדרך כלל טסים באוטומציה, מסוגלים לעשות טעויות בעת עימות עם אירועים בלתי צפויים בטיסה, המצריכים לשלוט במטוס ידנית, ולפעול בהתאם להוראות הטיסה הידנית.

כתוצאה מכך גוברת הדאגה בקרב מומחי תעופה עולמיים מהם הקווים האדומים בין השימוש בטייס האוטומטי לבין הפעלתו באופן ידני. האם זה הזמן להגביל את השימוש בטייס האוטומטי ? בהתחשב במצב החדש משרד התחבורה האמריקני ממליץ להעמיק את אפקטיביות פעילותו של מנהל התעופה הפדראלית (FAA) במהלך פיקוח על הכשרת טייסים. עוד לא הגיע העת לזנוח את הטייסים בתא הטייס(קוקפיט)

 

 

 

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=72685

אולי יעניין אתכם גם

  • איזי ג?ט "עושה דיאטה"איזי ג?ט "עושה דיאטה"
  • עידן חדש בתעשיית התעופה – אקונומי בסיסיעידן חדש בתעשיית התעופה – אקונומי בסיסי
  • בלוז לחופש הגדול – הדרך לחסוך בהזמנת חופשת הקיץבלוז לחופש הגדול – הדרך לחסוך בהזמנת חופשת הקיץ
  • אל על הפסידה למעלה מ-52 מיליון דולר בשנת 2018אל על הפסידה למעלה מ-52 מיליון דולר בשנת 2018
  • חג של מוזיאוניםחג של מוזיאונים
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version